انعقاد قرارداد "مپنا"؛ تکیه بر توان داخلی

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری اصفهان در انعقاد قرارداد با شرکت "مپنا" مدیریت ریسک داشته است و قرارداد در شورای اسلامی شهر اصفهان و شورای اقتصاد بعد از گرفتن مصوبات عملیاتی می‌شود.

مصطفی نباتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص انعقاد قرارداد با شرکت "مپنا" و امضای قرارداد ۵۹۰ میلیون یورویی تجهیزات و بهره‌برداری از خط دو مترو اصفهان، اظهار کرد: "مپنا" یکی از شرکت‌های پیشران تحولات تکنولوژیک در سطح کشور و یکی از افتخارات ایران در برخورداری از مهندسان توانمند ایرانی در این بخش است.

وی با اشاره به موفقیت و کیفیت کار مهندسان ایرانی در قیاس با رقبای خارجی، ادامه داد: در واقع مپنا با برخورداری از توانمندی مهندسان داخل کشور توانسته در سطوح رقابتی، کیفیت کار قابل توجهی را در مقایسه با رقیب‌های جهانی_ملی داشته باشد و در رَنک‌های مختلف بین‌المللی نیز صاحب سبک است.

لزوم فرهنگ‌سازی در حوزه حمل‌ونقل پاک

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: ورود شهرداری اصفهان به موضوع امضای قرار داد ۵۹۰ میلیون یورویی و تجهیزات و بهره‌برداری از خط دو متروی شهر اصفهان گامی مؤثر در راستای حمل‌ونقل پاک خواهد بود، ورود شهرداری به این موضوع را می‌توان با مجموعه‌های خارج از کشور نیز مقایسه کرد؛ این اقدام زمینه توسعه تکنولوژیک را در شهر فراهم می‌کند و تکیه بر توان مهندسان ایرانی را به ارمغان می‌آورد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه حمل‌ونقل پاک، اظهار کرد: در حاشیه قرارداد اصلی با شرکت مپنا تفاهم‌نامه‌ای نیز در بخش حمل‌ونقل پاک با این شرکت منعقد شده است و با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه تأمین اتوبوس‌های برقی برای شهر اصفهان و استقرار ایستگاه‌های شارژ برقی خودروها به صورت پایلوت اتفاق می‌افتد تا در زمینه حمل‌ونقل پاک فرهنگ‌سازی شود.

نباتی‌نژاد با بیان این‌که شهرداری اصفهان مدیریت ریسک کرده است، تاکید کرد: شاید از نگاه بعضی از افراد انعقاد این تفاهم‌نامه و قرارداد نیازمند جرئت باشد؛ به دلیل این‌که سطحی از ریسک را به همراه دارد، اما شهرداری اصفهان در این بخش مدیریت ریسک کرده است و قرارداد با شرکت مپنا در شورای اسلامی شهر اصفهان و شورای اقتصاد بعد از گرفتن مصوبات عملیاتی خواهد شد.

کد خبر 560572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.