لغو طرح ترافیک مشهد در نوروز ۱۴۰۱

شهردار مشهد گفت: در ایام نوروز طرح ترافیک نداریم زیرا ممکن است زائران تنها به مدت یک روز یا ساعاتی در شهر مشهد باشند؛ لذا اعمال طرح ترافیک دسترسی زائران را کم و مانع تردد آنها در شهر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعبدالله ارجائی، اظهار کرد: تعداد مسافران ورودی به شهر مشهد در سال گذشته ۵۵۰ هزار نفر بود و پیش‌بینی می‌شود امسال به حدود یک میلیون نفر برسد.

و، افزود: ظرفیت پیش‌بینی‌شده برای استقبال از مسافران نوروزی در مشهد، دو میلیون نفر است، به همین دلیل ورودی‌ها و خروجی‌ها بررسی و ایستگاه تاکسی تکثیر خواهد شد تا مسافران امکان استفاده آسان از وسایل نقلیه عمومی را داشته باشند.

شهردار مشهد در خصوص اسکان زائران، افزود: مسئولیت اسکان بر عهده شهرداری نیست، بلکه با سازمان میراث فرهنگی است و در کنار هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و مدارس، مساجد، حسینیه‌ها و تمام سالن‌های شهرداری نیز به کمک خواهند آمد و بیش از ۱۲ مکان با ظرفیت بیش از ۲۰ هزار نفر ظرفیت را در اختیار زائران قرار می‌دهیم.

ارجائی ادامه داد: امسال بیش از سال‌های دیگر میهمان خواهیم داشت و قول دادیم مراقب مهمانان امام رضا (ع) باشیم، البته مردم نیز می‌توانند از مهمانان امام رضا (ع) پذیرایی کنند و آنان را اسکان دهند.

وی اطلاع‌رسانی در مورد المان‌ها را از طریق رسانه ملی، نرم‌افزارهایی در اختیار شهرداری مثل "شهر من"، بروشورها در مبادی ورودی شهر و وب‌سایت شهرداری دانست و گفت: شهروندان می‌توانند از طریق تورهای مشهدگردی ویژه با اتوبوس‌های یک و دو طبقه، المان‌های شهر را مشاهده کنند.

شهردار مشهد ادامه داد: به علت نیاز به فضای وسیع، امکان نصب المان در برخی از مناطق شهری وجود ندارد، اما برای دیدن المان‌ها به طور معمول به مشکل ترافیک نمی‌خوریم.

وی تاکید کرد: در ایام نوروز طرح ترافیک نداریم زیرا ممکن است زائران یک روز یا ساعاتی در شهر مشهد باشند و اعمال طرح ترافیک دسترسی زائران را کم می‌کند و مانع تردد آنان در شهر می‌شود، البته محدودیت‌های کوچک و موقتی در حد یک تا دو ساعت خواهیم داشت.

ارجائی اظهار کرد: حدود ۱۸ میلیون بوته گل در بیش از ۸۰۰ نقطه شهر با پراکندگی بالا کاشته خواهد شد و بیش از پنج هزار سبد و ۱۲۰۰ المان گل خواهیم داشت که امیدواریم مردم از دیدن آن لذت ببرند.

کد خبر 559825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.