فعالیت‌های عمرانی در معابر پرتردد مشهد متوقف می‌شود

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: به‌منظور جلوگیری از ایجاد ترافیک، تمام فعالیت‌های اجرایی عمرانی به‌ویژه حفاری‌ها از بیستم اسفندماه در معابر پرتردد شهر متوقف می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدخلیل منبتی با اشاره به توقف فعالیت‌های اجرایی عمرانی در روزهای پایانی سال، اظهار کرد: با توجه به تأکیدات شهردار مشهد و برای جلوگیری از ایجاد ترافیک، تمام فعالیت‌های اجرایی عمرانی ازجمله پیاده‌روسازی‌ها و حفاری که باعث ایجاد ترافیک و کندی حرکت می‌شود به جز خط‌کشی در معابر پرتردد شهر از بیستم اسفندماه متوقف می‌شود.

وی ادامه داد: پروژه‌های پیاده‌روسازی و اصلاح جوی و جدول در معابر فرعی و کم تردد تا پایان سال ادامه خواهد داشت و تنها در روزهای تعطیل ابتدایی سال متوقف خواهد بود.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد با تاکید به ممنوع بودن حفاری‌ها در روزهای پایانی سال، گفت: انجام حفاری در کلیه معابر از ۲۰ اسفند به جز حفاری‌هایی که به دلیل ترکیدگی لوله آب، گاز فوریت داشته باشند، ممنوع است.

وی درخصوص تعویض سرعت‌گیرهای زیرگذر حرم مطهر، تصریح کرد: عملیات اجرایی تعویض و نصب سرعت‌گیرهای جدید نیز در زیرگذر حرم مطهر اکنون در حال انجام است و تا پایان هفته آینده تکمیل خواهد شد.

منبتی با بیان اینکه طرح تردد زوج و فرد خودروها در هسته مرکزی شهر اجرا نمی‌شود، اظهار کرد: طبق تصمیم‌گیری‌های انجام شده، برای تسهیل تشرف زائران به حرم مطهر طرح تردد زوج و فرد خودرو در ایام نوروز اجرا نمی‌شود و پس از نوروز برای اجرایی شدن یا نشدن آن تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با اشاره به طرح ویژه ترافیکی ایام چراغ برات، گفت: با توجه به افزایش تقاضای سفر در ایام چراغ برات در مسیر بهشت‌رضا (ع) تصمیم گرفته شد برای کاهش ترافیک در این ایام، عبور از آزادراه مشهد-باغچه بدون پرداخت عوارضی و برای خودروها آزاد باشد.

اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به مسیرهای پرتردد

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در خصوص اقدامات سازمان اتوبوسرانی در ایام پایانی سال، خاطرنشان کرد: هرساله از نیمه دوم اسفندماه و همزمان با افزایش تقاضای سفر به دلیل خریدهای نوروزی، در راستای رفاه حال مردم ساعت سرویس‌دهی پایان کار ناوگان اتوبوسرانی نیز افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: بر همین اساس سرویس‌دهی از مبادی پایانه‌های اتوبوسرانی بسته به طول مسافت مسیر، تا ساعت ۲۱ انجام و تا ساعت ۲۱:۳۰ در طول مسیر تداوم خواهد داشت، در این مدت به ویژه شب سال تحویل و روز اول فروردین مسیرهای پرتردد با اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه اتوبوس تقویت می‌شود.

منبتی با بیان ویژه برنامه‌های قطار شهری مشهد برای استقبال از بهار، افزود: فضاآرایی ایستگاه‌ها، پخش تیزرهای و پیام‌های صوتی نوروزی و پیام‌های مناسبتی از مانیتورهای ایستگاه‌ها و نظافت ۲۷ کیلومتر تونل به همراه ناوگان، سازه‌ها و۳۶ ایستگاه خط یک و دو قطار شهری بخشی از اقدامات بهارانه شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد است.

وی ادامه داد: در کنار این فعالیت‌ها با توجه به افزایش تقاضای سفر در روز پایانی سال، افزایش یک ساعته سرویس‌دهی خطوط قطار شهری و کاهش سرفاصله زمانی رسیدن قطارها به چهار دقیقه در شب سال تحویل نیز برنامه‌ریزی شده است؛ همچنین کاهش سرفاصله زمانی رسیدن قطارها به ایستگاه در خط یک قطار شهری برای روز اول فروردین ۱۴۰۱ در صورت سخنرانی مقام معظم رهبری نیز پیش‌بینی شده است.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد درخصوص ویژه‌برنامه‌های ناوگان تاکسیرانی برای ایام نوروز، گفت: در ایام پایانی سال و نوروز ناوگان تاکسیرانی در مبادی ورودی مشهد از جمله پایانه مسافربری امام رضا (ع)، راه‌آهن و فرودگاه برای سرویس‌دهی مناسب به زائران تقویت خواهد شد.

کد خبر 560619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.