تثبیت ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کاشان گفت: با اجرای قانون کاداستر طی سال جاری مجموعاً حدود ۳۰۰هزار هکتار از اراضی ملی کاداستر شد و برای آن‌ها سند تک‌برگی صادر شد.

محمد شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه برای این ۳۰۰ هزار هکتار ۱۷۰ سند تک‌برگی صادر شده است اظهار کرد: طرح مرتع‌داری سند توسعه‌ای محسوب می‌شود که مجریان طرح‌های مرتع داری می‌توانند علاوه بر کار دامداری خود در مراتع با توجه به سایر ظرفیت‌های موجود در مراتع همانند توسعه گیاهان دارویی و صنعتی، آبزی‌پروری و زنبورداری، گردشگری، به سایر فعالیت‌های اقتصادی متناسب با طرح در قالب طرح‌های مرتع داری تلفیقی نیز بپردازند.

وی با بیان اینکه در هفته منابع طبیعی بیش از چهار هزار اصله درخت بین مردم توزیع شده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون با حضور مردم، کوهنوردان و ورزشکاران ۱۳ طرح به وسعت ۵۰۰ هکتار جنگل‌کاری در شهرستان کاشان اجرا شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کاشان با اینکه ۳۰ درصد اعتبارات استان به این طرح اختصاص داده شده است، تصریح کرد: در این طرح از گونه‌های بومی منطقه شامل بادام کوهی و پسته کوهی استفاده می‌شود.

کد خبر 560442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.