کشف فروش داروهای قاچاق و غیرمجاز در رصد فضای مجازی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از کشف بیش از یک میلیون و ۴۵۰ هزار قلم انواع دارو از افراد سودجو در فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی درخصوص اقدامات پلیس فتا در مقابله با خرید و فروش دارو در فضای مجازی، اظهار کرد: برابر قوانین خرید و فروش دارو در فضای مجازی جرم است و پلیس با این اقدام برخورد می‌کند. خرید دارو باید از طریق داروخانه‌های معتبر تهیه شود تا محل خرید آن مشخص و قابل پیگیری باشد.

وی با بیان اینکه در دوران شیوع کرونا برخی افراد سودجو فعالیت خود را در فضای مجازی افزایش دادند، افزود: در این میان افرادی بودند که سعی داشتند با وعده‌هایی مانند فروش واکسن کرونا یا فروش داروی کرونا اقدام به کلاهبرداری و سودجویی از افراد کنند. همچنین گروه‌های دیگری نیز اقدام به فروش داروهای جعلی و تقلبی کرده بودند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس فتا طرحی ویژه را برای برخورد با خرید و فروش دارو در فضای مجازی اجرا کرده است، ادامه داد: مأموران پلیس فتای تهران بزرگ علاوه بر رسیدگی به شکایات، به صورت آنلاین نیز اقدام به رصد و گشت‌زنی در فضای مجازی کرده و با متخلفان در این حوزه برخورد می‌کنند.

وی تصریح کرد: در همین راستا مأموران از ابتدای سال تا پایان بهمن‌ماه سال جاری بیش از یک میلیون و ۴۵۰ میلیون قلم دارو شامل داروهای تقلبی، غیرمجاز، تاریخ مصرف گذشته، قاچاق و خارج از شبکه توزیع را کشف و ضبط کردند.

کشف ۲۶ انبار نگهداری داروهای قاچاق

سرهنگ گودرزی با بیان اینکه در مجموع ۲۶ انبار نگهداری داروهای قاچاق شناسایی شد، اضافه کرد: ۲۲۰ نفر نیز به اتهام جرایم مرتبط با خرید و فروش دارو در فضای مجازی دستگیر شدند. همچنین تعدادی افراد سودجو نیز که با وعده فروش دارو اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

وی ارزش ریالی داروهای کشف شده را ۷۰۰ میلیارد ریال اعلام کرده و ادامه داد: افراد دستگیر شده با پرونده تشکیل شده به دادسرا معرفی شدند و داروهای کشف شده نیز در اختیار دستگاه‌های مسئول قرار گرفت تا تصمیمات لازم درخصوص آن اتخاذ شود.

خرید و فروش محصولات دارویی در فضای مجازی عملی مجرمانه

به گزارش ایمنا، براساس قوانین موجود، خرید و فروش محصولات دارویی در فضای مجازی عملی مجرمانه است. برای تهیه دارو باید به مراکز مجاز یعنی داروخانه‌ها مراجعه شود؛ چراکه افراد سودجو با تبلیغ و فروش محصولات دارویی در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند. همچنین امکان دارد داروهایی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد تاریخ مصرف گذشته یا غیرمجاز و تقلبی باشد یا به دلیل نگهداری نشدن در شرایط لازم فاسد شده باشند، به همین دلیل دارو باید از داروخانه و زیر نظر پزشک و داروساز تهیه و مصرف شود. بنابراین فروش هرگونه داروی مجاز و غیرمجاز در فضای مجازی ممنوع و غیرقانونی است.

کد خبر 560109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.