کنسرسیوم سعودی وارد رقابت برای خرید چلسی از آبراموویچ شد

پس از اعلام حمله روسیه به اوکراین، سرنوشت رومن آبراموویچ مالک چلسی که رابطه نزدیکی با پوتین دارد، به شکل عجیبی درآمد و او مجبور به فروش آبی‌ها شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یک کنسرسیوم خصوصی سعودی به رهبری رسانه سعودی، دیروز پیشنهاد خود را برای خرید چلسی از «رومن آبراموویچ» از طریق Raine Group، یک بانک تجاری نیویورک که برای یافتن خریدار استخدام شده است، ثبت کرد.
منابع آگاه، وضعیت حداقل ۱۰ خریدار جدی را توصیف کردند. تعداد زیادی از طرف‌های ذی‌نفع که شامل کنسرسیوم سوئیسی-آمریکایی تاد بوهلی و هانسجورگ ویس و محسن بایراک، تاجر ترک هستند، امیدوارند برای پیشنهاد به آبراموویچ، او از قیمت بلندپروازانه سه میلیارد پوندی (چهار میلیارد دلاری) خود کمی بکاهد.

رسانه‌های سعودی و حامیان آن‌ها چه کسانی هستند؟

اگرچه مشخص نیست که حامیان فردی در این مرحله چه کسانی هستند، اما رسانه‌های سعودی صندوقی هستند که به شدت در تأمین مالی رسانه‌ها، تبلیغات و مارک‌های ورزشی در سراسر جهان نقش دارند. با این حال، محتوای اصلی آن‌ها بازار پخش برنامه طرفدار اعراب است. این شرکت دفاتری در دبی، امارات و خود عربستان سعودی دارد. یکی از موانع موفقیت آن‌ها برای خرید آبی‌ها، ممکن است احتیاط درباره پذیرش هرگونه پیشنهاد از طرف یک حزب «حساس سیاسی» باشد.

بازه زمانی تصمیم آبراموویچ چیست؟

هدف این است که این روسی پیشنهادی را تا پانزدهم مارس بپذیرد، اما مالک میلیاردر آماده تمدید زمان است؛ البته اگر تصمیم بگیرد که این راه به روند کمک می‌کند. گفته شده که درآمد حاصل از فروش، به «قربانیان جنگ جاری در اوکراین» اختصاص می‌یابد. این عبارت دقیق در بیانیه آبراموویچ در روز چهارشنبه هفته گذشته، این نگرانی را به وجود آورده مبنی بر اینکه ممکن است بودجه به هر دو طرف جنگی که با تهاجم ولادیمیر پوتین به اوکراین آغاز شد، اختصاص داده شود.
همچنین در این بیانیه، فاش شد که آبراموویچ ۱.۵ میلیارد پوند (دو میلیارد دلار) را که چلسی به او بدهکار است، در قالب وام از طریق شرکت هلدینگ خود فوردستام با مسئولیت محدود، حذف خواهد کرد. این بدان معناست که ۱.۵ میلیارد پوند پس از تکمیل فروش توسط آبراموویچ، واریز نخواهد شد.

هواداران چلسی چگونه با این اخبار کنار می‌آیند؟

حمایت هواداران آبی‌ها توسط «توماس توخل» سرمربی خود، به دلیل شعار دادن نام آبراموویچ در جریان ادای احترام سازمان‌دهی شده در لیگ برتر برای اوکراین، قبل از پیروزی آخر هفته آن‌ها مقابل برنلی مورد انتقاد قرار گرفت. این اقدامات نادرست نشان‌دهنده درد و رنج برای از دست دادن مالکی است که طی ۱۹ سال مالکیت خود، هزینه زیادی کرده و ۲۱ جام را به دست آورده است. بعید به نظر می‌رسد که مالک جدید بتواند در همان سطح سرمایه‌گذاری را در آبی‌ها ارائه دهد که روی پایه ثابت و پایدار بماند.

با این حال، این فرصتی برای شروع یک دوره شفاف‌تر و جدید در باشگاه است و حامیان هواداران چلسی (CST)، تأثیرگذارترین گروه هواداران، فهرستی از درخواست‌ها را برای مالکان جدید منتشر کرده است. آن‌ها می‌خواهند که مانده وام مالکان زمین چلسی (CPO) که حدود هشت میلیون پوند است، بازپرداخت شود. در کنار آن، خواستار مشارکت بیشتر هواداران در باشگاه، حمایت از تیم زنان چلسی و پیروی از توصیه‌های «تریسی کراچ «درمورد مدیریت فوتبال هستند.

اگرچه در بیانیه آن‌ها برای مالک جدید چیزی ذکر نشده است، اما نیاز به بازسازی استمفورد بریج یک مسئله مهم و اضافی است. این باشگاه جنبه‌های جذاب بسیاری دارد؛ ازجمله معاملات تلویزیونی آن‌ها و کیفیت بازی تیم، اما نیاز به توسعه مجدد استمفوردبریج ممکن است پس از خرید لندنی‌های غربی، بیش از دو میلیارد پوند هزینه داشته باشد.

کد خبر 560260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.