کدام بازیکن می‌تواند توپ طلای ۲۰۲۲ را کسب کند؟

پس از اینکه لیونل مسی برای هفتمین‌بار در سال 2021 جایزه توپ طلا را به خانه برد، حالا شانس بازیکن‌ها برای فتح این عنوان در سال ۲۰۲۲ مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با وجود همه جنجال‌ها و انتقادهایی که وجود دارد، توپ طلا مهم‌ترین جایزه فردی در فوتبال جهان است و رقابت برای کسب جایزه ۲۰۲۲ به خوبی ادامه دارد. لیونل مسی پس از بردن این عنوان در دو دوره اخیر، در جست‌وجوی هشتمین توپ طلا است؛ اما او برای تحقق آن با رقابت سختی مواجه است. مسابقه سال ۲۰۲۲ به سخت‌ترین مسابقه تبدیل شده است؛ اگرچه با توجه به دورنمای برگزاری جام جهانی و مراسمی که در پاریس برگزار می‌شود، باید دید چه زمانی به پایان می‌رسد.

رسانه گل به‌منظور رتبه‌بندی، کیفیت فنی و جایگاه سه بازیکن برتر سال ۲۰۲۱ را پیش‌بینی کرد. فرض می‌کنیم که معتبرترین تورنمنت در اهدای توپ طلا در نظر گرفته می‌شود؛ بنابراین در حالی که ۱۰ ماه از سال باقی مانده است و جام جهانی قطر ۲۰۲۲ در پایان آن قرار دارد، چه کسانی بیشترین شانس را در نبرد توپ طلای امسال دارد؟

کدام بازیکن می‌تواند توپ طلا ۲۰۲۲ را کسب کند؟


۲۰- کریستوفر انکونکو (لایپزیگ)
در سال ۲۰۲۲: ۱۰ گل، سه پاس گل

ناعادلانه است که لایپزیگ را یک تیم تک نفره بدانیم، اما مسلماً درحال‌حاضر هیچ بازیکنی در هیچ کجای جهان وجود ندارد که تیم خود را کاملاً به اندازه کریستوفر انکونکو به خودش متکی کرده باشد. وینگر سابق پاری سن ژرمن در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ در هر دو عنوان گل و پاس گل دو رقمی شده است و هنوز می‌تواند فصل را با یک یا دو جام به پایان برساند؛ چراکه لایپزیگ همچنان در لیگ اروپا و DFB-Pokal حضور دارد. فرم انکونکو می‌تواند برای او اولین دعوت به اردوی تیم ملی فرانسه را نیز به همراه داشته باشد و او را در موقعیت خوبی قرار دهد تا در جام جهانی ۲۰۲۲ در تورنمنتی که مورد علاقه‌اش بوده، بازی کند.

کدام بازیکن می‌تواند توپ طلا ۲۰۲۲ را کسب کند؟

۱۹- کالیدو کولیبالی (ناپولی)
در سال ۲۰۲۲: سه کلین‌شیت
قهرمان جام ملت‌های آفریقا شد.

چند سالی است که کالیدو کولیبالی به عنوان یکی از بهترین مدافعان میانی جهان شناخته می‌شود، اما در طول شش ماه گذشته نشان داده است که خیلی زود است که با توجه به سنش واقعاً او را تمام شده بدانیم. این بازیکن ۳۰ ساله در دوران مدعی قهرمانی بودن ناپولی در سری آ، به بهترین فرم خود بازگشته است و با وجود شکست ناامیدکننده یکشنبه مقابل آث میلان، همچنان می‌تواند فصل را با یک اسکودتو به پایان برساند. او درحال‌حاضر یک جام در ویترین امسال خود دارد؛ چراکه کولیبالی در سنگال بازی کرده است و آن‌ها جام ملت‌های آفریقا را به خانه بردند.

کدام بازیکن می‌تواند توپ طلا ۲۰۲۲ را کسب کند؟

۱۸- کریستیانو رونالدو (منچستریونایتد)
در سال ۲۰۲۲: یک گل

بازگشت کریستیانو رونالدو به منچستریونایتد دقیقاً طبق برنامه پیش نرفت؛ علی‌رغم اینکه برنده پنج بار توپ طلا لحظات عجیبی را موقع بازگشت به اولترافورد نمایش داده است. رونالدو شروع سختی را در سال ۲۰۲۲ پشت سر گذاشته است و با توجه به اینکه یونایتد می‌داند که اگر قهرمان لیگ قهرمانان اروپا نشود، فصل را بدون جام به پایان می‌رساند، فشار بر بازیکن ملی‌پوش پرتغالی است تا در رقابت‌های فردی و تیمی که پیش رو دارد، مؤثر عمل کند. اگر او نتواند عملکرد خوبی ارائه دهد، پس هر شانسی برای به چالش کشیدن او برای توپ طلای امسال از بین خواهد رفت. او حتی ممکن است به وسیله حضور در پلی‌آف جام جهانی که در همین ماه مارس برگزار می‌شود، حضور در جام جهانی را از دست بدهد.

کدام بازیکن می‌تواند توپ طلا ۲۰۲۲ را کسب کند؟

۱۷- ارلینگ هالند (بوروسیا دورتموند)
در سال ۲۰۲۲: چهار گل، یک پاس گل

ارلینگ هالند در طول دوران حرفه‌ای خود مطمئناً در رقابت برای کسب توپ‌های طلای زیادی خواهد بود، اما بعید است که رقابت‌های سال ۲۰۲۲ از جمله رقابت‌هایی باشد که او در آن حضور داشته باشد. بوروسیا دورتموند درحال‌حاضر از اروپا خارج شده و قرار است فصل را بدون جام به پایان برساند؛ در حالی که حتی حضور هالند نمی‌تواند به نروژ کمک کند تا برای اولین بار از سال ۱۹۹۸ به جام جهانی صعود کند. اگر بازیکنی وجود داشته باشد که بتواند بر این موانع غلبه کند و به گونه‌ای پیش برود که خود را مجبور به کسب توپ طلا سازد، هالند در میان نامزدها قرار دارد؛ اما ابتدا باید آسیب‌هایی را که در طول دوره آزاردهنده او بوده است از بین ببرد.

کدام بازیکن می‌تواند توپ طلا ۲۰۲۲ را کسب کند؟

۱۶- نیمار (پاری سن ژرمن)
در سال ۲۰۲۲: یک گل، یک پاس گل

نیمار برای بردن توپ طلا به پی‌اس‌جی پیوست. با این حال درحال‌حاضر او هرگز از بردن این عنوان دورتر از الان نبوده (حتی اگر مراسم اهدای جایزه فقط در خیابان برگزار شود). او به نفر سوم در خط حمله تیمش تبدیل شده است. مصدومیت و فرم ضعیف، تأثیر او را روی تیم مائوریسیو پوچتینو محدود کرده است. این واقعیت که او برای پاری‌سن‌ژرمن و برزیل بازی می‌کند -تیم‌هایی که به ترتیب یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ قهرمانان و جام جهانی هستند-، به این معنی است که او نمی‌تواند در مسابقه توپ طلای امسال حضور نداشته باشد؛ اما اکنون بعید به نظر می‌رسد که ستاره برزیلی به این عنوان برسد.

کدام بازیکن می‌تواند توپ طلا ۲۰۲۲ را کسب کند؟

۱۵- کای هاورتز (چلسی)
در سال ۲۰۲۲: پنج گل، یک پاس گل
قهرمان جام‌باشگاه‌های‌جهان شد.

قرار گرفتن کای هاورتز در این لیست ممکن است با توجه به فرم ناهماهنگ او در چلسی بعید به نظر برسد، اما منطقی است که او در هفته‌های ابتدایی مسابقه توپ طلا یک ستاره بود. ستاره سابق بایرلورکوزن در فینال جام باشگاه‌های جهان امسال گل پیروزی را به ثمر رسانده و در حال تثبیت جایگاه خود به عنوان مهاجم مرکزی مورد علاقه توماس توخل جلوتر از روملو لوکاکو است. هاورتز احتمالاً باید به زدن گل‌های کلیدی هم در لیگ قهرمانان برای چلسی و هم برای آلمان در جام جهانی ادامه دهد تا نامزدی خود را برای کسب افتخارات فردی تثبیت کند، اما دلایل خوبی وجود دارد که نشان می‌دهد چرا آبی‌ها برای آوردن او تا این حد هزینه کردند تا هافبک مانشافت را در استنفورد بریج ببینند.

کدام بازیکن می‌تواند توپ طلا ۲۰۲۲ را کسب کند؟

۱۴- فیل فودن (منچستر سیتی)
در سال ۲۰۲۲: سه گل، دو پاس گل

فیل فودن اکنون به عنوان یکی از بهترین هافبک‌های لیگ برتر شناخته شده و پس از بازی‌های فصل گذشته در لیگ قهرمانان اروپا، مشخص است که او برای سال‌های آینده در اوج بازی‌های اروپایی خواهد بود. با توجه به اینکه منچسترسیتی همچنان امید به فتح سه جام دارد، او قرار است در چند ماه آینده نقشی کلیدی داشته باشد و از ابتدای سال تاکنون چند گل مهم به ثمر رسانده است. ملی‌پوش انگلیسی همچنین امیدوار است تا پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ به ترکیب اصلی و بازیکن مورد علاقه گرت ساوتگیت تبدیل شود.

کدام بازیکن می‌تواند توپ طلا ۲۰۲۲ را کسب کند؟

۱۳- ترنت الکساندر-آرنولد (لیورپول)
در سال ۲۰۲۲: شش پاس گل، ۹ کلین شیت
قهرمانی در جام کارابائو

پس اینکه عده‌ای فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۰ را یک سال بد نزولی می‌دانستند، ترنت الکساندر-آرنولد به طرز چشمگیری در این فصل به فرم بازگشته و درحال‌حاضر به بهترین بازیکن برای پاس گل دادن، تبدیل شده است. ستاره لیورپول پس از قهرمانی در جام کارابائو، یک مدال فدای خود ذخیره کرده و با توجه به اینکه قرمزها همچنان در جست‌وجوی سه جام دیگر هستند، شانس خود را برای اضافه کردن جام‌ها امتحان می‌کند. فرم فردی خود الکساندر-آرنولد می‌تواند او را امیدوار کند که به تیم انگلیس بازگردد؛ آن هم درست زمانی که سه شیرها در میان شانس‌های اصلی قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲ خواهند بود.

کدام بازیکن می‌تواند توپ طلا ۲۰۲۲ را کسب کند؟

۱۲- وینیسیوس جونیور (رئال مادرید)
در سال ۲۰۲۲: چهار گل، سه پاس گل
قهرمان سوپرکاپ اسپانیا

پس از چند فصل که وینیسیوس جونیور دوران چندان درخشانی در رئال مادرید نداشت، سرانجام به نظر می‌رسد که این وینگر سطح بالایی را در سانتیاگو برنابئو پیدا کرده است. این بازیکن ۲۱ ساله درحال‌حاضر در گل‌ها و پاس گل‌ها آمار دو رقمی را به ثبت رسانده است. با فرم خوب، او به لوس بلانکوس کمک کرد تا در صدر لالیگا حضور داشته باشند. نمایش‌های وینیسیوس قرار است جایگاه او را در تیم برزیل برای جام جهانی تثبیت کند و به او اجازه می‌دهد در اولین تورنمنت بین‌المللی جهانی در قطر به عنوان یک چهره‌ی تأثیرگذار حضور داشته باشد.

کدام بازیکن می‌تواند توپ طلا ۲۰۲۲ را کسب کند؟

۱۱- دوسان ولاهوویچ (یوونتوس)
در سال ۲۰۲۲: پنج گل، دو پاس گل

اگر جایزه‌ای به عنوان «بازیکن موفق فصل» در فوتبال اروپا وجود داشت، دوسان ولاهوویچ یکی از پیشتازان فصل ۲۰۲۱-۲۲ بود. اگرچه او کلاس بالای بازی خود را در نیم فصل دوم فصل گذشته نشان داد، اما در این فصل بازی خود را به سطوح بالاتری رسانده است و با ۷۵ میلیون یورو (۶۲ میلیون پوند/۸۱ میلیون دلار) به یوونتوس نقل مکان کرد. ولاهوویچ به خوبی در تورین جا افتاده است و در اولین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرد تا بیانکونری ها را برای پیشرفت در این تورنمنت امیدوار سازد؛ در حالی که او اواخر امسال با تیم ملی صربستان که در گروه مقدماتی خود بالاتر از پرتغال قرار گرفت در جام جهانی حضور خواهد داشت.

کدام بازیکن می‌تواند توپ طلا ۲۰۲۲ را کسب کند؟

۱۰- لیونل مسی (پاری سن ژرمن)
در سال ۲۰۲۲: یک گل، شش پاس گل

آیا دوران سلطنت لیونل مسی به عنوان بهترین فوتبالیست جهان به طور رسمی در سال ۲۰۲۲ به پایان می‌رسد؟
برنده هفت بار توپ طلا از زمان حضور در PSG برای ایجاد تأثیری که انتظارش را داشت تلاش کرده است و باید دید که آیا پنالتی از دست رفته او مقابل رئال‌مادرید در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به قیمت تمام شدن رؤیای فتح لیگ قهرمانان برای قهرمان لیگ‌یک فرانسه تمام می‌شود؟ به نظر می‌رسد که تنها یک عنوان قهرمانی در اروپا یا تکرار موفقیت با آرژانتین در کوپا آمریکا در جام جهانی، مسی را به رقابت واقعی برای فتح توپ طلا برمی‌گرداند.

کدام بازیکن می‌تواند توپ طلا ۲۰۲۲ را کسب کند؟

۹- کوین دی بروین (منچستر سیتی)
در سال ۲۰۲۲: چهار گل، شش پاس گل

دبل کوین دی بروین برای منچسترسیتی در پیروزی یکشنبه در دربی مقابل منچستریونایتد نشان داد که این هافبک ممکن است واقعاً در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ برای انتخاب برنده توپ طلا تأثیرگذار باشد. این بازیکن دو بار بهترین بازیکن سال PFA شده، امسال فصل نسبتاً آرامی را پشت سر گذاشته است، اما تعداد کمی از بازیکنان در سراسر جهان وجود دارند که بتوانند با خلاقیت او برابری کنند. احتمالاً به عنوان مرد پیشرو بلژیک به‌عنوان «نسل طلایی» تلاش می‌کند تا از شانس نهایی خود برای تصاحب توپ طلا یا دیگر جوایز بزرگ در اواخر سال استفاده کند، ۲۰۲۲ می‌تواند سالی باشد که کلاس بالای بازی دی بروینه، در نهایت در سطح جهانی مورد قدردانی قرار بگیرد.

کدام بازیکن می‌تواند توپ طلا ۲۰۲۲ را کسب کند؟

۸- ریاض محرز (منچستر سیتی)
در سال ۲۰۲۲: ۹ گل، دو پاس گل

در غیاب یک مهاجم مرکزی طبیعی در ترکیب منچسترسیتی، ریاض محرز به طرز فوق‌العاده‌ای گام برداشته تا بار گلزنی را در ورزشگاه اتحاد به دوش بکشد. تنها محمد صلاح در میان هافبک‌های لیگ برتری، در تمام رقابت‌ها بیشتر از محرز گل زده است و اگرچه تعداد گل‌های ستاره سابق لسترسیتی با زدن ضربات پنالتی تا حدودی افزایش می‌یابد، اما او سهم خود را از حملات خیره کننده نیز به ثمر رسانده است. علی‌رغم دفاع ناامیدکننده الجزایر از جام ملت‌های آفریقا، وینگر امیدوار است بتواند با کسب سهمیه جام جهانی در بازی‌های پلی‌آف ماه مارس همچنان در صحنه بین‌المللی تأثیر بگذارد.

کدام بازیکن می‌تواند توپ طلا ۲۰۲۲ را کسب کند؟

۷- برناردو سیلوا (منچستر سیتی)
در سال ۲۰۲۲: سه گل، دو پاس گل

در تابستان، انتظار می‌رفت که برناردو سیلوا منچسترسیتی را ترک کند اما در نهایت در جمع آبی‌آسمانی‌ها باقی ماند و حالا که در ماه مارس او احتمالاً بهترین بازیکن فصل قهرمان لیگ برتر تاکنون است، تغییری کاملاً قابل توجه است. این هافبک در برخی مواقع برای تیم پپ گواردیولا مهره‌ای مهم بوده است و در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا کمک زیادی کرد تا تیمش، اسپورتینگ لیسبون را با پنج گل درهم بکوبد. هواداران تیم ملی فوتبال پرتغال امیدوارند که او بتواند همچنان بازی‌های کلاس جهانی خود را ارائه دهد زیرا آن‌ها به دنبال درخشش او و یاران رونالدو برای رفتن به در جام جهانی ۲۰۲۲ از طریق پلی‌آف یوفا هستند.

کدام بازیکن می‌تواند توپ طلا ۲۰۲۲ را کسب کند؟

۶- ادوارد مندی (چلسی)
در سال ۲۰۲۲: هفت کلین‌شیت
قهرمان جام ملت‌های آفریقا و جام باشگاه‌های

برای بردن توپ طلا برای یک دروازه‌بان بسیار ویژه و البته نیازمند شانس است، اما ادواردمندی می‌توانست در این سال کمی بیشتر برای وارد شدن به رقابت توپ طلا تلاش کند. قهرمان سنگالی‌ها در ضربات پنالتی فینال جام ملت‌های آفریقا، در آن جام نمایشی از خودش نشان داد که آن‌ها قهرمان جام ملت‌های آفریقا شوند، او سپس مستقیماً از کامرون به امارات متحده عربی رفت تا به چلسی در قهرمانی جام باشگاه‌های جهان کمک کند. ممکن بود او یک مدال برنده جام اتحادیه انگلیس را نیز به کلکسیون خود اضافه کند که البته لندنی‌ها به لیورپول باختند.

کدام بازیکن می‌تواند توپ طلا ۲۰۲۲ را کسب کند؟

۵- کریم بنزما (رئال مادرید)
در سال ۲۰۲۲: هفت گل، چهار پاس گل
قهرمان سوپرکاپ اسپانیا

کریم بنزما به بهتر شدن و بهتر شدن برای رئال مادرید ادامه می‌دهد، پس آیا امسال سالی است که او اولین توپ طلا را کسب می‌کند؟ کاپیتان لوس بلانکوس قبلاً در این فصل لالیگا در آمار گل‌ها و پاس گل‌ها آمار دو رقمی را به دست آورده و امیدوار است که تیمش مقابل پاری سن ژرمن معجزه رقم بزند و صعود کند تا سفیدپوشان مادرید به سمت چهاردهمین جام اروپا حرکت کنند. او در جام جهانی ۲۰۲۲ رهبری فرانسه را بر عهده خواهد داشت و فرصت دارد تا همه نگاه‌ها را به خود و تیمش جلب کند.

کدام بازیکن می‌تواند توپ طلا ۲۰۲۲ را کسب کند؟

۴- سادیو مانه (لیورپول)
در سال ۲۰۲۲: هشت گل، سه پاس گل
قهرمان جام ملت‌های آفریقا و جام کارابائو شد.

بر کسی پوشیده نیست که رأی‌دهندگان توپ طلا دوست دارند بازیکنانی را انتخاب کنند که چندین جام در طول سال به دست آورده‌اند (اکنون پس از سال ۲۰۲۱ به عنوان "اثر ژورگینیو" شناخته می‌شود) و به همین دلیل سادیو مانه به سختی می‌توانست سال ۲۰۲۲ را بهتر شروع کند. مرد لیورپولی در حالی که سنگال را در جام ملت‌های آفریقا به قهرمانی رساند، به عنوان بهترین بازیکن مسابقات انتخاب شد، سپس نقش خود را در قهرمانی جام کارابائو در ومبلی در فوریه ایفا کرد. اگرچه این بهترین فصل دوران حرفه‌ای مانه تاکنون نبوده و عملکرد گلزنی او در هفته‌های اخیر افزایش یافته است، برای همین او خود را کاملاً در رقابت برای کسب بزرگ‌ترین جایزه فردی می‌بیند.

کدام بازیکن می‌تواند توپ طلا ۲۰۲۲ را کسب کند؟

۳- روبرت لواندوفسکی (بایرن مونیخ)
در سال ۲۰۲۲: ۱۲ گل

او بدون شک در صورت اهدای این جایزه در سال ۲۰۲۰ که به خاطر کرونا لغو شد، برنده اصلی بود و بسیاری معتقدند که او باید در سال ۲۰۲۱ برنده می‌شد. بنابراین آیا سال ۲۰۲۲ سالی خواهد بود که رابرت لواندوفسکی سرانجام توپ طلا را به دست می‌آورد؟ ستاره بایرن مونیخ مطمئناً خود را محکم در فرم درخشان‌تر در بوندسلیگا قرار داده و او در راه شکستن رکورد خود برای گلزنی در لیگ بوندس لیگای آلمان است. با این حال عملکردها در لیگ به اندازه لیگ قهرمانان یا تورنمنت‌های بین‌المللی مهم نیستند و لواندوفسکی احتمالاً به یک نمایش فوق‌العاده در یک بازی بزرگ در اروپا یا جام جهانی نیاز دارد تا شانس خود را برای رقابت بیشتر کند.

کدام بازیکن می‌تواند توپ طلا ۲۰۲۲ را کسب کند؟

۲- محمد صلاح (لیورپول)
در سال ۲۰۲۲: هفت گل، دو پاس گل
قهرمانی در جام کارابائو

در صورت رأی‌گیری برای انتخاب بهترین بازیکن اروپا در این فصل، محمد صلاح پس از نمایش‌های قابل توجه خود برای لیورپول تقریباً به طور قطع یکی از شانس‌های مهم برای برنده شدن است. صلاح، دارنده کفش طلای لیگ برتر و پیشتاز این عنوان در این فصل، در فرم فوق‌العاده ای برای تیم یورگن کلوپ بوده است و قبلاً به آن‌ها کمک کرده تا اولین جام از چهار جام را به دست آورند. او همچنین مصر را به فینال جام ملت‌های آفریقا رساند و امیدوار است که شکست مقابل سنگال برای او یک تأثیر منفی در راه کسب توپ طلا به همراه نداشته باشد.

کدام بازیکن می‌تواند توپ طلا ۲۰۲۲ را کسب کند؟

۱- کیلیان امباپه (پاری سن ژرمن)
در سال ۲۰۲۲: ۹ گل، دو پاس گل

دو قانون اصلی وجود دارد که رای‌دهندگان توپ طلا از آن پیروی می‌کنند. یکی از این قوانین این است که آن‌ها عاشق جام‌ها هستند و این تأثیر بیشتری برای رأی دادن در بزرگ‌ترین عنوان فردی می‌گذارد. به این ترتیب، نمایش کیلیان امباپه و پیروزی دیرهنگام پاری سن ژرمن مقابل رئال مادرید، مخصوصاً در بازی رفت با ضربه او در لحظه پایانی این فصل لیگ قهرمانان اروپا، چشمان بسیاری را به خود جلب کرده است. فاکتور این است که حالا که فرانسه قصد دفاع از عنوان قهرمانی خود در جام جهانی قطر را دارد، او مرد پیشرو در ترکیب خروس‌ها خواهد بود و شکی نیست که امباپه بیشترین پتانسیل را برای خلق لحظات مهم و کسب جام‌هایی دارد که به تضمین توپ طلا کمک می‌کند.

کد خبر 560482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.