باید سواد رسانه‌ای را برای حضور امن آحاد مردم در فضای مجازی فراهم کرد

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه دشمنان برای جنگ فرهنگی با جمهوری اسلامی مبالغ بسیاری هزینه می کنند و ارتشی بزرگ به راه انداخته اند، گفت: باید سواد رسانه‌ای را برای حضور امن آحاد مردم در فضای مجازی فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی حسینی‌همدانی امروز _ سیزدهم اسفندماه_ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به کلامی از نهج البلاغه و ضمن گرامیداشت ایام شعبانیه، اظهار کرد: روزه ماه شعبان وسوسه‌های درونی و آشفتگی روح را از بین می‌برد؛ همچنین در ماه مناجات شعبانیه، صدقه، صلوات و دعا بسیار توصیه شده است.

وی با اشاره به اینکه روز فرهنگ قرض‌الحسنه و آغاز نیکوکاری در ماه شعبان را به فال نیک خواهیم گرفت، افزود: مردم همیشه در این امر خوش درخشیده‌اند؛ همچنین قرض‌الحسنه در این ایام باید ترویج و توسعه پیدا کند.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه در روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی هستیم، اضافه کرد: نباید اجازه دهیم منابع و آلوده کردن محیط زیست به سمت نابودی پیش برود؛ در این مسیر از کاشت درخت به ویژه درخت مثمر غافل نشوید.

وی با اشاره به میلاد ائمه اطهار (ع) در این ماه و مناسبت‌های پیش رو، گفت: روز میلاد با سعادت امام حسین (ع) را به نام روز پاسدار نامگذاری شده است که این روز را گرامی می‌داریم.

حسینی با اشاره به جبهه نبرد حق علیه باطل، افزود: باید در راستای اهداف انقلاب و اسلام تبیین صورت گیرد تا جبهه حق و باطل را به درستی بشناسیم؛ این امر برای نسل جوان بیش از گذشته ضروری است و نیاز داریم روشنگری در سطح جامعه صورت بگیرد. البته دشمنان نظام و اسلام همواره در صدد توطئه و دسیسه علیه جمهوری اسلامی ایران هستند اما باید بدانند لحظه‌ای از مقابله و مقاومت دست نخواهیم کشید.

وی گفت: باید شکوه جهاد را بشناسیم، جهاد صغیر یکی از انواع جهاد است که طبق روایات، خدمت به خلق، کسب علم مفید در این بخش قرار می‌گیرد.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه جهاد لباس تقوا است، تصریح کرد: جهاد نشانه متانت و تقوا است، روحیه جهادی و انقلابی نیز همین است؛ افرادی که روحیه جهادی دارند می‌توانند به پیروزی دست یابند، کسی که دنباله رو جهاد است، مجاهد است که دارای یک زره قوی و سپر مطمئن است.

وی تاکید کرد: جهاد کبیر که در قرآن نیز به آن اشاره و توسط مقام معظم رهبری نیز تبیین شده است و به معنی عدم تبعیت از دشمن است؛ برای مثال مسئولان باید از این نوع جهاد برخوردار باشند؛ جهاد اکبر هم نوعی از جهاد است که مبارزه با نفس شیطانی خود است، جهاد افضل نیز در روایات به آن اشاره شده است که حق گویی و عدالت‌خواهی از جمله آنها است.

حسینی با اشاره به اینکه رعایت حقوق عمومی و تلاش برای برقراری امنیت جامعه نیز جز جهاد افضل است، اضافه کرد: جهاد رسانه‌ای در مقابل انواع جنگ نرمی است که امپراطوری استکبار به راه انداخته است؛ توانمندان در این عرصه نباید کوتاهی کنند، امروز نوع جنگ تغییر کرده است. برای این جنگ باید به سرعت خود را آماده و مسلح کنیم.

وی افزود: کوتاهی در این مطلب جایز نیست و باید سواد رسانه‌ای را برای حضور امن آحاد مردم در فضای مجازی فراهم کرد؛ جهاد تبیین هم در همین زمره قرار می‌گیرد، امروز وضعیت شدت بیشتری یافته و جنگ فرهنگی علیه ما بیش از جنگ اقتصادیاست؛ در این زمینه مبالغ هنگفت هزینه می‌کنند و ارتش به راه انداخته‌اند.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه در این زمان نیاز است جهاد تبیین با دقت کافی و وافی اجرایی شود، تصریح کرد: امام سجاد (ع) در آن زمان با اسلحه‌ای برنده‌ای به نام زبان «تبیین» انجام دادند تا مردم نسبت به دسیسه‌ها و اقدامات دشمن با خبر باشند.

وی گفت: حفظ خانواده و خانواده داری هم در حیطه جهاد نامیده می‌شود، در حالی که دشمن و شیطان تمام تلاش خود را برای از هم پاشیده شدن خانواده‌ها به کار گرفته است.

حسینی با اشاره به دیگر روایات، اظهار کرد: جهاد اعظم بسیار سخت است روایت داریم اگر کسی بمیرد در حالی که منتظر ظهور امام عصر (عج) بود فضائل و برکات بسیاری را برای اون ثبت خواهد شد و به اندازه کسی که در راه پیامبر اکرم (ص) به مبارزه پرداخته است.

کد خبر 559342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.