سبزپوشی بازار بورس به واسطه رشد قیمت‌های جهانی

افزایش حجم و ارزش معاملات، سبزپوشی بازار رمز ارزها و در نهایت رشد ۱۷ هزار واحدی شاخص کل نشان از شروع یک هفته خوب برای بازار سرمایه در پایان سال ۱۴۰۰ دارد، در بازار امروز علاوه بر رشد نمادهایی که از تأثیر توافق وین تاثیر می‌گیرند، شاهد رشد نمادهای کامودیتی محور متاثر از رشد قیمت‌های جهانی بودیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص کل بازار بورس تهران با رشد ۱۷ هزار ۲۹۸ واحدی به سطح یک میلیون ۲۹۸ هزار واحد رسید، شاخص کل هم وزن با رشد یک هزار ۶۴۱ واحدی در سطح ۳۳۵ هزار ۸۰۴ واحد قرار گرفت، شاخص کل بازار رشد ۱.۳۸ درصدی و شاخص هم‎وزن رشد ۰.۴۹ درصدی را نسبت به روز کاری گذشته تجربه کردند.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۲۲۰

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۱۵۸

سبزپوشی بازار بورس به واسطه رشد قیمت‌های جهانی

فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۴۶ واحدی به سطح ۱۷ هزار ۶۸۸ واحد رسید و نسبت به روز گذشته رشد ۰.۲۷ درصدی تجربه کرد.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۴۷

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۰۲

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۵۲ هزار ۷۸ و ۲۷ هزار ۴۴۹ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب نه میلیارد ۷۷۱ و سه میلیارد ۱۶ میلیون برگه سهم بود.

شاخص‌ها

سبزپوشی بازار بورس به واسطه رشد قیمت‌های جهانی

تحلیل تکنیکال شاخص‌کل

سبزپوشی بازار بورس به واسطه رشد قیمت‌های جهانی

حمایت: یک میلیون ۲۸۰ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۳۰۰ هزار واحد

پیش بینی: حرکت به سمت شاخص یک میلیون ۳۰۰ هزار واحد و شکست مقاومت.

‌تصمیمات جدید هیئت مدیره سازمان بورس در پاسخ به دغدغه‌های ریاست قوه قضائیه

عمق سفارش‌های خرید و فروش معاملاتی در بورس (عمق مظنه) در اختیار همگان قرار می‌گیرد. در راستای رفع دغدغه‌های مطرح شده در جلسه با ریاست محترم قوه قضائیه، هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام به بررسی نمایش عمق مظنه (سفارش‌های خرید و فروش) برای همه معامله گران نموده و در این راستا ضمن تاکید بر تقویت سامانه‌های نظارتی و آموزش همگانی مبنی بر اینکه ارزش ذاتی هر سهم نه از میزان عمق مظنه‌ها (سفارش‌های خرید و فروش) بلکه از عوامل کلان اقتصادی و عوامل بنیادین مرتبط به هر شرکت تعیین می‌گردد، تصمیم گرفت که عمق مظنه در اختیار همگان قرار بگیرد و همه معامله‌گران آنلاین نیز بتوانند این خدمت را از کارگزاران خود دریافت نمایند.

حق پخش و کپی‌رایت؛ مقدمه عرضه در بورس

مهدی حاجی‎وند، کارشناس بازار سرمایه و نویسنده کتاب «خصوصی‌سازی فوتبال»: یکی از دغدغه‌ها نسبت به استقلال و پرسپولیس درآمدزایی این دو باشگاه است. جای خالی حق پخش تلویزیونی برای این دو باشگاه مشهود است، هم اینک بیش از ۶۰ درصد درآمد سالیانه باشگاه‌های بزرگ در جهان مربوط به حق پخش است. حتی مشاهده می‌شود که در لیگ انگلیس برخی از مسابقات ظهر برگزار می‌شود که بتوانند برای باشگاه‌ها از طریق حق پخش کشورهای آسیایی درآمدزا باشند. تاکنون رفت و برگشت‌هایی بین باشگاه‌ها و صداوسیما در این رابطه انجام شده اما در نهایت نتیجه‌ای در بر نداشته است. معضلاتی دیگری که در مسیر درآمدزایی باشگاه‌های داخلی وجود دارد عبارتند از: رعایت نشدن کپی رایت، مشخص نبودن مالکیت درآمد تبلیغات روی پیراهن و دور زمین، نرسیدن عایدی حاصل از فروش پیراهن و دیگر محصولات ورزشی مرتبط به باشگاه.

شرکت‌های صندوق بازنشستگی آماده ورود به بورس می‌شوند

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه تعدادی از شرکت‌های این صندوق در بورس فعال هستند، گفت: زمینه ورود شرکت‌های صندوق بازنشستگی به بورس فراهم می‌کنیم.

اخبار شرکت‌ها

چند خبر مهم از آخرین وضعیت شکلر

مدیرعامل شرکت: در حال حاضر حدود ۲۰ درصد از سهم بازار محصولات کلر کشور را در اختیار داریم.

به دلیل شیوع کرونا تقاضا برای آبژاول ۳۵ درصد و برای پرکلرین تا ۴۵ درصد افزایش پیدا کرد.

در صادرات با ایجاد بازارهای فرامرزی جدید توانستیم برخی محصولات خود را به چندین کشور دنیا از جمله کشورهای حوزه CIS، برخی کشورهای اروپایی، قاره آفریقا و حتی چین صادر کنیم. در حال حاضر توانستیم حدود ۴۵ درصد فروش خود را از طریق صادرات محقق کنیم. ادامه این روند در سال ۱۴۰۱ نیز در دستور کار قرار دارد.بحث‌های کارشناسی لازم برای افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته در دستور کار قرار گرفته است. در حال حاضر دو پروژه افزایش ظرفیت محصول MCA و پرکلرین در حال اجرا می‌باشد همچنین بحث احداث واحد تولید پارافین کلره در دستور کار قرار گرفته که پس از انجام فاز مطالعاتی وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

مجمع فسبزوار؛ تقسیم سود ۵۷۵ تومانی در مجمع فسبزوار

در انتهای مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پارس فولاد سبزوار ۵۷۵ تومان سود نقدی به ازای هر سهم تصویب شد. سود شرکت ۱۸ اسفند ماه و از طریق سجام پرداخت خواهد شد.

در پاسخ به سوالات گفته شد: برنامه داریم به یک میلیون افزایش ظرفیت آهن اسفنجی در خط تولید برسیم. در خصوص صادرات، نیاز داخل کشور بسیار است و اجازه صادرات نمی‌دهند. تاکنون عرضه‌ای نبوده که تقاضای داخلی نداشته باشیم.

مجمع شپاکسا

اجرای طرح توسعه واحد صابون سازی از اهداف این افزایش سرمایه عنوان شد. با توجه به گذشت ۵۰ سال از فعالیت شرکت پاکسان این مجموعه در نظر دارد واحدهای تولید صابون خود را با تجهیزات و تکنولوژی جدید به روز نماید. در پایان مجمع، افزایش سرمایه ۶۵۴ درصدی شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها و ۹۶ درصدی از محل سود انباشته (زمان انجام آن به سال آینده موکول شد) به تصویب مجمع رسید.

کبافق

در راستای اجرای ماده ۱۳ دستورالعمل افشای اطلاعات شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، به استحضار می‌رساند با توجه به روند دادرسی و اجرای قرار تأمین خواسته صادره از شعبه ۳۹ دادگاه عمومی حقوقی تهران در پرونده شماره کلاسه ج / ۹۸۲۱۲۵ شعبه اول اجرای احکام مدنی مجتمع قضائی شهید صدر و با عنایت به پاسخ استعلامات شرکت خدمات بازرگانی پیمان امیر از شرکت سپرده گذاری و تسویه وجوه اوراق بهادار به شماره‌های ۱۶۹۱۸۸/۱۵ و ۱۶۹۱۸۵/۱۵ تاریخ ۲۴/‏۱۱/‏۱۴۰۰‬ تعداد ۸۵،۳۲۶،۸۲۴ سهم از دارایی شرکت مذکور (سهامدار عمده) مسدود گردیده است.

افزایش سرمایه در دارو

گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از مبلغ ۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی به منظور اجرای توسعه و بازسازی بخش تولید نیمه جامدات و راه اندازی بخش جدید تولید محصولات سافت ژل که در تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۴ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده

رخدادهای بازارجهانی

بالاترین رشد هفتگی قیمت کالاها در طول تاریخ

شاخص قیمت کالایی CRB که متشکل از قیمت ۱۹ کالا (۴ گروه انرژی، محصولات کشاورزی، فلزات گرانبها و فلزات صنعتی) است با رشد حدود ۱۳.۵ درصدی در هفته گذشته مواجه شده و به بالاترین سطح از فوریه ۲۰۱۲ تاکنون رسیده است. جنگ روسیه و اوکراین در ابتدا انتظار می‌رفت یک جنگ کوتاه مدت و چند روزه باشد و اوکراین به سرعت سقوط کند اما با مقاومت مردم اوکراین، ضعف مشهود در استراتژی نظامی روسیه و کمک‌های نظامی غرب به اوکراین، انتظارات تغییر کرده است. به نظر می‌رسد با توجه به هزینه‌های بالای جنگ برای هر دو کشور چه از نظر تلفات انسانی و چه از نظر تجهیزات، انتظارات به سمت طولانی شدن جنگ تعدیل شده که در کنار تحریم‌های شدید علیه روسیه، هجوم به سمت خرید کالاها و دارایی‌های امن را به همراه داشته است. بنا به نظر کارشناسان آمریکایی، حمله ارتش روسیه به اوکراین به لحاظ تاکتیک و استراتژی نظامی یک اشتباه بزرگ بوده است که ضعف‌های آن با کمبود مواد غذایی و سوخت، رها شدن وسایل نقلیه زرهی، از دست دادن هواپیماها و آمار تلفات سربازان به صورت آشکار نمایان شده است. این هزینه‌ها می‌تواند روسیه را به این سمت ببرد که حتی به قیمت تبدیل کردن اوکراین به یک ویرانه، به اهداف خود دست پیدا کند.

نفت ۱۸۵ دلاری با ادامه جنگ اوکراین و تأخیر در احیای برجام

بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی‌مورگان پیش‌بینی می‌کند در صورت ادامه اختلال در عرضه نفت روسیه و تأخیر در حضور نفت ایران در بازار، قیمت نفت به ۱۸۵ دلار در هر بشکه برسد. قیمت نفت خام برنت در روز پنجشنبه و به‌دنبال روی گرداندن تاجران از نفت روسیه پس‌از حمله این کشور به اوکراین، به حدود ۱۲۰ دلار در هر بشکه رسید.

نقشه بازار بورس

سبزپوشی بازار بورس به واسطه رشد قیمت‌های جهانیسبزپوشی بازار بورس به واسطه رشد قیمت‌های جهانی

کد خبر 559663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.