تمایل کشورهای آسیای مرکزی با مشهد برای همکاری در حوزه فناوری

معاون اداری و مالی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: بر اساس ارزیابی‌های سازمان ITU در آستانه سال ۲۰۲۲، مشهد جزو سه شهر هوشمند خاورمیانه و اولین شهر هوشمند کشور قرار گرفته است.

عارف عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در جلساتی که با معاون وزیر صنعت تاجیکستان و مسئولان مرکز شهر هوشمند دوشنبه برگزار کردیم در خصوص صدور خدمات فنی و مهندسی برای احداث کارخانه نوآوری تحت عنوان آی‌.تی‌.پارک و مشارکت در ساخت دیتاسنتر به توافق رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: ساماندهی دکل‌های مخابراتی، سامانه حمل‌ونقل، اجرای سیستم هوشمند جمع‌آوری زباله و پارکینگ‌های هوشمند از دیگر مذاکراتی انجام شده است و تمام این موارد به این دلیل است که مشهد به عنوان کلان‌شهر پیشرو در حوزه هوشمندسازی و دارای تجربه در اقتصاد IT، جزو سه شهر هوشمند خاورمیانه و اولین شهر هوشمند کشور بر اساس ارزیابی‌های سازمان ITU در آستانه سال ۲۰۲۲ قرارگرفته است؛ لذا آنها ابراز تمایل کردند تا در این رابطه همکاری داشته باشیم.

معاون اداری و مالی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد تصریح کرد: پیشنهادهای اولیه ردوبدل شده است و همچنان از طریق ویدئوکنفرانس با طرف تاجیکستان در حال تبادل اطلاعات هستیم، از سویی دیگر منتظر نتیجه دیدارهای شهردار مشهد در اجلاس شهرداران آسیا هستیم که این دیدارها طی هفته جاری برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: تمام توافقات مربوط به سفر تاجیکستان با تأکیدات شهردار مشهد به دلایل اشتراکاتی نظیر هم‌زبانی است، اما امیدوارم در ادامه با کشورهای دیگر در این راستا نیز تفاهم‌نامه امضا کنیم، این مسئله در راستای عمل به شعار مشهد جهان شهر برکت و کرامت نیز خواهد بود.

عباسی گفت: در تاجیکستان مرکزی به نام smartcity در شهر دوشنبه وجود دارد که دارای اهداف و پیشرفت‌های مناسبی است و به همکاری با شهرداری مشهد تمایل جدی نشان داده‌اند.

وی افزود: پیرامون آموزش مباحث شهر هوشمند، سازمان توافقنامه‌هایی با دانشگاه‌های مطرح کشور برای برگزاری دوره‌های شهر هوشمند منعقد کرده است. همچنین با مسئولین مرکز شهر هوشمند در تاجیکستان مذاکره شد تا انتقال تجربیات در قالب برنامه‌آموزشی نیز پیگیری شود.

کد خبر 560140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.