جلسات شورای تورنتو ترکیبی شد/ ایجاد سرپناه برای زنان بی‌خانمان وست‌مینستر

پناه دادن به زنان، اولویت اول طرح اسکان افراد بی‌خانمان، شرکت حضوری در جلسات شورای شهر انتخابی می‌شود، اجرای طرح جمع‌آوری سطل‌های قهوه‌ای و عملیات مرمت هیتون‌هال به پایان رسید، عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر وست‌مینستر برنامه سازگاری با محیط‌زیست شهری را در دستورالعمل فعالیت‌های خود قرار داد و متعهد شد به‌عنوان بخشی از این برنامه صدها عدد از مساکن شهرداری‌های خود را بر طبق معیارهای دوستداری با محیط‌زیست بازسازی کند. این تعهد تنها یکی از چندین ایده جدید و هیجان‌انگیزی است که شورای شهر وست‌مینستر در راستای بهبودی از آسیب‌های ناشی از همه‌گیری کووید -۱۹ برای بهبود زندگی ساکنان، مشاغل و بازدیدکنندگان از شهر طی ۱۲ ماه آینده طراحی کرده است.

شورای شهر وست‌مینستر اعلام کرد پیش از این نیز نزدیک به ۱۰۰ خانه که در اختیار شهرداری قرار دارد به عایق‌بندی‌های زیربنا، کف و دیوارهای داخلی، همچنین لعاب ثانویه و سیستم گرمایش الکترونیکی مجهز شده و شاهد پیشرفت‌های سبز بوده است. شورا در نظر دارد که برای این خانه‌ها طرح آزمایشی پمپ‌های حرارتی منابع هوا را نیز پیاده‌سازی کند.

لندن؛ پناه دادن به زنان، اولویت اول طرح اسکان افراد بی‌خانمان

شورای شهر لندن به‌عنوان نماینده کل ۳۲ منطقه و شهرک این شهر اعلام کرد که جدیدترین یافته‌های شورای شهر نشان‌دهنده مقیاس تکان‌دهنده افزایش بحران بی‌خانمانی در پایتخت و شدت بالای تأثیرگذاری آن بر زنان است. این گروه فراحزبی با تأکید بر این‌که زنان بیشتر در معرض "بی‌خانمانی پنهان" قرار دارند، گفت: تحقیقات و تمرکز سیاست اسکان دادن به بی‌خانمان‌ها بیشتر روی حمایت از زنانی متمرکز است که خانه دائمی ندارند و در وهله اول تمام تلاش خود را در راستای جلوگیری از بی‌خانمان شدن آن‌ها قرار می‌دهد.

شورای شهر لندن با تأکید بر این مسئله که مقرون به‌صرفه نبودن مسکن عاملی کلیدی برای افزایش بحران بی‌خانمانی در لندن به ویژه در مواردی محسوب می‌شود که تنها نقطه اتکای خانوارها حقوقی ثابت و ناکافی است، از چالش‌های خاصی مانند افزایش سوءاستفاده‌ها و خشونت‌های خانگی به‌عنوان دلایلی یاد کرد که زنان را به فرار از خانه‌ها و پناه بردن به مساکن حمایتی شوراهای محلی لندن سوق می‌دهد و تأکید کرد مسئولان شهری باید اقدامات بیشتری را برای درک تأثیر شدید بی‌خانمانی پنهان بر زنان لندن به کار گیرند و کمک به آنها در راستای جلوگیری از بی‌خانمان شدن را در اولویت برنامه‌های خود مبنی بر پناه دادن به بی‌خانمان‌ها قرار دهد.

تورنتو؛ شرکت حضوری در جلسات شورای شهر انتخابی می‌شود

کمیته عمومی دولت و شورای شهر تورنتو اعلام کردند که از بیست‌ودوم مارس و پس از بازگشت کارکنان اداری به دفاتر کاری شهر، جلسات شورای شهر و کمیته با مدلی ترکیبی برگزار می‌شود که امکان انتخاب میان گزینه‌های حضور فیزیکی در جلسه یا شرکت از راه دور را در اختیار اعضا قرار می‌دهد. عموم مردم نیز می‌توانند به صورت حضوری یا مجازی به شرکت در جلسات و رأی‌دهی اقدام کنند.

شورای شهر تورنتو اعلام کرد این جلسات ترکیبی در اتاق شورای شهر برگزار خواهد شد تا فضای مورد نیاز برای تمام شرکت‌کنندگان به حداکثر برسد و شرط حضور در آن دریافت دو دوز کامل از واکسن‌های تصویب شده دو دوزی یا یک دوز از واکسن‌های تک‌دوزی است. شرکت مجازی در جلسات نیز با استفاده از یک پلت‌فرم ویدئویی کنفرانس آنلاین امکان‌پذیر خواهد بود و سایر مردم که تمایل یا امکان شرکت در جلسات را ندارند می‌توانند از طریق حساب یوتیوب یا وب‌سایت شورای شهر تورنتو شاهد روند جلسه باشند.

لیدز؛ اجرای طرح جمع‌آوری سطل‌های قهوه‌ای

شورای شهر لیدز بزرگ‌ترین خدمات جمع‌آوری پسماند باغی را ارائه داده است که می‌تواند توسط هر یک از شوراهای سراسر بریتانیا پیاده‌سازی شود. مأموران شهرداری این شهر سال گذشته ۳۵ هزار تن پسماند باغی را از سطل‌های قهوه‌ای (سطل‌های کمپوست‌سازی) توزیع‌شده در سراسر لیدز تخلیه کردند.

سطل‌های قهوه‌ای طرحی برای پیشگیری از انتقال پسماند باغی به سطل‌های سیاه و کمک به جمع‌آوری ضایعات باغی از خانه‌هایی است که باغ دارند. این ضایعات برای اهداف زیست‌محیطی مانند کاشتن مجدد قلمه‌های هرس‌شده، استفاده مجدد از زباله‌های باغی با تولید کمپوست یا ایجاد تل‌هایی برای حشرات، پرندگان و دیگر جانداران حیات‌وحش محلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و نه تنها به اکوسیستم سیاره بلکه به خود باغ‌ها هم کمک می‌کند.

شورای شهر لیدز از معدود شوراهای بریتانیا است که جمع‌آوری این پسماندها را به‌صورت رایگان انجام می‌دهد و طرح جمع‌آوری سطل‌های قهوه‌ای را راهی برای بهبود باغ‌ها، کمک به محیط زیست محلی و همچنین کمک به حیات کل سیاره می‌داند.

منچستر؛ عملیات مرمت هیتون‌هال به پایان رسید

هیتون‌هال، یکی از مهم‌ترین دارایی‌ها و میراث تاریخی شمال غرب منچستر واقع در پارک هیتون، با دریافت حمایت‌های مالی کلیدی از شورای شهر منچستر و سازمان حفاظت از بناهای تاریخی انگلستان مرمت شد تا اطمینان حاصل شود که این بنای ارزشمند در سال‌های آینده در برابر هر گونه آسیب محافظت می‌شود. شورای شهر منچستر تعمیر و نگهداری این بنا را بیش از سه سال پیش آغاز کرده بود و اکنون برای کمک به حفظ این جواهر معماری برای نسل‌های آینده این عملیات را به پایان رساند.

شورای شهر منچستر همچنین به‌منظور ایجاد چشم‌اندازی وسیع‌تر، در طول پنج سال گذشته بخش‌های مختلف پارک را به روشی پایدار توسعه داده است تا از دسترسی بهتر به هیتون‌هال و بهبود فضای اطراف آن اطمینان حاصل کند که این اقدام بنای ممتاز تالار را به نقطه کانونی پارک تبدیل کرده است.

پارک هیتون و تالار باشکوه قرار گرفته در آن، گل سرسبد منچستر محسوب می‌شوند و شورای شهر منچستر برای کمک به حفظ یکی از محبوب‌ترین فضاهای سبز و جاذبه‌های فرهنگی شهر آن‌ها را مورد بازسازی‌های اساسی قرار داده است.

کد خبر 560702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.