نرخ عوارض نوسازی پیامک می‌شود

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم گفت: عوارض نوسازی آخر سال عوارض نوسازی شامل همه املاک و مستغلات می‌شود که رقم عوارض نوسازی برحسب مؤلفه‌هایی محاسبه و اواخر سال از طریق پیامک برای مالکان ارسال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد وحیدنیا در خصوص اهمیت پرداخت عوارض‌های شهرداری، اظهار کرد: عوارض نوسازی قانون مختص به خود را دارد، گاهی شهروندان تصور می‌کنند که این موضوع بستگی به نوسازی ملک دارد، درحالی‌که مربوط به نوسازی و عمران شهری است.

وی با اشاره به قانون عوارض نوسازی، افزود: این عوارض نوسازی شامل همه املاک و مستغلات می‌شود و رقم عوارض نوسازی برحسب مؤلفه‌های مشخص محاسبه و در اواخر سال به‌صورت پیامک برای مالکان ارسال می‌شود.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با اشاره به نحوه دریافت کد نوسازی برای پرداخت عوارض نوسازی، تاکید کرد: برای این‌که مالکان بتوانند کد نوسازی املاک را دریافت کنند و شماره آنان ثبت شود، باید با مراجعه به سامانه قم‌یار در سایت شهرداری، کد نوسازی را دریافت و عوارض را پرداخت کنند.

وی با اشاره به پیش‌بینی قانون عوارض نوسازی و اعمال ۹ درصد جریمه عدم پرداخت، اظهار کرد: شهرداری قم اقدامی برای اعمال این جریمه نداشته است و حتی تخفیف‌هایی نیز در نظر گرفته شد که در شش ماهه امسال، میزان تخفیفات اعلام‌شد.

وحیدنیا با تأکید بر این‌که در سال جاری ۳۰ درصد تخفیف پسماند داشته‌ایم، گفت: همچنین جشنواره‌ای برگزار شد و افرادی که عوارض نوسازی را تا بیست‌ودوم بهمن‌ماه امسال پرداخت کردند، در جشنواره شرکت داده شدند و به آن‌ها جوایزی اهدا می‌شود.

به گزارش ایمنا، قانون نوسازی و عمران شهری و اصلاحات آن با هدف تأمین نیازمندی‌های شهری و اصلاح و توسعه معابر و ایجاد پارک‌ها، پارکینگ‌ها، توقفگاه‌ها، میدان‌ها و حفظ و نگهداری آن‌ها در سال ۱۳۴۷ تدوین و تصویب شد. طبق قانون شهرداری‌ها برای اجرای این قانون مکلف به تهیه برنامه‌های اجرایی و نقشه‌های جامع هستند.

اجرای این برنامه‌ها هزینه‌های بسیاری دارد که یکی از راه‌های تأمین آن دریافت عوارض نوسازی است؛ عوارض نوسازی و عمران شهری از هر سال از تاریخی که وزارت کشور تعیین می‌کند، به ملک تعلق می‌گیرد و باید سال به سال توسط مالکان خانه‌ها و مغازه‌ها پرداخت شود.

کد خبر 559594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.