کدام بیماران کرونایی دچار علائم طولانی‌مدت می‌شوند؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که تقریبا یک سوم افراد در فاصله شش تا ۱۲ ماه پس از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ حداقل یک علامت طولانی‌مدت را تجربه می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی افراد مبتلا به کرونای طولانی‌مدت، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف از ۱۵۲ هزار فرد دانمارکی درخواست کردند که یک پرسش‌نامه مرتبط را تکمیل کنند. این بررسی که پیش از شیوع امیکرون انجام شده، حاکی از این است که تقریباً ۳۰ درصد افراد شرکت کننده در مطالعه که آزمایش کرونای آن‌ها مثبت شده بود حداقل یکی از علائم کرونای طولانی‌مدت را در طول شش تا ۱۲ ماه پس از عفونت تجربه کردند.

شایع‌ترین علامت کرونای طولانی‌مدت گزارش شده توسط بیماران، تغییر در حس بویایی، چشایی و خستگی بوده است. بیش از نیمی از افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ در این مطالعه اعلام کردند که در طول شش تا ۱۲ ماه پس از عفونت دچار فرسودگی ذهنی یا جسمی، اختلالات خواب یا مشکلات شناختی شدند.

تعداد قابل توجهی از افراد شرکت کننده در مطالعه پس از بهبود یافتن از بیماری کووید -۱۹ دچار اضطراب و افسردگی شده بودند. سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که کرونای طولانی‌مدت به معنای داشتن علائم مداوم از جمله خستگی و تنگی نفس، سه ماه پس از عفونت اولیه است که ممکن است حداقل دو ماه طول بکشد.

کد خبر 559781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.