فرهنگ‌سازی در حوزه اشتغالزایی سرلوحه اقدامات شوراها قرار گیرد

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، گفت: فرهنگ‌سازی برای اشتغال‌زایی باید سرلوحه امور شوراهای اسلامی شهر باشد.

سیاوش سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا بوده که واگذاری مسئولیت به مردم و مشارکت آنان در اداره امور است.

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم نیز به اهمیت مشورت کردن اشاره شده است، افزود: شورای اسلامی نهاد مردمی بوده که ارکان تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی هستند و در حقیقت یک پارلمان محلی و تربیون مطالبه‌گری مردم است تا مشکلات و نارسایی‌ها را به مسئولان انتقال دهد.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: جهت رفع کمبودها باید توانمند بود قانون اساسی نیز جایگاه ویژه‌ای برای شوراهای اسلامی در نظر گرفته و در چند بند در این خصوص نظر داده و در این راستا اصل ۱۰۰ در مورد پیشبرد اهداف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی، رفاهی است.

وی ادامه داد: اصل ۱۰۳ این قانون حدود و اختیارات شوراهای اسلامی را مطرح کرده و بخش‌داران و استانداران را ملزم به رعایت تصمیمات شوراهای اسلامی در برنامه‌ها می‌داند.

سلیمانی اضافه کرد: نخستین گام در تحقق اهداف شوراهای اسلامی آگاهی بخشی مردم با قوانین است که باید در ابتدا خود با این مقررات آشنا شوند، لذا نخستین گام آموزش وظایف قانونی به شوراها است؛ وظایف شوراهای اسلامی نظارت بر تصمیم‌گیری، جذب مشارکت، پیگیری اجرای طرح‌ها، نگهداری و بهره‌برداری از تأسیسات عمومی، اقتصادی و اجتماعی مورد نیاز مردم است.

وی خاطرنشان کرد: شوراها باید قدرت رفع اختلافات مردمی را داشته باشند تا بتوانند در راستای توسعه قدم بردارند، همچنین همکاری با نیروی انتظامی جهت برقراری نظم و امنیت نیز بسیار ضروری است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، گفت: ایجاد زمینه مشارکت عمومی برای شکل‌گیری فعالیت‌های تولیدی، تشویق کارآفرینان و سرمایه‌گذاران برای اشتغالزایی از فعالیت‌های مؤثر شوراهای اسلامی است، لذا نگاه شورا باید به این سمت باشد و با برنامه‌ریزی به فرهنگ‌سازی در این حوزه برسد..

کد خبر 559479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.