کاشت ۱۰ هزار جعبه گل‌ فصلی در شهر تالش

شهردار تالش گفت: در آستانه عید نوروز، به‌منظور زیباسازی فضای سبز شهری کاشت ۱۰ هزار جعبه گل‌های فصلی در پارک‌ها، بلوارها، میادین، لچکی‌های کوچک این شهر در حال انجام است.

شهرام غنی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در آستانه فصل بهار و به منظور زیباسازی فضای سبز شهری در عید نوروز، کاشت ۱۰ هزار جعبه گل‌های زینتی از گونه‌های بنفشه، همیشه‌بهار، شب‌بو، مینا چمنی، گل کلم و پامچال در پارک‌ها، بلوارها، میادین و لچکی‌های کوچک شهر در حال انجام است.

وی افزود: شهرداری تالش مالکیت دو گلخانه در خیابان‌های تختی و معلم، هرکدام به مساحت ۵۰۰ متر مربع را در اختیار دارد و در سال دو بار در گلخانه‌ها بذرپاشی انجام می‌شود.

شهردار تالش با بیان اینکه ۹۰ درصد گل‌های مورد نیاز فضای سبز شهری در آن پرورش داده شده و سایر گونه‌های مورد نیاز خریداری می‌شود، خاطرنشان کرد: بهمن‌ماه سال جاری در پارک پدر، ۳۰۰ اصله نهال و درختچه زینتی از گونه‌های لگستروم، اقاقیا، افرا، عنبرسائل و نارون کاشته شده است.

غنی‌زاده ادامه داد: رنگ‌آمیزی و شست‌وشوی جدول‌ها، بلوارها، میادین، زیباسازی، جمع‌آوری درختان پوسیده، گیاهان و برگ‌های خشک شده برای استقبال از بهار در حال انجام است.

وی تصریح کرد: آبیاری فضای سبز، به صورت سنتی با استفاده از تانکر آب انجام می‌شود و درحال‌حاضر هشت کارگر واحد فضای سبز شهرداری تالش، وظیفه کاشت، آبیاری، گلکاری، درخت‌کاری، هرس و نگهبانی فضای سبز را برعهده دارند و برای زیباسازی، حفظ و نگه‌داری آن تلاش می‌کنند.

شهردار تالش از شهروندان درخواست کرد: به منظور حفظ و نگه‌داری فضای سبز شهری از کندن گل‌ها، قطع درختان و رها کردن احشام در محدوده شهری خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 560258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.