لزوم بررسی مشکلات پروژه‌های عمرانی در مجمع کلانشهرها

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: شهرداری کلان‌شهرها باید مشکلات حوزه مدیریت شهری و انجام پروژه‌های عمرانی را به دبیرخانه مجمع کلان‌شهرها اعلام و ارسال کنند تا در کارگروه‌های مرتبط بررسی و راهکار مناسب اتخاذ شود.

ایرج مظفر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری سی‌ویکمین نشست کمیسیون فنی معاونان فنی و عمرانی کلان‌شهرهای ایران در شیراز، اظهار کرد: در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل و مشکلات موجود در اجرای پروژه‌های عمرانی، پیشنهاداتی از سوی معاونان فنی و عمرانی شهرداری‌ها مطرح شد.

وی با بیان این‌که معاون فنی و عمرانی شهرداری اصفهان نیز پیشنهادی در رابطه با لزوم انسجام، برنامه‌ریزی و توجه به جایگاه کمیسیون فنی در دبیرخانه مجمع کلان‌شهرها ارائه کرد، افزود: بر اساس این پیشنهاد، تمام موضوعات و مشکلات کلان‌شهرها از سوی معاونان فنی و عمرانی به این دبیرخانه ارائه شد تا پس از دسته‌بندی آن با توجه به مرجع رسیدگی، تقسیم شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: امیدواریم در جلساتی که دبیرخانه مجمع کلان‌شهرها با معاونان رئیس‌جمهور و مسئولان مجلس دارند، برخی موارد که نیازمند تصویب قانون است را پیگیری کنند تا این مشکلات تسهیل شود.

وی با اشاره به موضوع بعدی پیشنهاد معاون فنی عمرانی شهرداری اصفهان، گفت: مورد بعدی، موضوع اهمیت دادن به نگهداری و تعمیرات دارایی‌های فیزیکی شهرداری‌ها است تا جایگاه آن به عنوان یک کمیته تخصصی در کمیسیون فنی مجمع کلان‌شهرها باز شود.

مظفر ادامه داد: مباحثی در خصوص لزوم همکاری و مصوبات نشست بیست‌وهشتم در اصفهان نیز در رابطه با استفاده از مصالح بازیافتی در تولید مصالح لازم برای پروژه‌های عمرانی و لزوم ارتباط بیشتر سازمان‌های عمران کلان‌شهرها برای تبادل نظر پیرامون اقدامات شهرداری اصفهان، مطرح شد که امیدواریم به حد مطلوبی برسد.

وی با تاکید بر این‌که شهرداری کلان‌شهرها باید مشکلات حوزه مدیریت شهری و انجام پروژه‌های عمرانی را به دبیرخانه مجمع کلان‌شهرها اعلام و ارسال کنند تا در کارگروه‌های مرتبط بررسی و راهکار مناسب اتخاذ شود، گفت: پیگیری لازم برای اجرایی شدن مصوبات جلسات قبلی ازجمله انتقال تجربیات در زمینه استفاده از مصالح بازیافتی باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با تاکید بر لزوم ثبت تجربیات کلان‌شهرها و مستندسازی اقدامات که پشتوانه آن سال‌ها تلاش و تجربه مدیران و کارشناسان شهری است، افزود: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که مستندسازی‌ها به‌راحتی در دسترس و قابل بهره‌برداری باشد.

وی چگونگی و نحوه انجام معاملات شهرداری‌ها در سامانه ستاد را خواستار شد و گفت: این موضوع باید در کارگروه مربوطه بررسی و در صورت تعیین تکلیف به همه شهرداری‌ها تسری یابد.

مظفر اظهار امیدواری کرد: با برگزاری این جلسات و تبادل تجارب و انتقال فناوری‌های استفاده شده در کلان‌شهرهای مختلف همراه با حمایت دستگاه‌های ذی‌صلاح، بتوان از این روش‌ها در بهبود روش‌های اجرایی و رفع مشکلات موجود استفاده کرد.

کد خبر 560435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.