کاشت ۷ هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر در زنجان

شهردار زنجان گفت: ایجاد کمربند سبز به مساحت ۱۵۰ هکتار در کمربندی شمالی شهر اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا فیروزفر امروز یکشنبه_ پانزدهم اسفندماه_ در حاشیه مراسم روز درختکاری، از ترسیم نقشه راه توسعه فضای سبز شهری خبر داد و اظهار کرد: طرح مطالعاتی و اجرای فضای سبز در قالب نقشه‌راه پنج ساله و در راستای تحقق اهداف فضای سبز شهرداری کلید خورده است.

وی با بیان اینکه در این طرح بحث اقلیم، فرهنگ، زمین‌شناسی و آب‌های زیرزمینی بررسی شده است، افزود: این طرح بر اساس برنامه‌ها و اقدام نهایی انجام شده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه فضای سبز شهر ۶۶۵ هزار هکتار است، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده سرانه فضای سبز از ۱۵.۲ متر به ۲۵ متر ارتقا پیدا می‌کند و در آستانه سال نو، پنج هزار سبد گل در نقاط مختلف شهر زنجان کاشته می‌شود.

فیروزفر، یکی از برنامه‌های نقشه‌راه توسعه فضای سبز شهر زنجان را ایجاد کمربندی سبز به مساحت ۱۵۰ هکتار در کمربندی شمالی عنوان کرد و ادامه داد: در هفته درختکاری هفت هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر سازگار با آب و هوای زنجان انتخاب و کاشت نهال در محل‌های زنجان‌کوه، پارک جنگلی ارم، ملت، شهرک امیرکبیر، محوطه آرامستان مرکزی و میدان امام حسین (ع) انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه در بحث درختکاری و توسعه فضای سبز به همه مناطق شهر زنجان به صورت یکسان توجه خواهد شد، تاکید کرد: شهرداری در صدد است تا برنامه‌های توسعه فضای سبز را در راستای توسعه همگون شهر زنجان انجام دهد.

کد خبر 559906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.