۱۸۰ ایستگاه از ۲۴ اسفند توزیع میوه شب عید را در اصفهان آغاز می‌کند

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: از بیست‌وچهارم اسفندماه ۱۴۰ ایستگاه در شهرستان‌ها و ۴۰ ایستگاه در شهر اصفهان، توزیع میوه شب عید را آغاز می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین ایراندوست در حاشیه شصت‌وپنجمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف اصلی این جلسه وضعیت و رصد بازار به لحاظ فراوانی اقلام اساسی و تشدید نظارت بر قیمت‌ها بود.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش دستگاه‌های مربوطه به لحاظ موجودی کالاهای اساسی از جمله میوه، شکر، اقلام پروتئینی و روغن در وضعیت خوبی قرار داریم. از این رو مقرر شد سهمیه بیشتری به اصفهان اختصاص داده شود تا برای بازار شب عید مشکلی نداشته باشیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: درخواست عرضه تخم‌مرغ با قیمت مصوب و حمایتی، گوشت قرمز گوسفندی و گوساله ارائه شده و به زودی در بازار توزیع خواهد شد. همچنین وزارت جهاد کشاورزی با درخواست توزیع برنج و شکر موافقت کرده و به زودی این اقلام به اصفهان منتقل خواهد شد.

ایراندوست اضافه کرد: تشدید نظارت در همه حوزه‌ها با حضور کمیته متشکل از دستگاه‌های نظارت بر بازار صورت خواهد گرفت و به صورت تقویمی هر دستگاه در هر روز نظارت بازار را برعهده دارد. شهرستان‌ها با محوریت فرمانداری‌ها مسئولیت کنترل و نظارت بر بازار را به صورت مستمر از صبح تا شب و روزهای تعطیل برعهده دارند.

وی با بیان اینکه ۱۴۰ ایستگاه در شهرستان‌ها و ۴۰ ایستگاه در شهر اصفهان از ۲۴ اسفندماه توزیع میوه شب عید را آغاز می‌کنند، ادامه داد: اگرچه میوه شب عید از کیفیت مناسبی برخوردار است، اما مقرر شد با نازل‌ترین قیمت در اختیار مصرف کننده قرار بگیرد.

به گفته معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، ازآنجاکه بعد از تعطیلات نوروز ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود، باید برنامه‌ریزی‌ها دوجانبه برای کالاهای ضروری و مایحتاج مردم صورت بگیرد.

ایراندوست با بیان اینکه هدف ما حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده است، خاطرنشان کرد: گوشت تابع عرضه و تقاضا است اما از جهاد کشاورزی درخواست شده تا روی قیمت گوشت قرمز کار کارشناسی صورت بگیرد.

توجه به درج قیمت تولیدکننده ۶۰ درصد کاهش قیمت را در بر خواهد داشت

وی با بیان اینکه اگر مصرف کننده هنگام خرید کالا به قیمت تولید درج شده روی محصول دقت کند تا ۶۰ درصد کاهش قیمت را شاهد خواهیم بود، اظهار کرد: این کاهش قیمت بیشتر روی کالاهای مصرفی نمود خواهد داشت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: فروشگاه‌ها مکلف شدند قیمت تولیدکننده و مصرف کننده را روی محصول درج کنند. برنامه‌ریزی‌ها بر این است تا حقوق مصرف کننده رعایت شود و مردم دچار سوداگری و سوءاستفاده از بازار نشوند.

ایراندوست ادامه داد: استان اصفهان در ایده و برنامه جدید پیشتاز بوده تلاش می‌کنیم در مناسبت‌های مختلف قیمت‌ها را کاهش دهیم تا فروش افزایش و رضایت بیشتری برای مصرف کننده فراهم‌کنیم.

کد خبر 560528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.