آب‌خوری‌های این شهر، مصرف پلاستیک را کاهش می‌دهد!

شهرداری کشکایش در پرتغال شبکه‌ای از آب‌خوری‌های جدید شهری را افتتاح کرده است که به طور ویژه برای استفاده همه، بدون توجه به توانایی بدنی آن‌ها، طراحی شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نکته جالب آبخوری‌های کشکایش این است که افراد را تشویق می‌کند تا بطری‌های آب خود را به جای دور انداختن، پر کنند. این ویژگی، به طور مستقیم به کاهش بطری‌های پلاستیکی یک‌بار مصرف کمک می‌کند و در نتیجه بر سلامت محیط شهری تأثیر مثبت می‌گذارد.

بر اساس اطلاعات مقامات محیط زیست این شهر، چالش بطری‌های پلاستیکی نگران‌کننده‌تر از آن چیزی است که بیشتر مردم تصور می‌کنند. پلاستیک‌، رتبه پنج رایج‌ترین شیء موجود در سواحل پرتغال را کسب کرده است.

آبخوری‌های این شهر، مصرف پلاستیک را کاهش می‌دهد

اگرچه بیشتر مردم ممکن است ارتباط بین این آبخوری‌ها و کاهش پلاستیک‌های یک‌بار مصرف و آلودگی دریایی را متوجه نشوند، با این وجود، رابطه قابل توجیهی بین این مولفه‌ها وجود دارد. این اقدام شهرداری نشان می‌دهد که می‌توان با روش‌های خلاق، چالش‌های شهری را حل کرد.

طراحی خاص آب‌خوری‌ها، این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که حتی در صورت نشستن روی ویلچر نیز بتوانند آب بنوشند. به طور همزمان، شخص دیگری می‌تواند بطری آب خود را دوباره پر کند، زیرا آب‌خوری دارای دو شیر مجزا است. علاوه بر این، در پایه آن یک شیر آب نیز وجود دارد که می‌توان از آن برای رفع تشنگی حیوانات خانگی که با صاحبانشان قدم می‌زنند استفاده کرد.

این آب‌خوری‌ها علاوه بر مزایای زیست‌محیطی، جنبه بهداشتی نیز دارد. آب لوله‌کشی کشکایش کیفیت بسیار خوبی دارد، بنابراین نیازی به استفاده از آب بسته‌بندی نیست. تشویق به مصرف آب لوله‌کشی سالم به افراد کمک می‌کند تا از مصرف نوشیدنی‌های شیرین دوری کنند.

این ابتکار که محصول مشارکت بین شورای شهر و شرکت تأمین آب شهری کشکایش است، شهروندان را تشویق می‌کند تا سبک زندگی سالم‌تر و مسئولانه‌تری برای محیط زیست داشته باشند.

پیش‌بینی می‌شود در طول سال ۲۰۲۲، ۳۲ عدد از این آب‌خوری‌ها در شهر نصب شود. ساکنان همچنین می‌توانند نقاطی را برای نصب چنین آب‌نماهایی به شهرداری پیشنهاد کنند.

آبخوری‌های این شهر، مصرف پلاستیک را کاهش می‌دهد

کد خبر 560481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.