۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
احداث کمربند سبز در اراک

شهردار اراک گفت: احداث کمربند سبز و نوار جنگلی در محدوده جنگل‌های چقا، دره گردو و منطقه سیبک از جمله اقدامات سازمان فضای سبز شهرداری این کلان‌شهر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا کریمی در مراسم هفته درختکاری ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: سرانه فضای سبز برای هر نفر در اراک بیش از ۲۶ متر مربع و مساحت فضای سبز این شهر بالغ بر ۱۵۰۰ هکتار است که در قالب ۱۲۷ پارک در سطح شهر توزیع شده است.

وی تصریح کرد: احداث کمربند سبز و نوار جنگلی در محدوده جنگل‌های چقا، دره گردو و منطقه سیبک که مانع از ورود ریزگردهای کویر میقان می‌شود، از جمله اقدامات سازمان فضای سبز شهرداری اراک است.

شهردار اراک با اشاره به افزایش دمای زمین و تأثیرات ناشی از خشکسالی، استفاده از گونه‌های گیاهی سازگار با اقلیم بومی را ضروری دانست و افزود: در این راستا کاشت گونه‌های نارون، زبان‌گنجشک، ارغوان، زالزالک، توت و دیگر گونه‌های گیاهی که با محیط و شرایط اقلیمی اراک است، پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: بهینه‌سازی مصرف آب از دیگر اهدافی است که سازمان فضای سبز شهرداری اراک دنبال می‌کند، به همین منظور بر اساس قرارداد منعقد شده با اداره کل آب منطقه‌ای استان، پساب شهری برای آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کریمی خاطرنشان کرد: گسترش روشنایی در پارک‌ها و فضای سبز که در جهت افزایش امنیت و کاهش آسیب‌های اجتماعی رقم خورده است، از دیگر اقدامات این سازمان است که در بوستان‌های خیبر، شهید باهنر، معلم، الهیه، فاطمیه، میلاد نور، غدیر و جنگل‌های پردیس انجام شده است.

شهردار اراک گفت: استانداردسازی وسایل بازی کودکان، راه‌اندازی مجدد آبنماهای سطح شهر، احداث ۳۸ کیلومتر مسیر دوچرخه در سطح شهر نیز از جمله اقداماتی است که سازمان فضای سبز شهرداری به انجام رسانده است.

وی در پایان اشاره کرد: بودجه اختصاصی فضای سبز در سال ۱۴۰۰ ،۱۳۵ میلیارد تومان بوده است که به ۲۶۸ میلیارد در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.

سیدوحید میرنظامی، رئیس شورای اسلامی شهر اراک نیز در جریان این آیین گفت: رویکرد شورای ششم، فرهنگی اجتماعی است از همین رو میزان اعتباری ویژه‌ای برای فضای سبز شهر و مراکز تفریحی اراک در نظر گرفته شده است؛ چرا که اراک شهر آلوده‌ای است و میزان سرانه فضای سبز آن بیشتر از متوسط کشوری است.

وی تصریح کرد: فضای سبز شهری در تمام محلات به طور عادلانه توزیع نشده است، لاجرم باید فضای سبز را در مناطقی چون دره گردو، کوی مستوفی و پارک شهید باهنر تقویت کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: در مدیریت شهری کنونی توجه ویژه‌ای به فضای سبز در دره گردو شده است، در سال ۱۴۰۰ شاید یک میلیارد تومان هم برای این پروژه در نظر گرفته نشده بود، اما امسال حدود ۷۰ میلیارد تومان برای ایجاد مقدمات در این محدوده به طور اختصاصی در نظر گرفته شده است که در صورت رفع موانع حقوقی و جذب سرمایه‌گذار اجرا خواهد شد.

به گزارش ایمنا، به مناسبت هفته درختکاری و به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک مراسم کاشت نهال در دره گردو با حضور شهردار، جمعی از معاونان و مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی این شهر، برگزار شد.

کد خبر 559870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.