کاشت ۱۰هزار اصله نهال زینتی در آستارا

سرپرست شهرداری بندرآستارا از کاشت ۱۰هزار اصله نهال و درختچه زینتی دائمی در این شهر خبر داد.

قاسم نوپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در بهمن‌ماه سال جاری به منظور زیباسازی فضای سبز شهری آستارا ۱۰ هزار اصله نهال و درختچه زینتی دائمی در پارک جدیدالاحداث نثاریان و توسکا و میادین شهر کاشته شده است.

وی افزود: اسفندماه جاری یک‌صد اصله نهال از گونه‌های برگ انجیری، عنبرسائل و نارنج خریداری و به مناسبت روز درختکاری، ۲۰ اصله به صورت نمادین در باغ ملی کاشته شد و کاشت ۸۰ اصله نیز در این باغ و پارک شریعتی در حال انجام است.

سرپرست شهرداری آستارا با بیان اینکه کاشت یک هزار جعبه گل‌های فصلی از گونه‌های بنفشه و پامچال در پارک‌ها، بلوارها، میادین، لچکی‌های کوچک این شهر در حال انجام است، خاطرنشان کرد: هرس درختان خطرآفرین، وجین کاری و علف‌زنی فضای سبز، آماده‌سازی پارک‌های سطح شهر از جمله تنظیف و جمع‌آوری گیاهان و برگ‌های خشک شده، بازسازی و نظافت سرویس‌های بهداشتی، رنگ‌آمیزی و بازسازی سطل‌های زباله، لکه‌گیری و رنگ‌آمیزی دیوارها، نیمکت‌های فلزی و المان‌های شهری، شست‌وشو و رنگ‌آمیزی آب‌نماها در میدان‌های نماز، امام خمینی (ره) و مقابل شهرداری در قالب طرح استقبال از بهار در حال انجام است.

نوپور تصریح کرد: ۱۸ کارگر شهرداری آستارا، وظیفه کاشت، آبیاری، گلکاری، درختکاری و هرس و نگهبانی فضای سبز را برعهده دارند و برای زیباسازی، حفظ و نگه‌داری آن تلاش می‌کنند.

وی از شهروندان خواست، به منظور حفظ و نگه‌داری فضای سبز شهری از کندن گل‌ها، قطع درختان و رها کردن احشام در محدوده شهری خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، شهر مرزی بندر آستارا با بیش از ۵۵ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 560513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.