معرفی زمین به ساکنان ماورای کیهان

پژوهشگر و مدرس علوم و نجوم فضایی گفت: با توجه به اینکه مقصد فضاپیماهای وویجر مشخص نیست، لوح‌های طلایی‌مانند صفحات گرامافون درون آن‌ها قرار گرفته است تا شاید موجودات فرازمینی آن‌ها را پیدا کنند.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه فضاپیماهای وویجر هنوز در حال حرکت است و مقصد نامشخصی دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه مقصد فضاپیماهای وویجر مشخص نیست، لوح‌های طلایی مانند صفحات گرامافون درون آن‌ها قرار گرفته است تا شاید موجودات فرازمینی آن‌ها را پیدا کنند.

وی افزود: روی این لوح‌های طلایی آثاری مربوط به موجودات زمینی مانند صدای حیوانات، گریه کودکان، رعد و برق، ضربان قلب، حرکت انسان‌ها، تصاویر موجودات، موسیقی‌های فرهنگ‌ها و هنرمندان مختلف به همراه ۵۵ خوش‌آمدگویی به زبان‌های مختلف حک شده است.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: یکی از طولانی‌ترین خوشامدگویی‌ها به زبان فارسی است که متشکل از شعر سعدی و متن درود بر ساکنان ماورای آسمان‌ها است.

وی در رابطه با علت حمل لوح‌های طلایی گفت: پژوهشگران به امید اینکه وویجرها زمانی به دست موجودات فضایی می‌رسد لوح‌های طلایی را در آن‌ها قرار داده تا با استخراج آن‌ها از وجود موجودات دیگری در کیهان و سبک زندگی انسان‌ها آگاه شوند.

مرادی تاکید کرد: قرار دادن لوح‌های طلایی در فضاپیماهای وویجر بیشتر عملی سمبلیک است؛ زیرا کاوش‌گرهای وویجر بسیار کوچک است و در فضای بیکران دیده نمی‌شود، بنابراین یافتن آن‌ها در چنین فضایی بسیار سخت و بعید به نظر می‌رسد.

وی اشاره کرد: مأموریت وویجر خدمات بسیاری به ستاره‌شناسان ارائه داد و در رابطه با ویژگی ظاهری، اقمار و میدان مغناطیسی سیارات گازی اطلاعات ارزشمندی به‌دست آورد؛ این مأموریت توانست شرایط زندگی موجودات میکروبی قمر تیتان و اروپا را نیز بررسی کند.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: سفر وویجرها ممکن است تا سال ۲۰۲۵ ادامه یابد و در نهایت پس از ۴۴ سال خدمت، ارتباط آن‌ها با زمین قطع شود؛ البته در این هنگام جسم مکانیکی وویجرها به مسیر خود ادامه می‌دهد و ممکن است روزی به‌دست بیگانگان برسد.

کد خبر 559992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.