کلاهبرداری با اپلیکیشن‌های تقویمی ۱۴۰۱

رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: کلاهبرداران از روش‌های جدیدی تحت عنوان دانلود نرم‌افزار تقویم ۱۴۰۱ برای کلاهبرداری از شهروندان استفاده می‌کنند.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به‌تازگی در شبکه‌های اجتماعی شاهد روش‌های جدیدی از کلاهبرداری تحت عنوان دانلود نرم‌افزار تقویم ۱۴۰۱ هستیم. در این شگرد مجرمانه، افراد با ساخت بدافزارهای مخرب و جاسوسی به دنبال سرقت اطلاعات کاربران هستند یا با ارسال نرم‌افزارهای جعلی برای کاربران، اقدام به کلاهبرداری مالی کرده یا آن‌ها را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت می‌کنند.

وی افزود: گرچه این ایده و خدمات ارائه شده در اپلیکیشن‌ها در نوع خود مفید و کاربردی باشد اما همین موضوع، شگردهایی را برای کلاهبرداری در اختیار افراد سودجو قرار می‌دهد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: کلاهبرداران سایبری با تبلیغ فروش نرم‌افزارهای جعلی در شبکه‌های اجتماعی، افراد را به دانلود و خرید ترغیب می‌کنند و به منظور دانلود نرم‌افزارهای فوق، مبالغی را مطالبه یا افراد را به صفحه‌های درگاه‌های بانکی جعلی (فیشینگ) هدایت می‌کنند که این موضوع موجب کلاهبرداری و برداشت‌های غیرمجاز از حساب کاربران می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سازنده چنین نرم‌افزارهایی به همه اطلاعات وارد شده توسط کاربر نظیر نام و نام‌خانوادگی، کدملی، آدرس و شماره تماس، دسترسی دارد؛ بنابراین با داشتن این اطلاعات می‌توانند از کاربران کلاهبرداری کنند، کاربران فضای مجازی هرگز نباید فریب این‌گونه تبلیغات را بخورند و هنگام دانلود این برنامه‌ها توصیه‌های لازم را به کار گیرند.

کد خبر 559908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.