شفافیت آرای نمایندگان حق مردم است

عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی گفت: با طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس موافق هستم اما مرز شفافیت باید توسط مجلس شورای اسلامی مشخص شود زیرا شفافیت آرای نمایندگان مجلس در افزایش اعتماد عمومی جامعه تأثیرگذار است.

حسین انواری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شفافیت یعنی همه چیز به صورت آشکار بیان شود، از این‌رو باید تعریف و مرز شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی مشخص شود و اظهار نظر نمایندگان در مجلس باید شفاف و روشن باشد.

وی ادامه داد: در صورتی که اظهار نظر نمایندگان به برخی از مسائل ملی و یا افکار عمومی لطمه‌ای وارد کند، نباید مطرح شود؛ شفافیت به معنای واقعی حد و مرز دارد.

عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی تصریح کرد: نمایندگان باید پای رأی خود بایستند و نسبت به رأی و اظهار نظر خود در مجلس پاسخگوی افکار عمومی باشند، البته در برخی از مسائل امنیتی و محرمانه مملکت مرز شفافیت باید مشخص شود. مردم باید از آرا و موضع‌گیری‌های نمایندگان مجلس مطلع شوند.

وی اضافه کرد: با طرح شفافیت آرای نمایندگان موافق هستم و این موضوع را حق مردم می‌دانم اما مرز شفافیت باید توسط مجلس شورای اسلامی مشخص شود زیرا شفافیت آرای نمایندگان مجلس در افزایش اعتماد عمومی جامعه تأثیرگذار است.

انواری خاطرنشان کرد: طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس لازم و ضروری است، اما مسائلی که هنوز زمان افشا و بیان آن نرسیده نباید منتشر شود زیرا افشای برخی از مسائل در زمان نادرست مورد سوءاستفاده دشمن قرار خواهد گرفت.

وی گفت: نمایندگان مجلس نباید به گونه‌ای صحبت کنند اما به گونه‌ای دیگر عمل کنند و رأی بدهند؛ از این‌رو باید تناقضات در مجلس حل و فصل شود زیرا تناقض در صحبت و رأی نمایندگان اعتماد عمومی جامعه را از بین می‌برد.

عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی با بیان این‌که مسئله غیرشفاف در نظام مردم‌سالاری دینی وجود ندارد، یادآور شد: مردم صاحب انقلاب و دستگاه‌ها هستند و کارگزاران از جانب مردم مأمور شده‌اند، از این‌رو مطالبه مردم این است که اقدامات تشکیلات مختلف به صورت شفاف بیان شود.

وی اظهار کرد: در نظام مردم‌سالاری دینی باید همه مسئولان پاسخگوی مردم باشند زیرا مسئولیتی که برعهده مسئولان است حق مسلم آن‌ها نیست بلکه امانتی بوده که به آن‌ها سپرده شده است.

انواری افزود: در همه شئون کارگزاری نظام، حق مردم مطالبه‌گری و حق مسئولان پاسخگویی نسبت به مطالبات مردم است، اما باید مرزهایی که بحث امنیت ملی و افکار عمومی را خدشه‌دار می‌کند در موقع مقرر مطرح شود.

کد خبر 560382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.