آموزش کاهش ضایعات مواد غذایی به دانش‌آموزان چک

مدیران پراگ، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر جمهوری چک، در نظر دارند پروژه‌ای را تحت عنوان "غذای هوشمند" در سراسر مدارس پیاده کنند و مدعی شده‌اند این اولین اقدام در نوع خود در سراسر قاره اروپا خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برنامه‌ریزان پراگ از شانزدهم فوریه ۲۰۲۲، طرحی را در سراسر مدارس ابتدایی پیاده کرده‌اند که به دانش‌آموزان نحوه کاهش ایجاد ضایعات مواد غذایی را آموزش می‌دهد. این طرح، "غذای هوشمند" نام داد و به ادعای مدیران پراگ تاکنون در هیچ نقطه‌ای از قاره اروپا، مشابه آن پیاده نشده است.

معاون شهردار پراگ در مصاحبه با رسانه‌های اجتماعی، افزایش آگاهی عموم مردم و به ویژه دانش‌آموزان از ضایعات مواد غذایی را ضروری دانسته و مدعی شده است که پیشگیری از ضایعات مواد غذایی از مهم‌ترین اهداف پایتخت در سال پیش رو و سال‌های آینده خواهد بود.

تحقیقات حاکی است که در سایر شهرهای جمهوری چک نیز ضایعات مواد غذایی در سطح بالایی قرار دارد و به عنوان مثال، هر شهروند اهل برنو هر ساله به طور میانگین، حدود ۳۳ کیلو مواد غذایی را راهی دفن‌گاه‌های زباله می‌کند.

آموزش کاهش ضایعات مواد غذایی به دانش‌آموزان چک

مدیران پراگ به منظور آموزش کاهش ضایعات مواد غذایی به دانش‌آموزان از شیوه‌های یادگیری مدرن بهره می‌گیرند. در این راستا، مطالب درسی جدیدی نیز در غالب ویدئوهای آموزشی به کتاب‌های دانش‌آموزان افزوده خواهد شد که قرار است اساتید دانشگاه کارلف، مسئولیت تولید آن‌ها را به عهده بگیرند.

طرح آموزش غذای هوشمند، تمام موضوعات مربوط به ضایعات مواد غذایی، از زمان خرید و پردازش تا مصرف را در بر می‌گیرد. مدیران پایتخت امیدوار هستند که پس از پیاده‌سازی کامل این طرح، الگوهای مصرف و نگهداری غذا توسط دانش‌آموزان را تغییر دهند و از این طریق، اعضای خانواده‌ها را نیز به اتخاذ تصمیم‌ها و سبک‌های زندگی دوستدار محیط زیست سوق دهند.

قرار است کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تا پایان سال ۲۰۲۲، مطالب آموزشی جدید را در بر گیرد، ضمن این‌که پیش از این نیز، معلمان شیوه کاهش ضایعات مواد غذایی را به دانش‌آموزان آموزش خواهند داد.

کد خبر 560567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.