آغاز پویش اهدای خون عیدانه از ۱۵ اسفند تا نیمه شعبان

رئیس روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان اصفهان از آغاز پویش اهدای خون عیدانه از پانزدهم اسفندماه تا نیمه شعبان و کمبود همه گروه‌های خونی، مشخصا گروه خونی O منفی، خبر داد.

لطفعلی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تبریک پیشاپیش اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: پویش اهدای خون عیدانه از سوم شعبان مصادف با پانزدهم اسفندماه تا نیمه شعبان در مراکز اهدای خون سراسر استان برگزار می‌شود و از همشهریان می‌خواهیم در این پویش مشارکت حداکثری داشته باشند.

وی با اشاره به وضعیت ذخیره خون استان اصفهان، افزود: ذخیره خون استان اصفهان درحال‌حاضر کمتر از سه روز است و در مقایسه با هفت روز حد مطلوب ذخیره خون، میزان ذخیره خون استان در وضعیت مطلوبی به سر نمی‌برد.

نیاز مستمر به خون و فرآورده‌های خونی

رئیس روابط عمومی انتقال خون استان اصفهان با اشاره به گروه‌های خونی که با کمبود بیشتری مواجه هستند، افزود: در حال حاضر کمبود در همه گروه‌های خونی مشاهده می‌شود اما مشخصاً گروه خونی O منفی با کمبود بیشتری مواجه است.

وی با دعوت از مردم برای اهدای خون و رساندن ذخیره خون به حد مطلوب، افزود: در ماه آخر سال به سر می‌بریم و مردم درگیر امور عیدانه نظیر خرید و مسافرت هستند اما مراکز درمانی و مصرف‌کنندگان مستمر همیشه به خون و فرآورده‌های خونی نیاز دارند؛ بنابراین امیدواریم شهروندان نیازمندان خون و فرآورده‌های خونی را از یاد نبرند.

اهدای خون بیش از ۱۲۱ هزار نفر در ۱۱ ماهه امسال / افزایش‬ ۵ درصدی اهدای خون

جعفری با اشاره به تعداد اهداکنندگان خون و فرآورده‌های خونی در ۱۱ ماهه ابتدایی سال جاری، تصریح کرد: از ابتدای فروردین تا پایان بهمن‌ماه سال جاری بیش از ۱۵۰ هزار نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کرده و از این تعداد، ۱۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند. آمار اهدای خون سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود پنج درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه اهداکنندگان مستمر خون افرادی هستند که حداقل دو بار در سال برای اهدای خون مراجعه می‌کنند، خاطرنشان کرد: تقریباً ۵۹ درصد اهداکنندگان خون، اهداکنندگان مستمر هستند. همچنین ۹۷ درصد خون‌های اهدایی توسط آقایان و سه درصد توسط خانم‌ها اهدا شده است و از بانوان می‌خواهیم در این امر مشارکت بیشتری داشته باشند.

کد خبر 559645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.