مروری بر مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب برگزار میشود و تیم ها رقابت سختی برای صعود دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از تقریباً یک ماه دوری، دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب برگزار می‌شود. در حالی که ۱۶ تیم پایانی در نبرد با بزرگان اروپا برای بزرگ‌ترین جایزه‌ای که در این جام ارائه می‌شود، هیجان زیادی را خواهند داشت. در ادامه درخصوص تیم‌های حاضر در این مرحله و آخرین عنوان آنها می‌خوانید:

چلسی مدافع عنوان قهرمانی است. علی‌رغم اینکه برخی از نام‌های بزرگ از جمله بارسلونا، آث میلان و بروسیا دورتموند در مرحله گروهی حذف شده اند. هرچند در این دوره هم رقبای قدرتمندی وجود دارند.

۱۶- اسپورتینگ | آخرین مقام: پانزدهم

هرگز انتظار نمی‌رفت اسپورتینگ منچسترسیتی را شکست دهد، اما اختلاف سطحی که آنها را در بازی رفت از هم جدا کرد، سرمربی پرتغالی‌ها روبن آموریم را ناامید کرده است. نیمه اول این بازی با پنج گل در لیسبون به پایان رسیده و قهرمان پرتغال می‌خواهد عملکرد بسیار بهتری در ورزشگاه اتحاد داشته باشد تا با سر بالا از رقابت خارج شود.

۱۵- لیل | آخرین مقام: چهاردهم

لیل باوجود شب نه‌چندان خوب مدافع عنوان قهرمانی چلسی در بازی اول، با شکست ۲ بر صفر خود استمفورد بریج را ترک کرد. قهرمان فرانسه این مزیت را دارد که در بازی برگشت در خانه بازی می‌کند، اما با توجه به اینکه تیم توماس توخل ظاهراً شروع به یافتن فرم خوبی کرده است، یافتن راه کامبک زدن برای لیل، دشوار است.

مروری بر مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

۱۴- اینتر | آخرین مقام: یازدهم

در دیدار رفت، به مدت ۷۰ دقیقه در سن سیرو، اینتر مسلماً تیم بهتری در برابر لیورپول بود، اما در یک سوم پایانی از برتری برخوردار نبود تا به پیروزی برسد. این به ضرر آنها تمام شد، زیرا به نظر می‌رسد دو گل دیرهنگام قرمزها فرصت صعود برای افعی‌ها را بین برده است، حتی اگر تیم سیمونه اینزاگی از بالاترین کیفیتی برخوردار باشد که قهرمان شش دوره اروپا در آنفیلد را به دردسر بیندازد.

۱۳- ردبول سالزبورگ | آخرین مقام: شانزدهم

هیچ کس در دیدار رفت مقابل بایرن مونیخ در مرحله یک هشتم نهایی برای سالزبورگ شانسی متصور نبود، با این وجوددقهرمان اتریش از حریف پیش بود و فقط چند ثانیه برای شکست غول‌های آلمانی کم آورد، پیروزی که بدون شک یک دستاورد بزرگ برای آنها می‌بود. با این حال، گل تساوی کینگزلی کومان، تساوی را برای بایرن به همراه داشت. سالزبورگ اطمینان دارد که برای بازی برگشت، همان عملکرد سه هفته پیش خود را تکرار می‌کند، هرچند بعید به نظر می‌رسد که آنها یکی از بزرگترین شوک‌های اروپایی در سال‌های اخیر را ایجاد کنند.

۱۲- بنفیکا | آخرین مقام: سیزدهم

بنفیکا با روش خودش فصل سختی را پشت سر گذاشته است، اما آنها در بازی رفت به سختی مقابل آژاکس جنگیدند و حالا با تساوی به آمستردام می‌روند. با این حال، تیم پرتغالی همچنان ضعیف است و به نظر می‌رسد که تیم اریک تن هاخ در بازی برگشت به راحتی پیروز شود.

۱۱- ویارئال | آخرین مقام: دوازدهم

در بازی رفت پس از شوک عقب افتادن در دقیقه اول، ویارئال در برابر یوونتوس محکم ایستادگی کرد و با تساوی بازی را به پایان رساند که باعث می‌شود آنها در بازی برگشت به کسب برد امید داشته باشند. با وجود مشکلات یووه در دو فصل گذشته، اما همچنان رفتن به تورین دلهره آور است، اما تیم اونای امری نباید دست کم گرفته شود.

مروری بر مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

۱۰- اتلتیکو مادرید | آخرین مقام: دهم

روخی بلانکوس احتمالاً از اینکه منچستر حریفش است، ناراحت است‌. در بازی رفت، شاگردان دیگو سیمئونه زود به هدف خود رسیدند و در واندا متریپولیتانو با حریف نه چندان خطرناکی روبرو شدند، اما با این حال مسابقه را با تساوی به پایان رساندند. با این وجود، قهرمان اسپانیا اخیراً در شرایط بهتری قرار داشته است و مطمئن است که به اولدترافورد رفته و نتیجه لازم برای رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی را کسب خواهد کرد.

۹- منچستریونایتد | آخرین مقام: نهم

منچستریونایتد با تمام پولی که خرج کرده و قراردادهای هنگفتی که بسته است، با یک تیم جوان و بومی در مادرید به تساوی رسید. آنتونی الانگا یکی از جنبه‌های درخشان شیاطین سرخ در فصلی که برای یونایتدها ناامید کننده بوده، خود را نشان داده، و گل او در بازی رفت به این معنی است که آنها فعلاً در شرایطی برای صعود باقی می‌مانند و هدفشان رسیدن به یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان است.

مروری بر مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

۸- رئال مادرید | آخرین مقام: هفتم

با توجه به نحوه عملکرد آنها در پارک دو پرنس، رئال مادرید کمی خوش شانس است که رفت مقابل PSG را تنها با یک گل انفرادی لحظه آخری پشت سر گذاشته است. کارلو آنچلوتی اگر بخواهد نتیجه را در سانتیاگو برنابئو برگرداند به تیم بسیار رو به جلوتر نیاز دارد، اگرچه انجام این کار با این واقعیتی که وجود دارد دشوارتر شده است، چرا که دو سوم خط هافبک فیکس او، (کاسمیرو و تونی کروس) غایب هستند و بازی برگشت را از دست داده‌اند.

مروری بر مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

۷- یوونتوس | آخرین مقام: هشتم

هر گونه تردید در مورد اینکه آیا دوسان ولاهوویچ سطح لیگ قهرمانان اروپا می‌درخشد یا خیر، در همان دقیقه اول بازی یوونتوس با ویارئال به پایان رسید، زیرا ملی پوش صربستانی با ضربه‌ای خیره کننده در اسپانیا دروازه حریف را باز کرد. اما بیانکونری‌ها نتوانستند برتری خود را حفظ کنند زیرا ویارئال آنها را به عقب برد و گل تساوی را زد، اما اگر یووه‌ای‌ها بتوانند کار را در تورین به پایان برسانند، این باور در آنها به وجود می‌آید که آنها می‌توانند در این فصل به طور شگفت‌انگیزی در اروپا نمایش و جایگاه بهتری کسب کنند.

۶- آژاکس | آخرین مقام: پنجم

با توجه به فرم فوق العاده زیر نظر تن هاخ، در مرحله گروهی، انتظار می‌رفت که آژاکس بنفیکا را برای رفتن به مرحله یک چهارم نهایی پشت سر بگذارد، اما دو بار در لیسبون گل خورد و مجبور شد به تساوی ۲-۲ رضایت دهد. سباستین هالر به روند قابل توجه خود در این رقابت‌ها با یک گل دیگر ادامه داد، و اگرچه برخی مشکلات در دفاع وجود دارد، اما قهرمان هلند هنوز هم شانس زیادی برای صعود به دور بعدی دارد.

مروری بر مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

۵- پاری سن ژرمن | آخرین مقام: ششم

پاری سن ژرمن ممکن است اکنون بهترین فوتبالیست جهان یعنی کیلیان امباپه را داشته باشد، و او با عملکرد و گل دیرهنگام خود در بازی رفت مقابل رئال مادرید دقیقاً نشان داد که چرا شایسته چنین موقعیتی است. این نتیجه به تیم مائوریسیو پوچتینو اعتماد به نفس زیادی می‌دهد تا برای بازی برگشت به سانتیاگو برنابئو برود، با ابن حال هنوز هیچ چیز برای صعود مشخص نیست.

۴- چلسی | آخرین مقام: اول

چلسی ممکن است هیجان‌انگیزترین تیم دنیا برای تماشا نباشد، اما معمولاً آنها، کارشان را به درستی انجام می‌دهند، و این دقیقاً همان چیزی بود که بازی اول مقابل لیل انجام شد. مدافع عنوان قهرمانی با برتری ۲-۰ با خود، به فرانسه می‌رود و باید به اندازه کافی برای حضور در یک چهارم نهایی که هیچ طرفی نمی‌خواهد به مصاف آبی‌ها برود، قدرتمند و با برنامه ظاهر شود.

۳- بایرن مونیخ | آخرین مقام: چهارم

بایرن مونیخ با تنها دو برد در پنج بازی اخیر خود، در زمان نامناسبی از فرم خوبش فاصله گرفته و به دنبال فتح اروپا برای دومین بار در سه فصل گذشته است. ضربه آخر کینگزلی کومان در برابر سالزبورگ حداقل به این معنی بود که آنها از شرمساری شکست در اتریش جلوگیری کردند و اگرچه باید به یک چهارم نهایی برسند، اما برای اولین بار زیر نظر یولیان ناگلزمن، شکاف‌ها و روند آنها نمایان شده است.

مروری بر مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

۲- لیورپول | آخرین مقام: سوم

لیورپول کسب جام و موفقیت را مربوط به داشتن فرم خوب مخصوصاً در چند ماه پایانی فصل می‌داند و به نظر می‌رسد این اتفاق دوباره در آنفیلد برای یورگن کلوپ رخ می‌دهد. اولین قهرمانی از چهار جام احتمالی در قالب جام کارابائو به دست آمده است و پیروزی آنها بر اینتر در سن سیرو در بازی رفت، به این معنی است که آنها از تکمیل کار در مرسی ساید مطمئن هستند زیرا قرمزها می‌خواهند برای هفتمین عنوان قهرمانی اروپا را بدست بیاورند.

مروری بر مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

۱- منچستر سیتی | آخرین مقام: دوم

به ندرت پیش می‌آید که در بازی برگشت حذفی لیگ قهرمانان اروپا به اکثر بازیکنان ستاره خود استراحت دهید، اما این موقعیتی است که من سیتی پس از شکست دادن اسپورتینگ در لیسبون سه هفته پیش، در آن قرار می‌گیرد. پس از سال‌ها غیبت، قهرمانان لیگ برتر به نظر می‌رسد در موقعیت خوبی قرار دارد تا در نهایت اولین قهرمانی خود در UCL را کسب کند، حتی اگر هنوز راه زیادی در پیش باشد.

کد خبر 560416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.