افزایش بودجه منطقه در راستای استقلال مالی

مدیر منطقه شش شهرداری اهواز گفت: بودجه سال جاری منطقه ۴۳ میلیارد تومان است در حالی که هزینه مدیریت شهر مبلغی حدود ۱۲۰ میلیارد تومان است. بر همین اساس برای ایجاد استقلال مالی در راستای سیاست‌های شهرداری کلانشهر اهواز بودجه سال آینده ۲۱۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مراد حسینی امروز_ چهارشنبه هجدهم اسفندماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولویت ما از روز اول حضور در منطقه شش ارتقا خدمات رسانی به شهروندان و ایجاد شرایط بهتر برای شهروندان بود تا بتوانیم این منطقه را هم سطح دیگر محلات و مناطق کلانشهر اهواز برسانیم.

وی افزود: با تلاش‌هایی که تاکنون از سوی نیروهای شهرداری این منطقه داشته‌ایم خوشبختانه شاهد بازخورد مثبت شهروندان بوده‌ایم، اگر چه بهبود شرایط فعلی تلاش بیش از پیش را می‌طلبد اما نباید دست از تلاش بر رفع چالش‌های موجود برداریم.

مرادحسینی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش فرهنگی، گفت: مباحث فرهنگی جز اولویت‌ها و برنامه‌های مهم منطقه شش است، تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است، در سال آینده به طور ویژه به مباحث فرهنگی می‌پردازیم تا باعث ارتقا فرهنگ شهروندی منطقه شویم.

وی تصریح کرد: در بخش عمرانی به مناطق کم برخوردار توجه ویژه به خواهیم داشت در این راه نیازمند حضور شرکت آبفا برای توسعه فاضلاب در محلات کم برخوردار کوی مندلی، سیاحی و سلیم آباد هستیم.

سرپرست شهرداری منطقه شش اهواز گفت: منطقه شش یکی از مناطق کم درآمد اهواز است و از لحاظ مالی در وضعیت خوبی نیست، اما با توجه به ظرفیت‌های شناسایی شده در سال آینده میزان درآمد را به دو تا سه برابر می‌رسد، این مهم باعث بهتر شدن شرایط خدمات رسانی می‌شود و پس از آن پروژه‌های بزرگ عمرانی تعریف خواهد شد تا رضایت شهروندان جلب شود.

مرادحسینی توضیح داد: اقدامات مهم انجام شده اخیر در طرح استقبال از بهار شامل نور پروازی و تأمین روشنایی، ترمیم جداول پارک‌ها و معابر، کاشت نخل در مسیر اهواز حمیدیه و طریق الحسین، آسفالت معابر، نصب المان‌های نوروزی، کاشت نهال، درختچه و گونه‌های گیاهی متنوع است

وی درباره بودجه سال جدید گفت: در سنوات گذشته منطقه شش همواره با کسری بودجه مواجه می‌شد و شهرداری مرکز نسبت به تأمین کسری بودجه اقدام می‌کرد، بودجه سال جاری منطقه ۴۳ میلیارد تومان است در حالی که هزینه مدیرت شهر مبلغی حدود ۱۲۰ میلیارد تومان است بر همین اساس برای ایجاد استقلال مالی در راستای سیاست‌های شهرداری کلانشهر اهواز بودجه سال آینده ۲۱۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است، با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده است در تلاش هستیم که در سال آینده کسری بودجه نداشته باشیم.

کد خبر 560678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.