۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
کاهش ۶.۲۲ درصدی بیت کوین

بیت کوین حمایت ۴۰ هزار دلاری را از دست داده و پیش بینی میشود به سمت ۳۵ هزار دلار حرکت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۳۸ هزار و ۹۹۵ دلار.

تغییرات: کاهش ۶.۲۰ درصدی

اتریوم (ETH): دو هزار و ۶۳۹ دلار.

تغییرات: کاهش ۳.۵۴ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۳۷۸ دلار و ۶۱ سنت.

تغییرات: کاهش ۴.۴۰ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۷۳۲ دلار.

تغییرات: کاهش ۰.۸۰ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۸۵۹ دلار

تغییرات: کاهش ۲.۲۶ درصدی

سولانا (SOL): ۸۸ دلار و ۸۰ سنت.

تغییرات: کاهش ۳.۳ درصدی

ترا (Tera): ۸۵ دلار و ۲۴ سنت.

تغییرات: کاهش ۶.۴۸ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۷۷ دلار و ۴ سنت.

تغییرات: کاهش ۳.۰۳ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۱۲۳ دلار.

تغییرات: کاهش ۳.۱۷ درصدی

پولکادات (DOT): ۱۶ دلار و ۸۲ سنت.

تغییرات: کاهش ۱۶.۸۲ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

کاهش ۶.۲۲ درصدی بیت کوین

حمایت: ۳۰ و ۳۵ هزار دلار.

مقاومت: ۴۰ و ۴۵ هزار دلار.

پیش بینی: بازگشت به محدوده ۳۵ هزار دلار، با از دست دادن حمایت ۴۰ هزار دلاری پیش بینی می‌شود تا سطح ۳۵ هزار دلار افت کند.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

کاهش ۶.۲۲ درصدی بیت کوین

  • دامیننس بیت کوین: ۴۳.۰۰ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۸.۴۴ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۶۳ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۶۴ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۳.۶۴ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۶۹ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۶۶ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۰۴ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

ارزش کل بازار رمز ارزها: یک هزار و ۷۲۴ میلیارد دلار

کاهش ۶.۲۲ درصدی بیت کوین

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۲۲ واحد. شاخص ترس و طمع در فضای ترس شدید.

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ بوده و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

کاهش ۶.۲۲ درصدی بیت کوین

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است.

(Fear) این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار است و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید معامله‌گران است.

تغییرات شاخص ترس و طمع

کاهش ۶.۲۲ درصدی بیت کوین

اخبار بازار رمزارزها

کوین بیس: فقط به دستور دولت آمریکا حساب کاربران روس را مسدود می‌کنیم

برایان آرمسترانگ، مدیرعامل کوین بیس، اعلام کرد این صرافی فعلاً اقدام پیشگیرانه‌ای علیه کاربران روس انجام نخواهد داد. آرمسترانگ افزود: «در شرایطی که ارزش روبل سقوط کرده است، برخی از مردم عادی روسیه از ارزهای دیجیتال برای امرار معاش استفاده می‌کنند. بسیاری از آنها شاید مخالف اقدامات کشور خود باشند و مسدود کردن حساب‌ها به این افراد لطمه می‌زند.» با وجود این، مدیرعامل کوین بیس خاطر نشان کرد تنها در صورتی که دولت آمریکا دستور بدهد، حساب کاربران روس را می‌بندند. وی ادامه داد هر شرکتی که در آمریکا ثبت شده باشد باید از قوانین این کشور پیروی کند.

دسترسی آی‌پی‌های روسیه به صرافی‌ها در کره جنوبی مسدود شد

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، چندین صرافی ارز دیجیتال در این کشور دسترسی آی‌پی‌های روسیه را مسدود کرده‌اند. صرافی آپ‌بیت هم اعلام کرد درخواست کاربران روس را برای برداشت از حساب‌های خود احتمالاً تأیید نمی‌کند. آپ‌بیت خاطر نشان کرد: «دسترسی کاربران ساکن در کشورهایی که احتمال شدید پول‌شویی در آنها وجود دارد را مطابق با قوانین مسدود کرده‌ایم.» این اقدام در شرایطی انجام می‌شود که روسیه به دلیل حمله به خاک اوکراین با موج شدیدی از تحریم‌ها مواجه شده است.

ضرر ۲۲۱ میلیون دلاری کاربران قراردادهای آتی با افت قیمت ارزهای دیجیتال

داده‌های وب‌سایت تحلیلی کوین‌گلس نشان می‌دهد افت قیمت بیت کوین و آلت کوین‌ها به لیکویید شدن بیش از ۲۲۱ میلیون دلار قرارداد آتی منجر شده است. در پی این نوسان‌ها بیش از ۶۰,۰۰۰ کاربر خسارت دیدند. بیشترین خسارت با ۹۳.۱۲ میلیون دلار مربوط به قراردادهای آتی بیت کوین بود و اتریوم با ۵۸ میلیون دلار در جایگاه بعد قرار داشت.

تعداد آدرس‌های دارای بیش از ۱۰۰ هزار کاردانو رو به افزایش است

بر اساس آماری که تحلیلگری ناشناس در توئیتر به اشتراک گذاشته است، تعداد کیف پول‌های دارای موجودی بیش از ۱۰۰,۰۰۰ کاردانو در روزهای اخیر روندی صعودی داشته است. به‌رغم اینکه این اتفاق می‌تواند سیگنالی صعودی تلقی شود، تحلیلگر مذکور نگاهی محتاطانه به این آمار و ارقام داشته و گفته است: «شاید برای گفتن این حرف خیلی زود باشد اما به‌طور بالقوه ما شاهد تجمع دوباره نهنگ‌ها هستیم». گفتنی است قیمت کاردانو فاصله ۶۶ درصدی با اوج تاریخی خود دارد.

تعداد کاربران متاورس سندباکس به دو میلیون نفر رسید

بازی متاورس سندباکس که تحت مالکیت غول سرمایه‌گذاری توکن‌های غیرمثلی انیموکا برندز (Animoca Brands) قرار دارد، همزمان با راه‌اندازی نسخه آلفای فصل دوم خود از مرز دو میلیون کاربر عبور کرده است. این بازی بلاک چینی که توسط توکن‌های غیرمثلی و توکن بومی خود یعنی SAND پشتیبانی می‌شود، حدود چهار سال است که به فعالیت خود ادامه می‌دهد. در فصل دوم این بازی کاربران قادر خواهد بود ۳۵ تجربه مجازی را کاوش کنند.

اوپن‌سی احتمالاً NFT های مبتنی بر بلاک چین سولانا را به پلتفرم خود اضافه خواهد کرد

تصاویر لورفته از بازار NFT اوپن‌سی نشان می‌دهد این پلتفرم که در حال حاضر از بلاک چین‌های اتریوم و پالیگان پشتیبانی می‌کند، ممکن است به‌زودی NFTهای مبتنی بر بلاک چین سولانا را نیز به بازار خود اضافه کند. جین منچون ونگ (Jane Manchun Wong)، وبلاگ‌نویس حوزه فناوری، ضمن انتشار این تصاویر در حساب توئیتر خود نوشته است: اوپن‌سی روی یکپارچه‌سازی با سولانا و همچنین پشتیبانی از کیف پول فانتوم کار می‌کند.

پلتفرم اوپن‌سی دسترسی کاربران ایرانی را به دلیل تحریم‌های ایالات‌متحده مسدود کرد

تعدادی از کاربران ایرانی اوپن‌سی اعلام کرده‌اند که دسترسی آنها به‌طور ناگهانی به این بازار NFT مسدود شده و با آی‌پی ایران قادر به دسترسی به وب‌سایت آن نیستند. در همین راستا یکی از نمایندگان پلتفرم مذکور ضمن تأیید این موضوع اعلام کرده است که کاربران و مناطق موجود در فهرست تحریم‌های ایالات‌متحده نمی‌توانند از خدمات ما استفاده کنند و اگر متوجه شویم افرادی از این قانون تخطی می‌کنند، سریعاً برای مسدود کردن حساب‌های مرتبط اقدام خواهیم کرد.

متامسک و اینفورا به اشتباه دسترسی کاربران ونزوئلا را مسدود کرده بودند

کیف پول متامسک و برنامه اینفورا (Infura)، یکی از ارائه‌دهندگان خدمات زیرساختی اتریوم، روز پنج‌شنبه اعلام کردند که به دلیل رعایت قوانین، دسترسی کاربران را در برخی حوزه‌های قضائی مسدود کرده‌اند. در ادامه برخی از کاربران ونزوئلایی اعلام کردند که دسترسی‌شان به این برنامه‌ها مسدود شده است. کمی بعد اما، مسئولان اینفورا و متامسک اعلام کردند که این اتفاق تصادفی بوده و قصد آنها مسدود کردن دسترسی کاربران مناطق جدایی‌طلب اوکراین بوده است. ظاهراً این مشکل اکنون برای کاربران ونزوئلا برطرف شده است.

پلیس سایبری اوکراین از پذیرش کمک‌ها در قالب ارزهای دیجیتال خبر داد

سازمان پلیس سایبری اوکراین نیز به دولت و سازمان‌های غیردولتی این کشور پیوسته است که در بحبوحه تهاجم نظامی روسیه تلاش می‌کنند از طریق ارزهای دیجیتال کمک مالی دریافت کنند. این سازمان اخیراً اطلاعیه‌ای در وب‌سایت خود منتشر کرده و در آن از پذیرش کمک‌ها در قالب ارزهای دیجیتال خبر داده است. این سازمان در حال حاضر کمک‌های مالی به بیت کوین، اتر، تتر، ترون و چند ارز دیگر را می‌پذیرد.

برزیل برای توسعه ارز دیجیتال ملی خود با ۹ شرکت همکاری می‌کند

بانک مرکزی برزیل از بین ۴۷ شرکتی که آمادگی خود را برای کمک به توسعه ارز دیجیتال ملی این کشور اعلام کرده بودند، ۹ شرکت را انتخاب کرده است. آوی، پلتفرم وام‌دهی حوزه دیفای، صرافی ارز دیجیتال مرکادو بیت کوین و بانک سانتاندر از جمله این شرکت‌ها هستند. طبق اعلام بانک مرکزی برزیل توسعه ارز دیجیتال ملی این کشور از سال جاری میلادی آغاز می‌شود و تکمیل آن تا سال ۲۰۲۴ به طول خواهد انجامید.

نهنگ‌های کاردانو به خرید این ارز دیجیتال ادامه می‌دهند

تیم تجزیه‌وتحلیل IntoTheBlock با انتشار توییتی اعلام کرده است که نهنگ‌های کاردانو همچنان به خرید این ارز دیجیتال ادامه می‌دهند و در حال حاضر موجودی کیف پول آنها به بالاترین حد تاریخ خود رسیده است. بر اساس برآورد این تیم تحلیلی، نهنگ‌های این ارز دیجیتال اکنون ۱۲.۹ میلیارد توکن در اختیار دارند.

سرویس درآمد داخلی آمریکا از دادگاه خواست تا شکایت سهام گذاران تزوس را رد کند

سرویس درآمد داخلی ایالات متحده آمریکا (IRS) روز دوشنبه درخواستی برای رد شکایت دو نفر از سهام گذاران تزوس تنظیم کرد و گفت که این آژانس پیش‌تر پیشنهاد بازپرداخت حدود ۴,۰۰۰ دلار مالیات به علاوه بهره آن را به این افراد ارائه کرده است. جاشوا و جسیکا جارت در سال ۲۰۲۱ از سرویس درآمد داخلی آمریکا با این ادعا که نباید مالیاتی بر درآمد توکن‌های تزوس که حاصل از سهام گذاری در شبکه اعمال شود، شکایت کرده‌اند.

در ماه دسامبر این آژانس به آنها پیشنهاد بازپرداخت داد که این زوج نپذیرفتند تا پرونده به دادگاه فدرال برود و حکمی درباره اینکه آیا سرویس درآمد داخلی می‌تواند از ارزهای دیجیتال به دست آمده از طریق سهام گذاری دریافت کند یا خیر. سرویس درآمد داخلی در خواست ۱۲ صفحه‌ای خود از دادگاه گفته است که این زوج نمی‌توانند بازپرداخت را رد کنند و پرونده باید بسته شود.

شهر لوگانو سوئیس با مشارکت تتر ارزهای دیجیتال را برای پرداخت مالیات می‌پذیرد

شهر لوگانو، پایتخت اقتصادی ایتالیایی زبان جنوب سوئیس به عنوان بخشی از همکاری جدید خود با ارائه دهنده استیبل کوین تتر، ارزهای دیجیتال را برای پرداخت مالیات خواهد پذیرفت. بر اساس اعلام رسمی، تتر اوپریشنز لیمیتد (Tether Operations Limited)، پلتفرم مبتنی بر بلاک چین تأمین کننده بزرگ‌ترین استیبل کوین جهان، با مدیران محلی در لوگانو سند همکاری امضا کرده است.

گفتنی است که تتر با همکاری مقامات لوگانو، در این شهر یک مرکز برای پذیرش هر چه بیش‌تر بلاک چین ایجاد کرده تا لوگانو را به یک هاب اصلی بلاک چین تبدیل کند. این شهر به دنبال آن است تا شهروندان و شرکت‌ها بتوانند مالیات‌های خود را در آینده نزدیک از طریق ارزهای دیجیتال بپردازند و در انتظار چند مجوز رسمی و پروژه‌های زیرساختی هستند. در این اطلاعیه گفته شده که هدف نهایی، پذیرش ارزهای دیجیتال برای تمامی پرداخت‌ها برای کالاها و خدمات و معادل‌سازی سازی آن با ارز فیات است.

نهاد ناظر مالی بریتانیا در شش ماه اخیر ۳۰۰ پرونده علیه مشاغل مرتبط با ارزهای دیجیتال گشوده است

مرجع راهبرد امور مالی بریتانیا (FCA) اعلام کرده است که در شش ماه گذشته بیش از ۳۰۰ پرونده مربوط به کسب‌وکارهای دارایی‌های ارز دیجیتال را بازکرده است. این موارد مربوط به مشاغلی است که احتمالاً در این نهاد ثبت نشده‌اند یا مربوط به پرونده‌های کلاه‌برداری‌های احتمالی هستند. یکی از سخنگویان نهاد ارشد نظارتی بریتانیا به دی‌کریپت گفته که یکی از کسب‌وکارهای دارایی‌های دیجیتال در این لیست، بیش از یک پرونده برایش گشوده شده است.

مرجع راهبرد امور مالی بریتانیا همچنین گفته که در حال حاضر مشغول پیشبرد ۵۰ تحقیق است که شامل تحقیقات جنایی در مورد مشاغل غیرمجاز نیز می‌شود. سارا پریچارد، مدیر اجرایی بازارها در این نهاد می‌گوید که مصرف‌کنندگان باید در زمان تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری، اعتماد داشته باشند و داده‌هایی که امروز منتشر کرده‌ایم نشان می‌دهد که کلاه‌برداری‌ها تا چه اندازه می‌توانند رایج باشند.

تد کروز: تگزاس باید به کانون صنعت ارزهای دیجیتال تبدیل شود

تد کروز، سناتور ایالت تگزاس در تولیت جدید خود از ارزهای دیجیتال حمایت کرده و مدعی شده که تگزاس باید به کانون این صنعت تبدیل شود. کروز همچنین تصویری از ملاقات خود با کوین اولیری که یک مدافع و لابی‌گر ارزهای دیجیتال است را به اشتراک گذاشته است. گفتنی است که در ماه فوریه تد کروز خرید بیت کوینی به ارزش ۵۰ هزار دلار را فاش کرد که با کمک کارگزاری ریور انجام شده است.

وزیر تحول دیجیتال اوکراین: با پذیرش دوج کوین، حالا میم‌ها هم می‌توانند از ارتش اوکراین حمایت کند

میخائیلو فدوروف، معاون نخست وزیر و وزیر تحول دیجیتال اوکراین روز ۲ مارس اعلام کرد که این کشور از حالا کمک‌های مالی را از طریق ارز دیجیتال دوج کوین می‌پذیرد. وی در توییترش ضمن به اشتراک گذاشتن لینک آدرس دوج کوین اوکراین و تگ کردن ایلان ماسک و بیلی مارکوس، درباره این اقدام نوشت: «ارزش دوج کوین از روبل روسیه فراتر رفت. ما شروع به پذیرش کمک‌های مالی از طریق این میم کوین می‌کنیم. اکنون حتی میم‌ها هم می‌توانند از ارتش ما حمایت کنند و از جان افراد در برابر مهاجمان روسی محافظت کنند. صاحبان دوج جهان، ایلان ماسک و بیلی مارکوس، بیایید این کار را انجام دهیم.»

نقشه بازار رمز ارزها

کاهش ۶.۲۲ درصدی بیت کوین

کد خبر 559671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.