اقدامات سخت‌گیرانه چین در برابر رمز ارزها

بر اساس بیانیه بانک مرکزی چین در روز جمعه، مقامات این کشور طی یک کنفرانس تلفنی تصریح کردند که به سرکوب سرمایه گذاری پرریسک رمز ارزها ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طی نشست‌های سالانه این بانک، نقشه راهی مبنی بر اولویت‌های نظارتی و قانون گذاری بازار مالی کشور برای سال آتی مطرح می‌شود. این بانک در بیانیه‌ای اعلام کرد که رؤسای بانک‌های محلی، انجمن ملی مالی اینترنت (NIFA) ، امور تسویه ارز خارجی و ارائه دهندگان خدمات تسویه حساب در نشست آن شرکت کردند.

پکن یکی از فراگیرترین اقدامات سخت گرا نه را در برابر معاملات و استخراج رمز ارزها اتخاذ کرد که در اثر آن، صرافی‌های بزرگ و شرکت‌های استخراج رمز ارز وادار به خروج از این کشور شدند. نهادهای نظارتی در این کشور با ممانعت از ارائه خدمات بانک‌های تجاری به پلتفرم‌های معاملاتی نقش مهمی ایفا کرده اند.

حساب‌های بانکی چنین شرکت‌هایی در لیست سیاه قرار گرفته و یا بسته شده است که قادر به ارائه خدمات به کاربران خود نباشند؛ نهادهای نظارتی همچنین در راستای کنترل و ردیابی تراکنش‌های فرامرزی در پلتفرم‌های معاملاتی با پلیس همکاری کرده است.

چین در مقایسه با رویکرد چند سال پیش خود نسبت به عرصه رمز ارزها، سخت‌گیرانه‌تر عمل می‌کند و با تلاش‌های همه جانبه و الزام‌آور در میان بخش‌های مختلف دولت، این عرصه را تحت فشار قرار می‌دهد.

کد خبر 560201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.