مبتلایان به کرونا ایمنی طولانی‌مدتی در برابر سویه‌های جدید دارند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند، ایمنی طولانی‌مدتی در برابر سویه‌های جدید ویروس کرونا دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به‌منظور بررسی ایمنی طولانی‌مدت بر اثر ابتلا به بیماری کووید -۱۹، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، نمونه‌های خون ۲۴ فرد که به نوع بدون علامت تا شدید بیماری کووید -۱۹ مبتلا بودند را مورد ارزیابی قرار دادند.

افرادی که به کرونای بدون علامت مبتلا شده بودند یا علائم خفیف بیماری را تجربه کردند، آنتی‌بادی‌های اختصاصی کروناویروس را در خون خود نداشتند؛ اما هر ۲۴ نفر دارای سلول‌های ایمنی موسوم به سلول‌های B حافظه بودند که هنگام قرار گرفتن در معرض ویروس، آنتی‌بادی کروناویروس تولید می‌کردند.

به گفته محققان، سلول‌های B حافظه نه تنها به ویروس اصلی واکنش نشان می‌دهد، بلکه انواع نگران‌کننده ویروس را نیز تشخیص می‌دهد. پژوهشگران بر این باور هستند که سویه‌های نگران‌کننده فعلی به احتمال زیاد از سیستم ایمنی افرادی که از عفونت بهبود یافته‌اند، فرار نمی‌کند. البته هنوز با قطعیت نمی‌توان اعلام کرد که پاسخ سلول B پاسخ ایمنی مؤثری در برابر انواع سویه‌های ویروس ایجاد می‌کند یا خیر.

درحال‌حاضر، بهترین روش برای محافظت از افراد در برابر عفونت مجدد، واکسیناسیون است. دریافت واکسن کرونا خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ‌ومیر ناشی از آن را کاهش می‌دهد.

کد خبر 559494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.