سازمان جهانی بهداشت درباره انتقال کرونا در حیوانات وحشی هشدار داد

سازمان جهانی بهداشت (WHO) درباره انتقال کروناویروس در حیات‌وحش که ممکن است باعث ایجاد سویه‌های جدید آن شود، هشدار داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) در بیانیه‌ای مشترک با سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد و سازمان جهانی حیوانات (OIE) در زمینه انتقال ویروس کرونا در حیوانات وحشی هشدار داد. با توجه به اطلاعاتی که در دسترس قرار گرفته است، حیوانات وحشی نقش قابل توجهی در انتشار ویروس کرونا در انسان‌ها ندارند، اما انتشار این ویروس در میان حیوانات می‌تواند سلامت آن‌ها را به خطر بیندازد و ظهور سویه‌های جدید ویروس را تسهیل کند.

به جز حیوانات اهلی، عفونت با ویروس کرونا جدید در حیوانات وحشی آزاد مانند گربه‌سانان بزرگ، راسوها، گوزن دم‌سفید آمریکای شمالی و میمون‌های بزرگ مشاهده شده است. سه سازمان ذکر شده از همه کشورهای دنیا درخواست کرده‌اند به منظور کاهش خطر سرایت کروناویروس میان انسان‌ها و حیوانات وحشی، اقدام کنند.

این سازمان‌ها از مقامات کشورها درخواست کرده‌اند قوانینی در این زمینه تدوین کنند و توصیه می‌کنند همه کارکنانی که در تماس نزدیک با حیوانات وحشی قرار دارند، به منظور اعمال اقداماتی برای کاهش خطر انتقال ویروس میان انسان‌ها و میان انسان‌ها و حیوانات، آموزش داده شوند. از جمله این اقدامات می‌توان به استفاده از تجهیزات محافظت شخصی و رعایت اصول بهداشت در کنار حیوانات اشاره کرد.

همچنین لازم است فروش حیوانات وحشی زنده در بازارهای غذایی ممنوع شود. با وجود اینکه شواهدی مبنی بر انتقال بیماری کرونا از طریق مصرف گوشت در دسترس نیست، اما سازمان‌های ذکر شده اعلام کرده‌اند که شکارچیان نباید حیواناتی را که بیمار هستند، دنبال کنند یا لاشه‌های آن‌ها را بردارند.

کد خبر 560312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.