حریم زاینده‌رود، آزادسازی و ساماندهی شود

امام جمعه اصفهان با اشاره به اقدام دولت برای آزادسازی حریم سواحل شمال و جنوب کشور گفت: این حرکت باید در اصفهان نیز ادامه یابد و حریم رودخانه زاینده‌رود آزادسازی و ساماندهی شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از شمیم ولایت، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به حرکت دولت برای آزادسازی حریم سواحل شمال و جنوب کشور اظهار کرد: این حرکت باید در اصفهان نیز ادامه یابد و حریم رودخانه زاینده‌رود آزادسازی و ساماندهی شود.

وی افزود: لازم است دستگاه‌های مسئول به این موضوع اهتمام داشته باشند و اگر خود، تصرف‌کننده حریم رودخانه هستند، سریعاً حریم را آزادسازی کنند و اگر افراد حقیقی، تصرف‌کننده هستند به آنان، مهلت قانونی داده شود تا با آزادسازی حریم زاینده‌رود، همه مردم بتوانند از حاشیه زاینده‌رود استفاده کنند، هرچند که تلاش برای احیای دائمی زاینده‌رود باید ادامه یابد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: در برخی از نقاط مسیر زاینده‌رود، عرض رودخانه بسیار زیاد و در برخی بسیار اندک است؛ در صورت ساماندهی حاشیه رودخانه زاینده‌رود و رعایت عرض مناسب دیگر شاهد تصرف‌ها و برداشت غیرمجاز آب نخواهیم بود، هرچند مسئولان بالادست نیز باید به این موضوعات توجه داشته باشند و مانع از برداشت بی‌رویه و غیرقانونی آب شوند تا این رودخانه، جان تازه‌ای بگیرد.

وی با اشاره به فعالیت‌ها و تلاش شهرداری اصفهان برای آبادانی این شهر گفت: مراجعه مردم به دفتر من برای گله و شکایت از شهرداری اصفهان نسبت به گذشته، کاهش یافته است و امیدوار هستیم زمینه‌های فساد در این سازمان برچیده شود.

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ضرورت هماهنگی بین دستگاه‌ها گفت: برخی از مشکلات مردم به دلیل نبود هماهنگی میان دستگاهی دچار مشکل می‌شوند که لازم است با برگزاری جلسات، این هماهنگی صورت پذیرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان تصریح کرد: توجه به محلات کمتربرخوردار، توجه به مسائل فرهنگی از جمله برطرف کردن خلأهای فرهنگی در مناطقی که تازه در شهر اصفهان گسترش یافته است، افزایش و جذب مشارکت مردمی، هوشمندسازی فعالیت‌ها و ارائه خدمات به مردم به صورت مجازی از جمله ویژگی‌های بودجه سال آینده است.

نور صالحی خاطرنشان کرد: افزایش نظارت‌ها توسط اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و ارتباط چهره به چهره با مردم، زمینه افزایش رضایتمندی آنان را فراهم می‌کند که این مهم توسط اعضا در حال انجام است، کمیسیون‌های شورا نیز مسائل و مشکلات احصا شده در این دیدارها را پیگیری می‌کنند.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان نیز در این دیدار تاکید کرد: مشکلات مردم با برخی از دستگاه‌های دولتی از جمله مشکلاتی که وارثان افراد واقف با اداره اوقاف دارند، نیازمند هماهنگی میان دستگاهی و از عهده شهرداری خارج است.

وی با اشاره به تاریخچه اسلامی شهر اصفهان گفت: تلاش شده است کاری کنیم که هنگامی که کسی به شهر اصفهان وارد می‌شود، متوجه شود اینجا یک شهر اسلامی است و شعائر اسلامی گرامی داشته شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ارتقای فرهنگ و اخلاق سازمانی در شهرداری یکی از اقدامات ما است، تأکید کرد: نگاه فسادزدایی در میان مدیران شهرداری تقویت شده است و در تلاش هستیم زمینه‌های فساد برچیده شود، همچنین افرادی که دلالی کرده‌اند شناسایی شده و به دستگاه‌های نظارتی معرفی شده‌اند؛ این افراد با پوشش موجّه انقلابی هستند و در پشت این چهره، تلاش دارند از مردم اخاذی کنند که امیدوار هستیم با اجرای هوشمندسازی فعالیت‌های شهرداری اصفهان زمینه فساد این افراد حذف شود.

وی ادامه داد: بالای ۹۰ درصد فعالیت‌های شهرداری اصفهان در حال هوشمندسازی است و در گام نخست و در خردادماه سال آینده، صدور پروانه به صورت کاملاً الکترونیک ارائه می‌شود؛ سامانه‌ای که برای هوشمندسازی در حال اجرا است، قابلیت رصد توسط مردم و اعضای شورای اسلامی شهر را دارد.

کد خبر 559910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.