توجه ویژه به تأمین مالی زنجیره‌ای با استقرار دولت سیزدهم

معاون هماهنگی و محیط کسب‌وکار وزارت صمت گفت: با استقرار دولت سیزدهم، تأمین مالی زنجیره‌ای به‌طور ویژه در دستور کار قرار گرفت و همکاری مناسبی در تیم اقتصادی دولت، بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی‌ و دارایی و وزارت صمت در این حوزه به وجود آمد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، "سید مهدی نیازی" در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه تأمین مالی زنجیره‌ای با پنج بانک عامل و رونمایی از سامانه مدیریت پرداخت بانک تجارت برای تأمین مالی زنجیره‌ای در صنعت خودرو، اظهار کرد: تأمین مالی زنجیره‌ای، مصداقی از هماهنگی تیم اقتصادی دولت است و سهولت دسترسی به منابع، هدایت نقدینگی و کاهش انحراف از منابع از دستاوردهای این طرح خواهد بود.

ابلاغ مصوبه تأمین مالی زنجیره‌ای در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت

وی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در خصوص تأمین مالی زنجیره‌ای ابلاغ شد، اضافه کرد: با این مصوبه این نوع تأمین مالی با جدیت ویژه در دستور کار دولت قرار گرفت و بانک مرکزی نیز دستورالعمل‌های لازمه را ابلاغ کرد.

رصد و پایش تأمین مالی در شبکه بانکی کشور

معاون هماهنگی و محیط کسب‌وکار وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که موضوع رصد و پایش تأمین مالی در شبکه بانکی کشور به صورت ویژه در دستور کار است، توضیح داد: اقدامات بنیادی و زیرساختی انجام شده و سیستم‌های اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی در این حوزه به هم مرتبط شده است.

پرداخت تسهیلات مبتنی بر فاکتورهای سامانه جامع تجارت

نیازی با بیان این‌که رصد و ثبت فاکتورهای معاملات در سامانه جامع تجارت انجام می‌شود، ادامه داد: این موضوع بر اساس مصوبه‌ای است که در سطوح مختلف حاکمیتی، معاون اول رئیس جمهور و بانک مرکزی ابلاغ شده است و پرداخت تسهیلات مبتنی بر همین فاکتورهای ثبت شده خواهد بود.

وی در خصوص تفاهم‌نامه با پنج بانک کشاورزی، توسعه تعاون، آینده، ایران‌زمین و خاورمیانه، بیان‌داشت: این تفاهم‌نامه‌ها در خصوص تأمین مالی زنجیره‌ای و همچنین موضوع پرداخت تسهیلات مبتنی بر اساس استعلام فاکتورها از سامانه جامع تجارت است.

گفتنی است در دی‌ماه امسال، هفت بانک عامل با همکاری و تعامل بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی به صورت نمونه این طرح را آغاز کردند که در ادامه پنج بانک کشاورزی، توسعه‌تعاون، آینده، ایران‌زمین و خاورمیانه نیز به این بانک‌ها اضافه شدند و امروز تفاهم‌نامه‌های مربوطه را امضا کردند. در مجموع تاکنون ۱۲ بانک در طرح تأمین مالی زنجیره‌ای مشارکت دارند.

کد خبر 560183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.