درختکاری می‌تواند توشه‌ای برای آخرت باشد

امام جمعه زرین‌شهر گفت: اجرای طرح درختکاری «عشق ماندگار» علاوه بر گسترش فضای سبز شهر، می تواند مایه خیر و برکت و زاد و توشه‌ای برای آخرت باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام قاسم باقریان در آیین درختکاری «عشق ماندگار» با بیان این‌که احترام به طبیعت همواره همگام با فطرت انسان بوده است، اظهار کرد: درخت مظهر زیبایی، حیات و یکی از زیباترین نعمت‌های بیکران خداوند به‌شمار می‌آید که بخش مهمی از نیازهای انسان را برآورده می‌سازد و قدرت لایزال الهی را در مقابل دیدگان ما قرار می‌دهد.

وی افزود: درختکاری یکی از اعمال ماندگار مؤمنان به‌شمار می‌آید که حتی پس از مرگ نیز برای آنها اجر الهی پایدار دارد؛ از این‌رو باید سیره عملی پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) در درختکاری را در جامعه ترویج کنیم.

امام جمعه زرین‌شهر با قدردانی از اراده شهرداری برای درختکاری و کاشت نهال در نقاط مختلف زرین‌شهر، افزود: برگزاری برنامه‌هایی همچون آئین عشق ماندگار و دعوت از زوج‌های جوان برای حضور در این‌گونه برنامه‌ها نشان از اهمیت پرداختن به موضوع افزایش جمعیت، تکریم خانواده و حفظ محیط زیست دارد و مجموعه پارک کوهستان سردار شهید قجه‌ای به دلیل حضور خانواده‌ها در ایام تعطیل مکانی مناسب برای درختکاری است.

وی با بیان این‌که استفاده از موهبت الهی همچون منابع طبیعی را باید از همان ابتدا به فرزندانمان بیاموزیم، اضافه کرد: منابع طبیعی، امانتی در اختیار ما هستند و یکایک افراد جامعه باید در حفظ آن کوشا باشند تا این منابع ارزشمند که از گذشته برای ما به ارمغان رسیده برای آیندگان نیز به امانت گذاشته شود.

باقریان با بیان این‌که با برنامه‌ریزی صورت گرفته قطعاً شاهد اعتلای فضای سبز شهر خواهیم بود، اظهار کرد: اجرای طرح درختکاری «عشق ماندگار» علاوه بر گسترش فضای سبز شهر، می‌تواند مایه خیر و برکت و زاد و توشه‌ای برای آخرت باشد؛ چراکه زوج‌های جوان و فرزندان آنان را در محافظت از درختان و منابع طبیعی بیش از پیش حساس خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری روی مسئله کشت و همچنین حفظ و نگهداری درختان سبب خواهد شد شهری پایدار با شهروندانی شاداب و سالم‌تر داشته باشیم؛ از این‌رو امیدواریم به این مهم در طول ایام مختلف سال پرداخته شود.

به گزارش ایمنا، طرح درختکاری «عشق ماندگار» با شعار «استوار چون درخت در مسیر زندگی» با هدف کاشت نهال ویژه زوج‌های جوان که در سال ۱۴۰۰ ازدواج کرده بودند در پارک کوهستان سردار شهید حسین قجه‌ای زرین‌شهر اجرا شد.

کد خبر 560319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.