کاشت انبوه ۴۸۰ هزار گل بهاره در تبریز

مدیر فضای سبز منطقه هشت شهرداری تبریز از گل‌کاری‌های نوروزی با کاشت انواع گل‌های بهاره در آستانه سال جدید در سطح حوزه بافت تاریخی و فرهنگی این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالفضل حسینی درخصوص گل‌کاری‌های نوروزی در سطح منطقه هشت شهرداری تبریز، اظهار کرد: در گل‌کاری‌های بهاره امسال بالغ بر ۴۸۰ هزار بوته گل کاشت خواهد شد که گل‌های کاشت شده متناسب و سازگار با آب‌وهوای اقلیمی کلان‌شهر تبریز انتخاب شده است تا بیشترین زیبایی و دوام و ماندگاری لازم در شرایط جوی را داشته باشد.

وی گل‌های منتخب برای کاشت را از لحاظ نوع و شکل ظاهری متنوع دانست و افزود: زیبایی بصری و افزایش روحیه شادابی و رضایت‌مندی شهروندان در این روزهای استرس‌زای کرونایی مدنظر بوده است.

مدیر فضای سبز منطقه هشت شهرداری تبریز تاکید کرد: واحد فضای سبز شهرداری این منطقه از ابتدای اسفندماه اقدام به کاشت انبوه گل‌های بهاری در معابر و میادین و پارک‌های منطقه هشت کرده است و با انجام گل‌کاری‌های وسیع تا پایان اسفندماه، رنگ و بوی دیگری به بافت تاریخی شهر بخشیده خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این طرح شهرداری منطقه هشت تبریز با کاشت انواع گل‌های بهاره از جمله ۳۰ هزار بوته گل شب‌بو، ۴۰۰ هزار بوته بنفشه و ۴۰ هزار بوته گل مینای چمنی، پنج هزار گل همیشه بهار و سه هزار آنمون، بافت تاریخی فرهنگی منطقه را گلباران خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، در آستانه فصل بهار و نوروز، کاشت گل‌های بهاره در سطح میادین، بوستان‌ها، باغچه‌ها، بلوارها در کلان‌شهرها در حال کاشت است. این عملکرد شهرداری‌ها با هدف زیباسازی و طراوت محیط شهری است که اقدام به گل‌کاری بسترهای فصلی فضای سبز شهری در معابر و میدان‌های شهر می‌شود.

کد خبر 559562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.