معرفی سامانه سوت زنی و شفافیت به مردم در سال آینده

شهردار اصفهان گفت:سال آینده در هفته اصفهان سامانه سوت زنی و شفافیت را به مردم معرفی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _جمعه سیزدهم اسفندماه_ در جمع نمازگذاران نماز جمعه رهنان، اظهار کرد: شهردار شهر منتخب مردم است که به صورت غیر مستقیم از سوی اعضای شورای شهر انتخاب می‌شود و باید در مقابل مردم پاسخگو باشد.

وی با تاکید بر اینکه مردم می‌توانند با شهردار و مدیران مناطق دیدار و گفت‌وگو کنند و آنها نیز باید پاسخگو باشند، اضافه کرد: درب اتاق شهردار نیز باید بر روی مردم باز باشد و روزهایی مشخص شود که مردم با احساس آرامش مسائل را مطرح کنند و غیر از ملاقات حضوری شماره ۱۳۷ را اعلام کردیم تا کانال ارتباطی تلفنی مردم با شهردار باشد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در دوره مدیریت جدید شهر به ارتباط متقابل میان مردم و مدیریت شهر نگاه جدیدی داشته‌ایم، تصریح کرد: هدف از اینکه به محله‌ها و مناطق می‌رویم و با شهروندان ملاقات می‌کنیم این است که بدون مشورت مردم کاری در حوزه فرهنگی و عمرانی انجام نشود و یا حداقل قبل از اجرای آن با مردم مشورت کنیم، زیرا معتقد هستیم آنها ایده‌ها و طرح‌های بهتری دارند.

وی با اشاره به اینکه بهره گرفتن از نظر مردم در برنامه‌ریزی شهری مهم است، افزود: مشورت با مردم پایه علمی و تاکید دینی دارد و در این راستا در این دوره از مدیریت شهری سطح مشارکت مردم را افزایش داده‌ایم و معتقد هستیم مردم می‌توانند برای کمک به مدیریت شهری در اجرای اقدامات ورود و سرمایه‌گذاری کنند.

قاسم‌زاده شفافیت را یکی دیگر از سیاست‌های مهم در دوره جدید مدیریت شهری دانست و گفت: بر این اساس در سال ۱۴۰۱ و در هفته اول اردیبهشت ماه مقارن با هفته اصفهان سامانه سوت زنی و شفافیت را به مردم معرفی می‌کنیم تا هر کجا که مردم از مدیریت شهر خطایی دیدند، از طریق سامانه سوت زنی موارد را اطلاع دهند و در بخش شفافیت این سامانه نیز تمام اطلاعاتی که مردم حق دارند بدانند را بارگذاری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه مدیر منطقه با نظر، خواسته و وساطت شهروندان رهنان انتخاب شد، گفت: امیدوارم در پایان دوره فعالیت مدیر منطقه، همه از این انتخاب روسفید باشیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه به خواسته مردم دستور احداث قطعه جانبازان و ایثارگران در آرامستان محله رهنان داده شده است، تاکید کرد: تا بهار آینده این قطعه آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی با اشاره به سخنان امام جمعه رهنان درباره وضعیت نامناسب فرهنگی پارک‌ها، گفت: قطعاً از دیدن بعضی اتفاقات و صحنه‌ها در پارک‌ها رنج می‌بریم و بسیاری نیز در باب این مشکلات از شهردار مطالباتی دارند که باید گفت برخورد با متخلفان در پارک بر عهده شهرداری نیست، زیرا هیچ قانون و ضابطه قانونی در این زمینه برای مدیریت شهری مشخص نشده است.

قاسم‌زاده حضور پررنگ افراد متدین در پارک‌ها را یکی از بهترین راه‌های اصلاح اجتماعی دانست و تصریح کرد: مدیریت شهری در خصوص معضلات اجتماعی تنها می‌تواند از باب امر به معروف و نهی از منکر ورود داشته باشد یا با نصب تابلوهایی مبنی بر ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک به رفع این چالش‌ها و موضوعات کمک کند.

وی اظهار کرد: امیدوارم با کمک مردم و در تعامل با دستگاه‌های دیگر بتوانیم شهر را به لحاظ کالبدی و فرهنگی ارتقا دهیم.

کد خبر 559346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.