افتتاح معنوی سومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی و تئاتر روح‌الله

سومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی و تئاتر روح‌الله به همت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان در گلستان شهدای اصفهان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در آیین افتتاح سومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی و تئاتر روح‌الله که امروز _سه‌شنبه، هفدهم اسفندماه_ و با حضور جمعی از هنرمندان و اندیشمندان در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، هنرمندان با نثار شاخه‌های گل بر مزار شهدا، با آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهدا تجدید میثاق کردند و پس از آن با حضور بر مزار مطهر شهدای عملیات کربلای پنج و مزار شهید حاج حسین خرازی و ادای احترام به شهدا، با هنرمندان و اندیشمندان مدفون در تخت فولاد اصفهان آشنا شدند.

به گزارش ایمنا، در سومین دوره از جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله تعداد ۳۰ اثر در بخش نمایشنامه‌نویسی شرکت داشتند که شش اثر برگزیده شد و ۴۳ اثر در بخش نمایش صحنه‌ای حضور داشت که در این بخش نیز هفت اثر برای اجرا انتخاب شدند، همچنین تعداد ۳۱ اثر در بخش نمایش خیابانی حضور یافتند که از این میان نیز شش اثر برای اجرا برگزیده شدند، اما این دوره از جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله به علت گسترش بیماری کرونا به تعویق افتاد و تصمیم بر آن شد که امسال جشنواره سوم با برگزاری مجدد آن به پایان برسد و در سال آینده نیز جشنواره چهارم کلید زده شود.

در بخش نمایشنامه‌نویسیِ سومین دوره از جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله که به حضور جمعیت نیاز نبود، به طور کامل از برگزیدگان این بخش تقدیر شد، اما در مورد سایر بخش‌ها، اجراهای گروه‌ها به دلیل گسترش ویروس کرونا به مدت دو سال به تعویق افتاد و تصمیم ستاد برگزاری جشنواره بر آن شد تا امسال از این گروه‌ها دعوت شود که اگر آمادگی اجرا دارند، جشنواره سوم را به پایان برسانند.

نمایش‌های صحنه‌ای سومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی و تئاتر روح‌الله، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (هفدهم و هجدهم اسفندماه) به‌صورت تک اجرا در دو سالن تماشاخانه ماه و تماشاخانه سعدی روی صحنه می‌رود. نمایش‌های خیابانی نیز در چهار نقطه مرکزی و شش نقطه غیر متمرکز اجرا خواهند شد که پل خواجو، سی‌وسه پل، عالی‌قاپو، مسجد امام (ره) و مسجد شیخ لطف‌الله از جمله مکان‌های اجرای نمایش‌های خیابانی است؛ همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای مشاهده نمایش‌ها به‌صورت زنده به نشانی https://lahzenegar.com/simavatv/live مراجعه کنند و به‌صورت برخط این نمایش‌ها را مشاهده کنند.

آیین اختتامیه سومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله نیز پنج‌شنبه _نوزدهم اسفندماه_ ساعت ۱۸ در سالن اجتماعات نگارستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

کد خبر 560357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.