مشهد چگونه به استقبال بهار ۱۴۰۱ می‌رود؟

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد درباره اقدامات انجام شده و در حال انجام شهرداری مشهد برای استقبال از بهار ۱۴۰۱ توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی نجفی امروز _ جمعه سیزدهم اسفندماه_ در حاشیه بازدید از اقدامات انجام شده شهرداری‌های مناطق مختلف مشهد در ایام پایانی سال، اظهار کرد: در جلسات مختلفی که با مناطق داشتیم و برنامه‌های کاری به آنان ابلاغ‌شده است، اما با توجه به فشردگی این فعالیت‌ها، بازدیدها را به‌روز جمعه موکول کردیم تا در صورت بروز مشکل در فرآیند اجرایی و نظارتی، اصلاحات پیش از اتمام کار مرتفع شود.

وی درباره اقدامات انجام‌گرفته، ادامه داد: ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای استقبال از بهار ۱۴۰۱ بازسازی و زیباسازی شده و پنج دستگاه اتوبوس نیز برای استفاده فرهنگی و اجتماعی اختصاص داده شده است.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد تاکید کرد: سه دستگاه اتوبوس موزه به‌صورت سیار در ۱۷ نقطه مشخص‌شده شهر استقرار خواهد یافت تا به شهروندان حس نوستالژی را القا کنند، دو دستگاه دیگر نیز تحت عنوان "اتوبوس گل" با گل‌های مختلف تزئین خواهد شد که این دو دستگاه نیز حالت سیار دارد.

وی وجه تمایز استقبال از بهار ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته را محله بهاری دانست و افزود: با مشارکت سمن‌ها و گروه‌های اجتماعی و حوزه‌های علمیه طرح "محله بهاری" در ۱۶ محله حاشیه شهر که جز موارد محروم هستند در حال اجرا است، در این طرح اقدامات روبنایی مثل لکه‌گیری آسفالت، تعویض جداول، فضای سبز، اصلاح المان‌های ترافیکی، خط‌کشی و… که برای ایجاد فضایی بهتر در مناطق کم‌برخوردار اجرا خواهد شد.

نجفی با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام شده، گفت: درب ورودی منازل شهدا با کمک چند طلبه فعال بهسازی، بازسازی و رنگ‌آمیزی شده و مزار شهدا در آرامستان‌های متروکه اطراف شهر نیز بازسازی و بهسازی خواهد شد.

وی ترویج هوای پاک و حمل‌ونقل پاک را از اهداف استقبال از بهار دانست و اظهار کرد: با کمک مجموعه "بایدو" و هیأت دوچرخه‌سواری، تعدادی دوچرخه‌ها به گل مزین شده و از چهار محور این کارناوال‌ها به‌طور هم‌زمان وارد میدان شهدا خواهند شد و پس از سلام به امام رضا (ع)، گل‌ها را به مردم حاضر در میدان شهدا تقدیم خواهند کرد.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد ادامه داد: بیش از ۱۰ هزار تاکسی در این ایام آماده‌باش خواهند بود و ۲۴۰ دستگاه تاکسی ویژه ایام نوروز نیز در محورهای منتهی به حرم مطهر فعالیت خواهند کرد، ۵۰ دستگاه اتوبوس مازاد بر ظرفیت قبل نیز در خط BRT به خدمت‌رسانی زائران و مجاوران خواهند پرداخت.

وی حضور مقام معظم رهبری را در روز اول فروردین برای ایراد سخنرانی در حرم مطهر رضوی را محتمل دانست و گفت: در این راستا فاصله بین قطارهای مترو در روز اول نوروز به چهار دقیقه و در روزهای دیگر به هفت دقیقه کاهش خواهد یافت، ساعت فعالیت قطار شهری نیز در روز اول، یک ساعت افزایش خواهد داشت.

نجفی با اشاره به افزایش ساعت کار معاینه فنی تا پایان اسفند و باز بودن این مراکز در عید نوروز، درباره گل‌ها و المان‌های استقبال از بهار، اظهار کرد: طبق دستور شهردار مشهد، تعدادی از سازه‌های فرنگی به‌صورت المان‌های تعاملی خواهد بود و ۱۸ میلیون گل با تنوع ۶۴ گونه گیاهی نیز کاشته خواهد شد؛ از سویی دیگر هزار و ۱۹۶ المان فضای سبز نیز به‌صورت مجزا از المان‌های فرهنگی در حال نصب است.

وی از تشکیل ۱۷ پاویون در حوزه معاونت فرهنگی خبر داد و اضافه کرد: این پاویون‌ها برای تشکیل اجتماعات کوچک مردم با سازه‌های شکیل و مدرن در حال طراحی و اجرا است.

کد خبر 559339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.