اختصاص ۷۰ میلیارد تومان به پروژه اصفهان_ نطنز_کاشان

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان گفت: سازمان دو کلان پروژه استان را مدیریت می‌کند که یکی کنار گذر شرق اصفهان و دیگری آزاد راه اصفهان نطنز کاشان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر نفری امروز _چهارشنبه هجدهم اسفندماه_ در گردهمایی شهرداران استان اصفهان با تاکید بر اینکه پروژه کنار گذر شرق به طول ۳۳ کیلومتر و با داشتن ۹ پل تا پایان سال آینده تکمیل می‌شود، اظهار کرد: آزادراه اصفهان_ نطنز_ کاشان با فرسودگی که دارد ما را موظف می‌کند هر سال ده‌ها میلیارد تومان در آن سرمایه گذاری کنیم.

وی اصلاح بودجه سازمان در سال ۱۴۰۰ را ۳۳۶ میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: پیش‌بینی شده بود کنار گذر شرق به ۵۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اما با توجه به اینکه پیمانکار در زمان مقرر صورت‌وضعیت را ارائه نکرد، ما از فروش اموال و املاک سازمان این رقم را تأمین کردیم، لذا این کاهش در اصلاح بودجه طبیعی است و این اصلاح بودجه به نفع سازمان همیاری است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان از ۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد منعقد شده با چهار پیمانکار برای پروژه کنار گذر شرق خبر داد و افزود: اکنون برای اجرای پروژه به ۱,۰۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم.

نفری بودجه سال آینده سازمان را ۶۰۸ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: عمده این رقم صرف کنارگذر شرق می‌شود و ۷۰ میلیارد تومان آن صرف آزادراه اصفهان نطنز کاشان می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود آزاد راه اصفهان نطنز کاشان تا ۲۵ سال آینده به لحاظ مالی سازمان را سرپا نگه می‌دارد ادامه داد: عوارضی که از محل دو پروژه کنار گذر شرق و آزادراه که ۲۰۰ کیلومتر طول دارد بالای پنج هزار میلیارد تومان خواهد بود.

به گفته مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان سازمان مأموریت درستی را برای انجام سرمایه گذاری در این دو پروژه انتخاب کرده تا بتواند گره‌ای از گره‌های کور استان در بخش زیر ساخت‌ها باز کند.

نفری گفت: در سال ۱۳۹۳ سود سازمان همیاری کمتر از یک میلیارد تومان بود که بین ۱۰۰ شهرداری توزیع می‌شد اما سال آینده پیش بینی ما برای سود سازمان ۱۴۰ میلیارد تومان است.

کد خبر 560703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.