بهره‌برداری از فناوری نوین روکش آسفالت معابر

شهردار زنجان گفت: پیمایش مسیر معابر و خیابان‌های شهر زنجان با استفاده از فناوری نوین و دستگاه پیشرفته اسکنر جاده‌ای انجام می‌شود.

علیرضا فیروزفر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مناطق چهارگانه شهرداری زنجان برنامه‌های استقبال از نوروز را از اول اسفندماه آغاز کردند و فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر طی روزهای آتی بیشتر می‌شود.

وی افزود: این گروه‌ها در محورهای اصلی شهر با توجه به وضعیت آب و هوا و نزولات جوی، به صورت جهادی کار ترمیم و لکه‌گیری آسفالت، ترمیم و اصلاح جدول و پیاده‌روها را انجام می‌دهند.

شهردار زنجان با درخواست از شهروندان برای همکاری با این گروه‌ها، خاطرنشان کرد: این گروه‌ها از پانزدهم اسفندماه به مدت سه روز، فعالیت خود را در خیابان‌های امام (ره) و خیابان خرمشهر متمرکز می‌کنند و ترمیم و لکه‌گیری آسفالت، ترمیم و اصلاح جدول و پیاده‌روها از میدان جهاد تا میدان بسیج را، به اتمام می‌رسانند.

فیروزفر با بیان اینکه تداوم این عملیات به شرایط جوی بستگی دارد، ادامه داد: خیابان‌های سعدی، کمربندی جنوبی و کمربندی شمالی مقصد بعد این گروه‌ها خواهد بود.

وی اضافه کرد: پس از پایان عملیات محورهای مذکور، اکیپ‌های عملیاتی به جهت ترمیم معابر فرعی مجدداً در مناطق چهارگانه شهر به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

شهردار زنجان به اجرای یک پروژه فنی و مهندسی به منظور ارتقای سطح کیفی و کمی اجرای روکش آسفالت معابر شهری اشاره کرد و گفت: در این طرح از یک فناوری نوین و دستگاه پیشرفته اسکنر جاده‌ای برای پیمایش مسیر معابر و خیابان‌های شهر زنجان استفاده می‌شود.

فیروزفر با بیان اینکه این دستگاه از طریق پرتو افکن‌های لیزری خطی و دوربین‌هایی با سرعت بالا معابر را اسکن می‌کند، افزود: انجام این پروژه فنی و مهندسی در راستای پیاده‌سازی سیستم مدیریت روسازی است.

وی اظهار کرد: انجام این پروژه دقت کار در شناسایی خرابی‌های معابر سطح شهر شده را افزایش و راهکار مناسب برای بهسازی و سیمای کلی خرابی‌های معابر شهر ارائه می‌دهد.

شهردار زنجان کاهش هزینه تعمیر و نگه‌داری روکش آسفالت معابر را از دیگر مزایای این پروژه دانست و خاطرنشان: با توجه به حجم بالای نقاط نیازمند ترمیم در معابر سطح شهر، این پروژه بسیار مفید خواهد بود و با توجه به اطلاعات ارائه شده، اولویت‌دهی و زمان‌بندی بهسازی معابر شهر به درستی انجام می‌شود.

فیروزفر گفت: شهر زنجان بعد از شهرهای تهران و مشهد، سومین شهر کشور است که از این فناوری استفاده می‌کند.

کد خبر 559686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.