انتشار فراخوان هشتمین دوره پروژه‌ «چهار فصل تئاتر ایران»

فراخوان هشتمین دوره پروژه نمایشنامه نویسی «چهار فصل تئاتر ایران» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایوب آقاخانی طراح و مدیر پروژه‌ ملی «چهار فصل تئاتر ایران» و مسئول دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ هنری در آستانه برگزاری هفتمین کارگاه‌های فصلی این پروژه آموزشی، فراخوان هشتمین دوره آن را منتشر کرد.

در این فراخوان آمده است:

«انسان معاصر در حال اکتساب غنی‌ترین تجربیات زیستی و فلسفی است. آنچه او در حال تجربه کردن است و در دورانی فشرده، گذار از آن را به‌عنوان مرحله‌ای کوتاه از زندگی‌اش پذیرفته، مجموعه‌ای است عریض و طویل که بشر در طول حیات تاریخی‌اش گاه قرن‌ها برای کسبش تقلا کرده است.

این دوران پیچیده‌ فلسفی، سیاسی، اقتصادی، زیست‌محیطی، و غریب بی‌شک از انسان آفرینه‌ای می‌سازد بسیار غیرقابل پیش‌بینی و زندگی‌اش را پدیده‌ای می‌کند بی‌بدیل، شایسته میلیون‌ها برگ داستان لایه‌مند و مانا.

«پروژه‌ ملی چهار فصل تئاتر ایران» در راستای تداوم گام‌های خود که اینک به بیستمین گام رسیده و به‌عنوان فصل هشتم از دور نوین آن، از کلیه‌ علاقه‌مندان مجرب یا کم‌تجربه‌ امر بسیار مهم نمایشنامه‌نویسی در خارج از پایتخت دعوت می‌کند تا ایده‌های اولیه‌ این دوره را مرتبط با عنوان «مناسبات انسانی در جهان بعد از کرونا» چون همیشه به دبیرخانه‌ دائمی این پروژه، دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ هنری به نشانی http://sahnemagazine@yahoo.com تا پایان نوروز ۱۴۰۱ ارسال دارند.

ایده‌های اولیه در حداقل پنج سطر و حداکثر دو صفحه‌ A۴ و ۱۸ سطر توسط اعضای هیئت علمی فصل هشتم که متعاقباً معرفی خواهند شد، بررسی و برگزیدگان وارد گام نگارش اولیه و کامل نمایشنامه‌ خود می‌شوند.

برگزیدگان این مرحله در بهار ۱۴۰۱ در کارگاه‌های فصلی پروژه‌ چهارفصل تئاتر ایران شرکت کرده و پیش از پایان بهار، نسخ نهایی نمایشنامه‌هایشان را برای بررسی نهایی و برگزیده شدن برای انتشار ارائه خواهند داد.

بدیهی است که وجه خیال‌پردازانه‌ آثار این فصل یا ورود نسبی به جهان فانتزی ممکن است پررنگ‌تر از مضامین و ایده‌های فصل‌های پیشین رخ بنماید و یا شاید بهتر آن است ذکر شود که در طراحی اولیه ایده‌های این فصل می‌توان از ویژگی‌های ژانرهای متنوع‌تری بهره برد.

به امید پویایی ذهن علاقه‌مندان به نمایشنامه‌نویسی کشورمان.»

کد خبر 559886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.