طرح همیاران محیط‌زیست در سال تحصیلی آینده اجرایی می‌شود

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش از مشارکت دانش‌آموزان در حفظ محیط‌زیست با اجرای طرح «همیاران محیط‌زیست» در سال تحصیلی آینده خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، صادق ستاری‌فرد اظهار کرد: با توجه به اهمیت محیط‌زیست سالم در زندگی، تأکیدات اسناد بالادستی و اهداف ساحت زیستی_بدنی به عنوان یکی از ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیت، ضروری است از طریق مشارکت دانش‌آموزان در حفظ و ارتقای وضعیت زیست‌محیطی کشور گام‌های مهمی برداریم.

وی افزود: در «طرح همیاران محیط‌زیست» نقش‌آفرینی دانش‌آموزان برای ارتقای وضعیت بهداشت محیط منزل، مدرسه، محله و طبیعت و حفظ منابع حیاتی شامل آب، خاک، هوا و تنوع زیستی که همه از منافع ملی هستند، مدنظر خواهد بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره زمان اجرای این طرح گفت: «طرح همیاران محیط‌زیست» برای سال تحصیلی جدید اجرا می‌شود و دبیرخانه اجرایی طرح، مشهد مقدس و آموزش و پرورش استان خراسان رضوی خواهد بود و جزئیات و نحوه عملیاتی کردن آن به زودی در قالب دستورالعمل پیش‌بینی خواهد شد.

ستاری‌فرد گفت: حفظ منابع حیاتی، نهادینه‌سازی فرهنگ و اخلاق زیست‌محیطی، رعایت عدالت و حقوق بین نسلی، گسترش سطح آگاهی دانش و بینش زیست‌محیطی جامعه و افزایش مشارکت و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان و آحاد جامعه و حفظ محیط‌زیست ازجمله اهداف اجرایی این طرح است.

کد خبر 560379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.