علائم امیکرون پس از بهبودی چیست؟

رئیس دادگستری هند، به‌تازگی سویه امیکرون را قاتل خاموش نامیده است. اگرچه همه گروه‌های سنی ممکن است به امیکرون مبتلا شوند، اما شدت بیماری در افراد مسن بالای ۶۰ سال بیشتر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد خستگی، مه مغزی، ناراحتی قلبی، تنگی‌نفس، مشکلات خواب و بدن‌درد علائم رایجی هستند که پس از ابتلاء به کووید برای مدت طولانی در افراد در همه گروه‌های سنی ازجمله کودکان و سالمندان مشاهده می‌شود.

کارشناسان تاکید می‌کنند باید مراقب این علائم رایج در بازماندگان کووید بود. «کووید طولانی» چند هفته پس از ابتلاء تشخیص داده می‌شود؛ یعنی زمانی که بیمار با وجود داشتن نشانه‌های بهبودی، همچنان برخی علائم این بیماری را دارد. به گفته «ماریا ون کرخوف» از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت اثرات بلندمدت کووید -۱۹ معمولاً حدود ۹۰ روز پس از از بین رفتن علائم عفونت اولیه ظاهر می‌شود. تحقیقات نیز نشان داده که بیش از یک سوم از افرادی که سابقه ابتلاء به کووید -۱۹ را داشته‌اند و پس از بهبودی برخی علائم کووید طولانی را نشان داده‌اند.

درحالی‌که سویه امیکرون نسبتاً خفیف‌تر از انواع قبلی نامیده می‌شود برخی از علائم پس از بهبودی ممکن است برای هفته‌ها باقی بماند و اکنون در افراد در همه گروه‌های سنی به‌ویژه آن‌هایی که ایمنی پایینی دارند، مشاهده می‌شود.

به‌تازگی دانشمندان کشف کردند که سویه امیکرون باعث بروز علائم منحصربه‌فرد دیگری در افراد شده است که البته به صورت قطعی تأیید نشده است. این علائم خارش گلو، سرفه خشک، خستگی شدید، درد عضلانی ملایم، تعریق شبانه است.

اصولی که برای پیشگیری بیماری کرونا باید رعایت کنیم، هیچ ارتباطی به نوع آن ندارد؛ بلکه حساسیت ما را افزایش می‌دهد. صرف‌نظر از اینکه ما با چه نوعی از کرونا روبه‌رو هستیم باید نسبت به تزریق واکسن نوبت اول و دوم و دوز یادآور (سه دوز درحال‌حاضر)، رعایت اصول بهداشتی و دیگر توصیه‌های لازم اقدام کنیم.

رئیس دادگستری هند، به‌تازگی سویه امیکرون را قاتل خاموش نامیده است. اگرچه همه گروه‌های سنی ممکن است به امیکرون مبتلا شوند، اما شدت بیماری در افراد مسن بالای ۶۰ سال بیشتر است.

افراد مبتلا به بیماری‌های همراه مانند دیابت، فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی، بیماری مزمن کلیوی، افراد مسن، بیماران سرطانی و بیمارانی که از داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی استفاده می‌کنند مسعد ابتلاء به بیماری شدید پس از ابتلاء به نوع امیکرون هستند.

کد خبر 559524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.