توجه ویژه به درخت‌بانی با حفاظت از ۷۳ هزار درخت در منطقه ۱۵

به مناسبت روز درختکاری، آیین درخت‌بانی در پارک کوثر خوراسگان با حضور مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان و شهروندان این منطقه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هوشنگ نظری‌پور، مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان امروز _یکشنبه، پانزدهم اسفندماه_ در حاشیه آیین درخت‌بانی، اظهار کرد: درختان و فضای سبز شهری به عنوان یکی از نمادهای برجسته سبزینگی و سرزندگی، از جایگاه و اهمیت بالایی در احیا و صیانت از حریم منابع طبیعی برخوردار است و کاشت و حفاظت از آن، در همه ابعاد موجب پاسداری از میراثی ملی است.

وی ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و روز درختکاری، افزود: حفاظت از درختان و فضای سبز شهری به عنوان یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های ملی، امری حیاتی و ضروری است که هرگونه کوتاهی و قصور در این رابطه، در حقیقت اجحاف بزرگی به آیندگان و آسیب رساندن به سلامت جامعه تلقی خواهد شد که زیست‌پذیری شهرها را نیز به مخاطره می‌اندازد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با اشاره به موضوع درخت‌بانی به جای درختکاری در سال جاری، تصریح کرد: نگهداری از نهال کاشته شده بسیار مهم‌تر از کاشت آن است، بنابراین بهتر است با توجه به خشکسالی‌های اخیر در میزان کاشت درخت دقت و بیشتر به مراقبت از آن‌ها بپردازیم و همچنین در امر کاشت، از نهال‌های بومی هر منطقه استفاده کنیم تا درختان به خوبی رشد کنند.

وی ادامه داد: منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ۷۵ هکتار فضای سبز و در حدود ۷۳ هزار اصله درخت دارد که برای حفاظت آنها جهت جلوگیری از خشکیده شدن، با توجه به کمبود منابع آبی و خشکسالی، سه دستگاه تانکر آب اضافه و چاه‌های آب جدیدی اجاره شده است تا با توجه ویژه به درخت‌بانی بیش از پیش به این امر مهم توجه کرده باشیم.

نظری‌پور گفت: یکی دیگر از فعالیت‌ها در راستای درخت‌بانی و نگهداری از درختان در منطقه ۱۵، سمپاشی به موقع درختان، مبارزه مکانیکی علیه آفات چوب‌خوار و حفر چال کود در پای درختانی است که به علت داشتن خاک نامرغوب ضعیف شده بودند.

وی اظهار امیدواری کرد: با اجرا و تکمیل شدن خط کلکتور انتقال پساب تصفیه شده برای آبیاری بخش‌هایی از فضای سبز شهری که از پروژه‌های مهم محسوب می‌شود، بتوان برای حفظ درختان و فضای سبز از خشکسالی گام بلندی برداشت.

کد خبر 559884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.