ظرفیت‌های گردشگری در تهران مغفول مانده است

عضو شورای شهر تهران گفت: تهران، سرشار از ظرفیت‌های گردشگری مغفول مانده است که به عنوان پتانسیل بالقوه برای جذب گردشگر در تعطیلات نوروزی می‌توان از آن بهره برد و نشاط اجتماعی را در شهر ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با توجه به اینکه اسفندماه، روزهای پایانی را سپری می‌کند و تا نوروز ۱۴۰۱ فرصت اندکی باقی مانده است و شهرهای ایران برای استقبال از بهار آماده می‌شوند، مدیریت شهری پایتخت نیز اقداماتی را در این زمینه مدنظر دارد.

«زهرا شمس‌احسان» در این خصوص اظهار کرد: در شرایطی که تا شروع سال ۱۴۰۱ به عنوان سال آغازین از قرن جدید فرصتی باقی نمانده است، شهر حال و هوای نوروزی و تحرک و پویایی لازم را ندارد. این در حالی است که بر اساس گفته کارشناسان حوزه گردشگری، بیش از ۲۰۰۰ نقطه گردشگری، زیارتی، تاریخی و تفریحی در پایتخت مستقر است که بازدید از تمام این جاذبه‌ها به بیش از یک ماه زمان نیاز دارد.

وی افزود: بنابراین تهران سرشار از ظرفیت‌های گردشگریِ مغفول مانده است و پتانسیل بالقوه‌ای، برای جذب گردشگر در تعطیلات نوروزی محسوب می‌شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه طرح استقبال از نوروز در روزهای اخیر به مناطق و معاونت‌ها ارسال شده است، گفت: انتظار می‌رفت شهرداری تهران از مدت‌ها قبل، نسبت به طراحی و برنامه‌ریزی رویدادهای فرهنگی متناسب برای این روزهای فرخنده، اقدامات لازم را انجام دهد؛ با پیگیری‌های انجام شده مطلع شدم که طی روزهای اخیر دستورالعمل طرح استقبال از نوروز ۱۴۰۱ از طرف مدیرکل حوزه شهردار جهت دریافت برنامه واحدهای ستادی و اجرایی شهرداری تهران تهیه و به مناطق و معاونت‌ها ارسال شده است.

وی ادامه داد: در این زمینه دو نکته را باید در نظر گرفت؛ نخست اینکه تأخیر در ارسال دستورالعمل طرح استقبال از نوروز ۱۴۰۱ منجر به نوعی بی‌برنامگی و تکرار برنامه‌های کلیشه‌ای متداول در سالیان گذشته خواهد شد و مورد دوم، دستورالعمل طرح استقبال از نوروز ۱۴۰۱ نقش اساسی را برای معاونت‌های محوری شهرداری تهران شامل معاونت فرهنگی و اجتماعی و معاونت خدمات شهری در تدارک برنامه‌های رویدادمحور، قائل نشده است.

شمس‌احسان گفت: به عبارتی، در قبال این موضوع متولی اصلی روشن نشده و شاید دلیل اصلی عدم توفیق شهرداری تهران در زمینه طرح استقبال از نوروز ۱۴۰۱ نیز به فقدان تعیین مسئول و متولی مشخص برای بسترسازی و مناسب‌سازی فضاهای شهری در این ایام بازگردد؛ ضروری است با درایت شهردار تهران در اسرع وقت نسبت به رفع نواقص مذکور و اتخاذ تمهیدات لازم جهت تغییر در حال و هوای فضای شهری، اقدامات لازم انجام شود.

کد خبر 560072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.