۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
آمریکا مقصر جنگ اوکراین است

امام جمعه اصفهان گفت: برای پیشامدی که اتفاق افتاده باید مردم عبرت بگیرید و بدانند که ریشه جنگ کنونی آمریکایی‌ها بودند، خلع سلاح کردن از ترفندهای آمریکایی‌ها برای سلطه‌گری بر دیگر کشورها است، آنها برای فروش اسلحه دست به هر جنایتی می‌زنند و باید از این جنگ عبرت گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد امروز -سیزدهم اسفندماه- ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و روز پاسدار در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، اظهار کرد: تمام مؤمنان را به تقوی الهی و ترک معصیت دعوت می‌کنم، اباعبدالله الحسین (ع) فرمود " اگر کسی بخواهد با معصیت و گناه به هدف خود برسد بداند از هدف خود دور می‌شود و از آنچه می‌ترسد در آن گرفتار خواهد شد."

وی اضافه کرد: بنابراین اگر هدف انسان خداوند باشد باید بدون معصیت خدا، دروغگویی و خیانت پیش برود تا از مسیر واقعی دور نشود و به توفیق الهی برسد.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: بدون تردید رسیدن به مسیر مقدس با راه مقدس فراهم می‌شود، یاد خدا یکی از واجبات الهی و از وظایف انسان است تا گناه انجام ندهد، یکی از ویژگی‌های یاد خدا این است که به قلب انسان جلا و صیقل می‌دهد. در روایات آمده است " گاهی اوقات قلب انسان زنگار می‌زند و یاد خدا آن زنگار را از بین می‌برد."

وی تصریح کرد: اگر انسان به یاد خداوند نباشد دچار خطراتی خواهد شد، در آیات قرآنی آمده است " کسی که از خداوند غافل شود دچار زیان و سختی می‌شود و روز قیامت کور محشور می‌شود و اعتراض می‌کند"، چرا که در دنیا نعمت‌های الهی را ندیدند و فراموش کردند و روز قیامت کور می‌شوند تا نتوانند ببینند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد اظهار کرد: خداوند در آیات قرآنی می‌فرماید " اگر کسی از ذکر و یاد خداوند غافل شود، ما هم برای او در دنیا یک شیطان قرار می‌دهیم تا همراه او باشد، کسانی که خداوند را فراموش می‌کنند، گناه می‌کنند و شیطان دائم همراه آنها بوده و از راه راست منحرف می‌شوند و به آنها تفهیم می‌کند که راه درست را او می‌رود و این کجروی تا روز قیامت ادامه دارد."

وی گفت: خداوند در آیات قرآنی می‌فرماید " هرگز پشیمانی روز قیامت برای شما ظالمان و نافرمان‌ها فایده‌ای ندارد." در واقع این اتفاق یکی از مضرات دوری از یاد خداوند است، افراد باتقوا و با ایمان از حمله و مسیر شیطان بازگشته و به سمت خداوند پیش می‌روند.

مال و فرزندان از دلایل غفلت از خداوند است

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه مال و فرزندان از دلایل غفلت از خداوند است، ادامه داد: خداوند می‌فرماید " مؤمنان به یاد داشته باشید اموال و فرزندان شما باعث غلت از یاد خداوند نشود." به طور یقین یاد و ذکر خداوند بسیار زیبا است و گاهی اموال و فرزندان انسان را از یاد خداوند غافل می‌کنند.

وی تصریح کرد: والدین همان طور که به خوراک فرزندان اهمیت می‌دهند باید آنها را به خواند نماز ترغیب کنند، نعمت مال و فرزندان برای انسان موهبت الهی است و نباید با برخورداری از آن از یاد خداوند غلت کنند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد اظهار کرد: امام سجاد (ع) فرمود " هرکسی به واجبات عمل کند، او بهترین انسان‌ها است، کسی که از گناه اجتناب کند از عبادت‌کننده‌ترین انسان‌ها است و هر کسی به روزی که پروردگار برای او مقدر کرده قانع باشد و تلاش کند، انسان غنی است." برای اینکه بهترین، عابدترین و غنی‌ترین انسان‌ها باشید باید واجبات خداوند را به جا آورید و ترک معاصی کنید. در روایات به استغفار کردن و صدقه دادن در ماه شعبان توصیه شده است و نباید از انجام این دو کار در این ماه مبارک غافل شویم.

وی خاطرنشان کرد: امسال در ماه شعبان هفته احسان و نیکوکاری، درختکاری، سالگرد کمیته امداد امام (ره) وجود دارد و فرصت بسیار خوبی برای صدقه دادن و خرید لباس شب عید برای فرزندان خانواده‌های نیازمند است. امام (ره) پیوسته دغدغه نیازمندان جامعه را داشتند و دستور تشکیل بنیاد مستضعفان، بنیاد شهید، سازمان کمیته امداد و بهزیستی برای کمک‌رسانی به نیازمندان جامعه بوده است.

امام جمعه اصفهان گفت: باید افراد جامعه برای این نهادها ارزش قائل شوند، کمیته امداد امام (ره) در اصفهان در سال ۱۴۰۰ در بخش‌های متفاوت و کمک به مردم و ایجاد اشتغال برای جوانان، زنان سرپرست و دختران عملکردهای بسیار خوبی انجام داده است و این اتفاق‌ها باعث افتخار برای استان اصفهان است.

وی تاکید کرد: صدقه دادن در ماه شعبان فضیلت بالایی دارد، امسال روز درختکاری، هفته طبیعت هم‌زمان با تولد اباعبدالله الحسین (ع) است، باید افراد در حفظ درختان بکوشند تا امکان تنفس بهتر برای شهروندان فراهم شود. استفاده انسان، حیوانات از درختانی که انسان کاشته است صدقه‌ای برای آخرت او خواهد بود، توجه به درختکاری و احسان به نیازمندان برای افراد جامعه ضروری است، همچنین پاسداران نیروهای ارزشمند جامعه هستند و به برکت حضور این نیروها در جامعه دشمن جرأت تهاجم ندارد. مقام معظم رهبری در مورد جنگ روسیه و اوکراین فرمودند: " ما جنگ را در هیچ کجای دنیا دوست نداریم و طرفدار صلح هستیم. " برای پیشامدی که اتفاق افتاده باید مردم عبرت بگیرید و بدانند که ریشه جنگ کنونی آمریکایی‌ها بودند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: خلع سلاح کردن از ترفندهای آمریکایی‌ها برای سلطه‌گری بر دیگر کشورها است، آنها برای فروش اسلحه دست به هر جنایتی می‌زنند و باید عبرت گرفت، نکته دوم اینکه اگر مردم با حکومت نباشند تسلیم می‌شوند، تسلیم اوکراین نیز به همین دلیل بوده و باید از این موضوع نیز عبرت گرفته شود.

کد خبر 559351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.