نفوذ سیاسی و لابی‌گری نباید در تصمیمات آژانس تاثیر بگذارد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: نفوذ سیاسی و لابی‌گری نباید در تصمیمات آژانس تاثیر بگذارد و امید داریم که روند همکاری‌ها غیرسیاسی باشد.

به گزارش ایمنا، محمد اسلامی در نشست خبری با رافائل گروسی اظهار کرد: قرار شد تا مبادله مدارکی که باید بین آژانس و ایران شود حداکثر تا خردادماه انجام و برای روز «باز اجرا» که از مفروضات مذاکرات وین است، حل و فصل شود و همان‌طور که در ۲۰۱۵ تصمیم‌گیری شده بود این مسائل هم بسته شوند.

وی ادامه داد: ترتیباتی پیش‌بینی کردیم تا حداکثر تا خرداد توافقات برای مبادله اسناد در چارچوب حل و فصل مسائل باقی‌مانده اجرا شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: مهم برای ما این است و تاکید ما این است که مسائل در روال طبیعی و در چارچوب مقررات انجام شود و لابی‌گری سیاسی در این مسئله شاهد نباشیم و در یک مسیر حرفه‌ای باشد.

اسلامی گفت: امیدواریم نفوذهایی که بر سر راه کشور ما ایجاد کردند و نمونه بارز آن اقدامات تروریستی و ترور دانشمندان هسته‌ای بوده است را دیگر شاهد نباشیم. امیدواریم در رفتار و تعامل جدید، گروسی تلاش کند برنامه توسعه اتمی ایران سرعت یابد، به ویژه که ایران برای فعالیت هسته‌ای خود برنامه بلندمدت دارد.

وی تاکید کرد: آژانس باید از ظرفیت و تکالیف قانونی خود برای کمک به توسعه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران استفاده کند و امیدواریم روند همکاری طبیعی و به دور از سیاسی‌کاری باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته‌ای ایران گفت: رژیم جعلی اسرائیل مرتب ایران را تهدید می‌کند و تاکنون نتیجه نگرفته است و در آینده هم نخواهد گرفت.

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: موارد ادعایی باید برای همیشه بسته شود و بیش از این مزاحمت برای مردم ایران ایجاد نکند. بر اساس توافقی که بین ما و آژانس حاصل شده است، امروز بیانیه‌ای صادر می‌شود و تا خرداد این کار را انجام می‌دهیم و اگر کسی مزاحمتی سر راه ما ایجاد کند، اختیار داریم از ابزار خود استفاده کنیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 559553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.