منصوری: سپاه پاسداران از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب است

اولین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه تنها بحث امنیتی، اطلاعاتی و دفاعی را برعهده ندارد بلکه در مباحث سازندگی، امور فرهنگی و اجتماعی نقش تاثیرگذاری ایفا کرده است، همچنین خدمات قابل توجهی به مردم، کشور و انقلاب ارائه کرده است.

جواد منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، به مناسبت روز پاسدار در خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای حفاظت و ادامه راه انقلاب و دستاوردهای آن تعدادی از نیروهای شرکت کننده به عنوان حافظان انقلاب مجموعه‌ای را تشکیل دادند.

وی با بیان این‌که سپاه پاسداران در طول عمر خود خدمات و آثار و برکات بسیاری داشته است، ادامه داد: امام خمینی (ره) در خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته بودند، "اگر سپاه نبود، کشور نبود" که این فرمایش امام عنایت خداوند نسبت به سپاه پاسداران را نمایان می‌سازد.

اولین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: از ابتدایی که سپاه تشکیل شد و اعلام موجودیت کرد روز به روز دشمن انواع اهانت‌ها و تحلیل‌ها را به سطح سپاه روا داشت از این‌رو می‌توان گفت نقش مثبت و تأثیرگذار سپاه در حفظ و حراست از انقلاب موفق بوده است.

وی اضافه کرد: سپاه پاسداران یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است که همه جای کشور و اطراف آن در منطقه نقش مثبت، سازنده و تأثیرگذار سپاه قابل مشاهده است.

منصوری گفت: سپاه تنها بحث امنیتی، اطلاعاتی و دفاعی را برعهده ندارد بلکه در مباحث سازندگی، امور فرهنگی و اجتماعی نقش تأثیرگذاری ایفا کرده است، همچنین سپاه توانسته خدمات قابل توجهی را به مردم، کشور و انقلاب ارائه کند همچنین در روستاها و شهرستان‌ها نیز خدمات سپاه ملموس بوده و نقش سپاه قبل، حین و بعد از جنگ قابل مشاهده است.

وی با بیان این‌که موفقیت و نقش تأثیرگذار سپاه پاسداران با درایت نیروهای انقلابی شکل گرفت، یادآور شد: سپاه پاسداران از همه نیروهای نظامی دنیا متفاوت است، یعنی یک نیروی صرفاً مسلح امنیت دفاعی نیست و در تمام ابعاد مختلف زندگی مردم در کنار آن‌ها بوده است و تشکیلات بی‌نظیری را در دنیا شامل می‌شود.

اولین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در اساسنامه سپاه ذکر شده است که این نهاد نظامی برای حفاظت و حراست از موجودیت و رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، نظامی و سیاسی فعالیت خواهد کرد.

وی ادامه داد: فعالیت‌های سپاه در بخش‌های خدماتی فراوان است که با عنایت الهی و خون شهدایی همچون سردار سلیمانی و شهدای گمنام صورت گرفته است. سپاه پاسداران در رسیدن به اهداف خود از جمله سازندگی زیرساخت‌های کشور تا حدود زیادی موفق بوده است.

کد خبر 559504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.