عضو شورای بندرعباس خطاب به شهردار: کارهای پوپولیستی نکنید

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: علی‌رغم تذکرات اعضای شورای شهر نسبت به مشکلات پرسنل شهرداری تاکنون هیچ اقدامی از سوی شهردار صورت نگرفته، گویا این موضوع مهم از دغدغه‌های ایشان نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد کناری‌نژاد در نطق پیش از دستور خود، در سی و دومین جلسه رسمی شورای شهر خطاب به شهردار بندرعباس، اظهار کرد: از کارهای پوپولیستی بپرهیزند و به مشکلات پرسنل شهر به‌صورت کارشناسی بپردازید.

وی ادامه داد: منابع انسانی با توجه به نقش اثرگذار خود بر پویایی، پیشبرد اهداف و توسعه سازمان سرمایه اصلی و روح و یک سازمان محسوب می‌شود و از این حیث، مدیریت مطلوب نیروها و سرمایه‌های انسانی موجبات ارتقای بهره‌وری و به دنبال آن افزایش رضایت ارباب رجوع را فراهم می‌آورد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تاکید کرد: به عنوان نماینده مردم، خط قرمز شورای ششم را منافع و حقوق شهروندان و پرسنل شهرداری که رکن اصلی در پیشبرد بهتر امور می‌دانیم و در خصوص این مسئله با هیچ شخصی تعارف نداریم.

کناری‌نژاد با اشاره به دغدغه‌های نیروی شهرداری گفت: نیاز به عدالت در سیستم اداری را می‌توان به عنوان مهم‌ترین دغدغه‌های نیروها نام برد، پرسنل زمانی می‌تواند در مسیر خدمت به مردم گام بردارند که از آرامش و امنیت شغلی برخوردار باشند.

وی افزود: این روزها که تقریباً می‌توان گفت اصلی‌ترین دغدغه قشر متوسط جامعه مسئله معیشت است، شهرداری بندرعباس به جای چاره اندیشی برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به پرسنل، راه تضعیف پرسنل را در پیش گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: تضعیف و وضعیت تعداد زیادی از پرسنل شرکتی شهرداری و تبدیل آنها به نیروی حجمی باعث یاس در میان این افراد و ایجاد اضطراب در میان سایر نیروها شده است.

کناری‌نژاد اضافه کرد: شهرداری بندرعباس به جای پیگیری برای اخذ مجوزهای تبدیل وضعیت نیروهای زیرمجموعه در راستای افزایش انگیزه کاری و توان معیشتی پرسنل، به فکر کم کردن حقوق و دستمزد ایجاد اختلاف طبقاتی میان کارکنان و همچنین تعریف جایگاه آنهاست.

وی افزود: انتظار می‌رود ماجرای تبدیل وضعیت نیروهای حجمی به شرکتی در دستور کار قرار گرفته و مشکلات این افراد حل شود، شهرداری حق اخراج هیچ نیرویی را ندارد، به جای حذف صورت مسئله به فکر حل آن باشید. از هیئت رئیسه شورا درخواست می‌شود این موضوع را در دستور کار قرار دهند و مدت زمان معینی برای حل آن در نظر گرفته شود.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به فعالیت ستاد استقبال از بهار شهردار مطرح کرد: با وجود اینکه دو هفته تا آغاز تعطیلات نوروزی باقی مانده است، متأسفانه شهرداری هیچ برنامه نوآورانه‌ای ندارد و به غیر از رنگ کردن جداول و برخی از معابر، اتفاق دیگری در شهر نمی‌بینیم. حداقل به فکر تغییراتی در شهر باشید تا مردم برای لحظاتی هم که شده فشار اقتصادی و مشکلات را از یاد ببرند. هر ساله این حجم از گردشگر با ورود به بندرعباس برای شهرداری چیزی جز هزینه قابل توجه و دردسر و زحمت نداشته است در حالی که حجم قابل توجهی از گردشگران نوروزی در ایام پیش رو وارد بندرعباس می‌شوند.

کناری نژاد ادامه داد: شهردار بندرعباس، در ارائه برنامه‌های انتخابی خود از کسب درآمدها برای شهرداری در این ایام تاکید داشته است. لازم است توضیحات لازم در خصوص چگونگی و راهکارهای کسبه این درآمدها و پیش‌بینی میزان آن را ارائه کنند.

وی در خصوص برنامه‌های روز درختکاری گفت: از معاون خدمات شهری فضای سبز، پسماند، آرامستان که طرح و ایده پویش جوانه‌های کمیسیون خدمات شهری شورا در راستای مشارکت و پیوند مردم با طبیعت را به خوبی اجرا نمودند تشکر می‌نمایم.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس خطاب به اعضای شورا افزود: ما آماده‌ایم که در کنار شما کارهای اساسی و بنیادی برای شهر و شهروندان انجام دهیم. همکاران باید سعه صدرشان را بالا ببرند. بعضی از دوستان قبل از انتخاب شهردار در اتاق‌های در بسته شرط شأن رئیس شورا شدن بود. حالا که به هر دلیل رئیس نشدید جو شورا را متشنج نکنید. امیدوارم در سال‌های آینده خودشان ریاست را به دست بگیرند اما در حال حاضر بگذارید شورا در کمال آرامش وظایف شورای خود را انجام دهد.

کد خبر 560666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.